For the Boys (1991)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Mark Rydell
met Bette Midler, James Caan en George Segal

Jeff Brooks heeft de moeilijke taak om zangeres Dixie Leonard naar de huldiging te halen. Die huldiging is namelijk ter ere van haar en haar ex-vriend Eddie Sparks. De oude dame voelt niets voor een hereniging. Nochtans vormden de twee ooit een zeer populair showduo. Ze ontmoetten elkaar eerder toevallig en bouwden een enorm succesvolle carrière uit als entertainers van de frontsoldaten in Noord-Afrika tijdens W.O.II en later in Korea en in Vietnam.

Goede film. Soms sentimenteel, maar ook veel drama en humor. Aanrader. 4 sterren.

avatar van Chrisjuh
Mooie film! Het is niet alleen een komedie, maar bevat inderdaad ook het nodige drama. Mooi verhaal, wat ook goed geacteerd wordt. 4*

avatar van rolexa
Deze film staat in mijn favo top 3.
Okay, ik ben een fan van Bette, maar het verhaal is gewoon ook onwijs mooi en het hele plaatje klopt gewoon.
Heel jammer dat deze film onbekend is bij veel mensen!

Dick2008
Deze film in het verre verleden al eens op tv gezien. Bette Midler, begonnen als zangeres, heeft het als filmster toch aardig ver geschopt. Ik was er destijds niet zo liefhebber van, maar die mening is na het herzien van diverse films met haar toch behoorlijk bijgesteld. Ik vind het toch maar een goede actrice maar bovenal een leuke actrice, wat waarschijnlijk ook komt door haar uitstraling, hoewel het "drukke" in haar, me toch ook altijd wel een beetje zal blijven tegenstaan.

Erg geweldig vond ik deze film niet en zoveel jaren later is het niet anders, een film eerder van gaat wel, niet goed, niet slecht. De lengte van de film zal wel een rol spelen maar het drama, wat soms toch vrij diep gaat, toch ook wel. De film begint ook behoorlijk sentimenteel waarna we terug gaan in de tijd, een film met flashbacks. Leuk thema zoals The Andrews Sisters, Bob Hope, .... dat destijds ook hebben gedaan, het amuseren van de soldaten in oorlogstijd. Veel muziek dan ook in deze film en een knappe dubbelrol van Midler als oude en jonge dame, James Caan doet het eveneens op die manier ook goed. Maar toch een film niet meer dan 3.0.

De productie leek een hommage aan Bette Midler: zij, van als entertainer van alle markten thuis, was het onbetwiste en oogverblindende middelpunt. Aan de ene kant had deze nostalgisch (veertiger jaren) muzikale komedie een hart en ook lef, aan de andere kant clichématig en te sentimenteel met een script dat alle kanten opvloog. Je zag Midler als geweldig talent, echter hoe Amerikaans, daarnaast als lieve goede moeder en trouwe echtgenote. Het verhaal speelde gedurende drie oorlogen.

Aardige film over een zangeres en entertainer die met hun optredens een hart onder de riem steken bij de soldaten in oorlog. Het verhaal wordt onderhoudend verteld via lange flashbacks. Wat aan de lange kant, maar de film ziet er goed uit en Bette Midler steelt de show. Ook de dialogen tussen haar en James Caan zijn wel de moeite waard.