The Finest Hours (2016)

Drama / Thriller

geregisseerd door Craig Gillespie
met Chris Pine, Casey Affleck en Ben Foster

In februari 1952 wordt de oostkust van New England getroffen door een van de zwaarste stormen uit de geschiedenis. Het zorgt ervoor dat een olietanker voor de kust van Cape Cod letterlijk in tweeën breekt. Vier leden van de kustwacht trotseren met een kleine reddingsboot de koude temperaturen en 20 meter hoge golven op zoek naar meer dan 30 gestrande zeelui die gevangen zitten aan boord van het snel zinkende schip.

avatar van Zwolle84
TornadoEF5 schreef:

storm buiten , beetje achtergrondgeluiden

Pfff...

avatar van dvdfreak123
Zeker en vast niet geheel slecht deze film maar natuurlijk weer voorspelbaar tot en met en vol cliches. Visueel ziet de film er wel zeer goed uit en gaat ook nergens vervelen, maar hebben dit allemaal al zoveel gezien en word ook nergens echt speciaal. Cast was wel goed. Vooral Affleck vond ik het best.

Aardige film waarin de kustwacht een reddingsoperatie onderneemt tijdens een hevige storm. Deze rampenfilm is gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit 1952. Ondanks dat het verloop zich gemakkelijk laat voorspellen, kijkt het wel gemakkelijk weg. omdat het er allemaal goed uit ziet en ook de cast is prima. Het einde is nogal melodramatisch.

Als film is ie niet onaardig. De storm op zee en ontberingen zijn natuurlijk beroerd in beeld gebracht. Twee handjes op het stuur en gaan....wat denk jezelf? Ik ben eenmaling op zee geweest, met windkracht 6. Ik zal je zeggen dat je niet kan blijven staan, laat staan van voor naar achteren lopen. Ik zag dat het een duikboot was met open deuren, erg onwaarschijnlijk... Filmisch was het erg Walt Disney. Een sprookje.

Hele mooie geschoten film met een goed verhaal!

avatar van Elchapo
Mooie spannende film,natuurlijk is het onmogelijk met zo'n storm recht overeind te blijven staan op een boot maar ach.....film kakt nergens in.4stars.

avatar van robinbeckers
Hoop dat deze film nog eens op BR komt, met NL subs. Tenzij die er al is....

Is deze ook te koop met Nederlandse ondertiteling?????

avatar van Flitskikker
Henk Tenhagen schreef:
Is deze ook te koop met Nederlandse ondertiteling?????

Volgens film.nl staat hij op Netflix, maar ik heb daar zelf geen account om het te controleren.

Leuke film, alleen onrealistisch af en toe. Dit waar gebeurd verhaal speelt zich in de winter (feb) af van 1952. Het moeten barre omstandigheden zijn geweest voor zowel voor de mensen van de kustwacht als de bemanning van het gebroken schip. Ik zie hier niets van terug in de film. Ik heb geen verkleumde personen in deze film gezien.

avatar van horizons
Geen idee hoe waarheidsgetrouw de verfilming is maar aangezien de daadwerkelijke reddingsactie bij de meest heroische ooit wordt geschaard in de VS zal ik niet zeuren over of iets wel of niet zou kunnen.

Het water en de storm was goed in beeld gebracht en het geheel werd tamelijk vakkundig getoond.

avatar van tattoobob
Aardige film maar geen hoogvlieger.
Hier en daar ook een beetje ongeloofwaardig maar ach....ik was er niet bij.
Affleck kan ik altijd wel waarderen in films alleen ik zie hem liever in ietswat realistische films.

Verder lekker voorspelbaar.

avatar van Geno
Ik wil het geen draak noemen, want daarvoor zag het er allemaal iets te goed uit, maar ik werd al onpasselijk van dat continue in zoemen op dat gezicht van Christ Pine de hele tijd. Waarom men dat nu deed is me een raadsel. Bah. Maar ook dat typisch Amerikaanse liefdesverhaal...; als dat nu creatief gebeurt is het natuurlijk prachtig, maar als het er vanaf het begin al zo vet op ligt, en zo ééndimensionaal dan gaat 't me tegenstaan. Zo erg dat je hoopt dat er een ruw eind aan komt. Aan het liefdes verhaal, maar ook aan de film, inderdaad.
Bovendien, en ik weet niet of dat aan de regie ligt, maar ik vond de meeste acteurs zich ook van een zekere overacting bedienden. Ik wil acteurs helemaal niet goed zien acteren... ik wil dat ze me meenemen in een verhaal. Hier lukte in dat geheel niet. De wetenschap dat dit al of niet 'waargebeurd' is, is voor mij geen meerwaarde, te meer het hele verhaal totaal ongeloofwaardig was.
Jammer, want ik hou zeker van dit genre.