Speedway (1968)

Actie / Muziek

geregisseerd door Norman Taurog
met Elvis Presley, Nancy Sinatra en Bill Bixby

Elvis speelt de rol van Steve Grayson, een succesvol en barmhartig racer. Alles lijkt hem mee te zitten, totdat hij een belastinginspecteur achter zich aan krijgt.

Mooi gespeeld van elvis en nancy Sinatra

veron35
Een van de slechtste elvis films. Een soort Re make van Spinout... Daar is Elvis ook ooit heel boos om geweest.

avatar van Bombong
Deze film moet al vreselijk verouderd zijn geweest toen hij uitkwam in 1968. Vrijwel alles, muziek, choreografie, de flauwe humor en de meeste kleding doen meer denken aan een product uit de jaren 50.

Alleen Nancy Sinatra lijkt in de gaten te hebben dat het inmiddels 1968 is. Haar uitvoering van Lee Hazlewoods 'Your groovy self' is dan ook het absolute (en eigenlijk enige) hoogtepunt van deze film. Helaas krijgt Nancy veel te weinig te doen in deze film. Ook het duet met Elvis aan het eind van de film is in feite nauwelijks een duet te noemen, maar gewoon nog weer een keer Elvis.

Fans van Nancy kunnen hun geld beter besteden aan de film 'Movin' with Nancy' uit 1967. Dat is namelijk een uur lang genieten!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Standaardwerkje in de zogenaamde categorie " Elvisfilms" maar, mede door de aanwezigheid van Sinatra, zeker niet de slechtste. Redelijk vermaak ondanks alle cliché's en een gemiddelde soundtrack waarop één van de beste liedjes van Sinatra zelf is.

avatar van Erick1985
Zoals zijn eerdere films, is ook dit weer erg standaard. Jammer dat Cher de rol heeft afgeslagen toendertijd, ik had haar liever dan Nancy Sinatra gezien... Maargoed, toch een aardige film, met wat leuke nummers. 3 sterren.

avatar van nlkink
Een van de films die in de jaren na Elvis' overlijden op de Duitse televisie werden uitgezonden. Ik heb 'm dus ook nog eens nagesynchroniseerd moeten bekijken. Toen vond ik de film wel leuk maar net als Clambake uit het jaar ervoor is het nu een genante vertoning. Absoluut dieptepunt voor mij is He's Your Uncle Not Your Dad.