12 Stulyev (1971)

Alternatieve titels: Twelve Chairs | 12 Стульев

Sovjet-Unie

geregisseerd door Leonid Gayday
met Archil Gomiashvili, Sergei Filippov en Mikhail Pugovkin

In 1927 hoort de schoonzoon van een vrouw van adel op haar sterfbed, dat zij tijdens de Revolutie de familiejuwelen in een twaalfdelige stoelenset heeft verstopt. De man schakelt een oplichter in en samen trachten zij alle twaalf de stoelen terug te vinden.

Zou ik heel graag willen zien.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Wow, wat een enorm hoog cijfer op IMDB!

avatar van Yak
Yak
Is 'ie hier niet te krijgen? Een vriendin van me zit nu in Rusland, ik kan wel aan haar vragen of ze 'm ergens op wil duikelen.

Plaatje hoort trouwens niet bij deze film maar is van de gelijknamige mini-serie uit 1977.

Yak schreef:

Als er ondertiteling op staat (Engels) hou ik me aanbevolen.

avatar van Yak
Yak
Helaas! Hij was alleen op VHS te vinden, zonder ondertitels.

west&east
kappeuter schreef:

inderdaad. DVD is niet van de film van Gaidai maar van de tv-series met Andrei Mironov in de hoofdrol.