Captain Nemo and the Underwater City (1969)

Verenigd Koninkrijk
Familie / Avontuur

geregisseerd door James Hill
met Robert Ryan, Chuck Connors en Nanette Newman

Tijdens een schipbreuk worden zes drenkelingen plotseling gered door kikvorsmannen en met een onderzeeër naar een stad op de zeebodem gebracht. De zes staan versteld van de paradijselijke opzet van de stad. Er is echter een constante dreiging van Mobula, een monster dat steeds opnieuw probeert de stad aan te vallen...

neo (crew)
Vervolg op Richard Fleisher's 20000 Leagues Under the Sea uit 1954. In die film speelt James Mason de kapitein, hier is het Robert Ryan. Naast het slechte acteerwerk van sommige, is het avontuur ook om van te geeuwen. 2 sterren

avatar van valerio2003
Ik vond hem wel aardig en mooi gemaakt voor die tijd.

avatar van Peter13
Voordat ik de film ging kijken, had ik eigenlijk weinig verwachtingen bij de film.
Ik moet toch toegeven dat de film me erg tegenviel. De film wordt enigzins gered door de 'onderwaterwereld', deze ziet er heel mooi uit! Maar ik vond het verhaal weinig voorstellen, de film wordt dan ook nergens bijzonder...

avatar van roherium
De film poster was leuker om naar te kijken dan de film 1,5 sterren