Undead (2003)

Australië
Horror / Komedie

geregisseerd door Michael Spierig en Peter Spierig
met Felicity Mason, Mungo McKay en Rob Jenkins

Berkeley is een rustig, vredelievend Australisch vissersdorpje. De lokale schoonheid Rene besluit echter dat het tijd is om naar de grote stad te vertrekken. Voor het zover is, wordt het plaatsje echter getroffen door een meteorietenregen, inclusief een buitenaardse infectie waardoor mensen spontaan in vleesetende zombies veranderen. Rene en enkele andere overlevenden proberen hun weg te vinden tussen de levende doden en uit te zoeken wat er aan de hand is.

avatar van RuudC
Zo slecht, maar tegelijkertijd zo leuk. Zonder meer een erg geslaagde low budgetfilm. Het verhaal is bizar. Nog altijd heb ik geen flauw idee wat de link is tussen de zombies en de aliens. Natuurlijk gaat het weer over een groepje dat de zombieplaag moet overleven, maar van de meeste hoopte ik dat ze snel opgevreten zouden worden. De dialogen zijn verschrikkelijk, maar tegelijkertijd hilarisch en het gore gehalte mocht wel een paar niveaus hoger. Desondanks heb ik ruim negentig minuten op het puntje van mijn stoel gezeten.

avatar van N23
N23
Als dit een serieuze film moet voorstellen, dan ben ik geen filmliefhebber meer.
Je moet van deze troep houden om het leuk te vinden. Maar deze film is echt niks voor mij.

avatar van Corcicus
Dit was echt niet goed. Ik had verwacht toch enkele keren te kunnen lachen, aangezien er horror/comedy bij het genre staat, maar zelfs een schamele glimlach was al te veel gevraagd. De gore zag er bovenal goedkoop uit en kon mij niet boeien. De poster ziet er nochtans vet uit, maar de film zelf was een mager visje.

avatar van davincstyle
Acteerwerk was niet om aan te zien, de gore kills waren nog wel erg leuk om te zien maar nieteens afgekeken. Vond hem niet bijzonder helaas!

avatar van Crook
Hahaha, heb me kapot gelachen. Die vissen!!

avatar van daxclusive
Simpele slasher! Gekocht op bluray met de 5 voor 20 actie. Kon er niet echt over gillen. Vreselijk simpel slasher filmpje, puur domheid.. maar soms toch leuk. Niet echt een top zombie film, heb betere gezien.

avatar van AmazingPP
Ik heb hem ook gekocht op Blu Ray voor 4 Euro bij de winkel met de twee M's en eerlijk gezegd heb ik daar niet echt spijt van, maar ook niet echt plezier van! Ik ben het wel eens met "daxlusive" hierboven me. Het is inderdaad erg simpel, rommelig, slecht geacteerd, maar soms zitten er leuke vondsten in. Ik heb ook veeeeeeeeeeeeel betere zombie-films gezien, maar ook veeeeeeeeeeeeeeel slechtere. Deze film is heel erg middenmoot, dus daarom: 2,5 *

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Jammer.

Wat jammer is aan deze horrorfilm uit Australië, is dat hij veel te onevenwichtig is om sterk te zijn. En dat is balen, want ondanks het lage budget is er voldoende creativiteit aan boord van het duo regisserende broers. Ze mochten zich gelukkig revancheren met het betere Daybreakers, maar deze mix van humor en SF/ horror kent te veel onlogica, stemmingsveranderingen, irritant geschmier en gekopieerde oneliners dat het vanzelf begint te storen. Om van de lelijke CGI en het ridicule einde nog maar te zwijgen.

Matig.

avatar van Perry Meer
gelachen heb ik geloof ik niet maar voor de rest een goede film, wel wat irritatie af en toe
de politieagent vond ik soms wel heel vervelend maar dat zal de bedoeling zijn geweest
deze film geef ik 2,5 bijna 3 koek en zombies

Belachelijke scenes, belachelijk script, belachelijk acteerwerk, maar hij was toch redelijk goed. Deed me een beetje denken aan Planet Terror.
Ik zette de film op (denkende dat het een serieuze horror was), maar na de eerste minuut kon je al zien dat het een horror-comedy is. Ik moet zeggen dat ik me door de eerste 20 minuten heen moest bijten, omdat het zo slecht was, maar daarna vond ik hem eigenlijk wel leuk, gewoonweg omdat het zó slecht was.
Ik vond het jammer dat de politieagent (de man dus) zo vroeg doodging want ik lachte me kapot om die domme opmerkingen.

avatar van Pestiis
De gore was op sommige momenten wel aardig met hier en daar wat geinige vondsten, maar verder heb ik me eerder zitten ergeren aan deze film dan dat ik me er mee vermaakt heb...
Het verhaal is mij echt compleet NIET duidelijk en dat stoort me... ik had die €4 beter aan andere dingen uit kunnen geven.

Overigens zagen de computergraphics (die trouwens zonder ook maar enige gok te onderscheiden waren van gefilmd beeld), er te armzalig voor woorden uit!

Wat een onmogelijke schijtfilm is dit!!

en dat is dan puur omdat er ZOMBIES in deze prent zitten

avatar van Daan258
Ik had al een lange tijd geen zombie film meer gezien en had deze nog op me pc staat dus ik dacht laat ik hem maar is bekijken.

Maar wat was dit vreselijk slecht zeg.
Onwijs dom verhaal, effecten zagen er niet uit, en het acteren pffff laat ik daar maar helemaal niks over zeggen.

Echt bagger was het.

avatar van jordandejong
Je hoeft niet lang te kijken om te zien dat Undead een behoorlijk matige film is.

De poster van de film ziet er dan wel bruut uit. De film is een belachelijke poging tot komedie en horror. De humor is van een buitengewoon laag niveau en in plaats van dat de characters grappig waren kreeg ik juist de neiging om door het beeldscherm te springen en ze in elkaar te meppen (vooral die politieagent is om aan dood te ergeren).

Het gebruikelijke groepje overlevenden heeft echter nog een opmerkelijk figuur. Namelijk de hero. Je kent ze wel in van die post-apocalyptische films... Ze redden je uit de meest bizarre situaties, hebben veel ervaring met geweren en praten met weinig worden. Hier is ''de hero'' echter een behoorlijke lompe hillbilly die nog het meeste doet denken aan een amish versie van de Terminator.

De zombies zijn geen seconde dreigend en zorgen zelfs niet eens voor wat vermakelijke scene's. Verder is de CGI op veel momenten gewoon erg slecht.

Je moet wel héél veel verkeerd doen wil je als horror/komedie bij mij geen schrijntje sympathie opleveren, maar Undead lukt het. Enkel Felicity Mason wist m'n aandacht er nog enigszins bij te houden.

Héle kleine 2 sterren.

avatar van lijkesnijer
Ultieme B-horror, met zombies!
Begint normaal maar het verhaal neemt echt een volledig onlogische, onbegrijpelijke wending. Slecht acteerwerk, slechte special effects, slecht verhaal.. stiekem best een leuke film.

avatar van Boeikens
Oeioei, wat een slechte uitwerking van een toch al zeer vreemd verhaal.
Cast en FX zijn ook al niet vet, nagenoeg zonder spanning en zeer dun sfeertje.
Toch heb ik me, raar maar waar, niet echt verveeld met deze prul.

avatar van Alexander1900
Als B-movie fan kon ik op basis van de trailer, die er aardig uitzag, niet laten om deze film te kopen. Het werd een hele teleurstelling. Ik ben korter af als ik met de goede punten van de film kom. Die zijn er namelijk niet. Het is een vervelende rot film. Voor het eerst dat ik een film niet wilde afzien.

avatar van Insignificance
Geen vlammend debuut van de Spierigs, wel iets dat bol staat van de bezieling, lef en dat soort dingen. Toch iets waarmee de twee met enige regelmaat de boel weer aan de praat krijgen. Nodig ook, want er gaat wel eens wat mis. Bij de acteurs en humor bijvoorbeeld, zoals rondom de vuilbekkende agent. Het helpt als je in een melige bui bent, veronderstel ik.

Het filtertje is geen succes, beetje duf en als het los gaat, is het soms lekker wild en woest, maar hier en daar ook wat rommelig in beeld gezet. De muziek verkeert Home Alone sferen. Stiekem kon ik daar wel om lachen. Net als om Marion, de held van de film. Koele hick die lekker showy met zijn wapenvoorraad omgaat. Slow motion ballet met inslaande kogels.

Het mondt allemaal uit in een fantasierijk, creatief filmpje vol onzin met zombie splatter en aliens. Zelfs vissen. Het wil wel eens wat te flauw zijn, maar heeft ook tal van leuke scènes in petto. Chip die met zijn schep klem komt te zitten onder andere. Braindead schiet te binnen wanneer het meisje iets doet met een zaagblad. Jolig filmpje dat er net mee door kan.

avatar van Noodless
Wie kickt op gore beelden zal hier zijn vingers kunnen aflikken want ingewanden, hoofden en andere lichaamsdelen vliegen over het scherm. Verrassende wendingen alom, maar bij dit crazy plot lijkt dit ook wel voor de hand liggend met al die onzinnige zombie splatter. Vaak ook wel flauw, maar best vermakelijk. Het slot is vaag en tegenvallend. Toch een 6/10.

avatar van HK Senator
Totaal van de pot gerukte film. Ongelooflijk lowbudget maar met plezier gemaakt.

avatar van Left4Dead
Humor kan soms zijn slecht zijn dat het toch weer leuk is. Nou hier is dat zeker het geval niet.
Het is een duidelijke low budget opzet van de gebroeders Spierig, die zeker wel beter kunnen. Het duo heeft proberen met zo goedkoop mogelijke en belachelijk script te scoren, helaas.