Me without You (2001)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland

geregisseerd door Sandra Goldbacher
met Anna Friel, Michelle Williams en Oliver Milburn

In een lange, hete zomer in het Londen van de jaren '70 maken Holly en Marinka de afspraak om vrienden voor het leven te blijven. Voor de onvoorspelbare Marina, met haar op het eerste gezicht zo glamoureuze vader en haar aan Valium verslaafde moeder, is Holly de enige constante factor in een leven vol scheidende ouders, drugsexperimenten en modieuze zelfdestructie. Ondertussen verstopt Holly zich in de boeken door gevoelens van frustratie door haar overbeschermende moeder en het gedoe rond haar mooie en bezitterige beste vriendin.

avatar van nightbreed
Mooie film met een amerikaanse uitstraling die het leven van 2 hartsvriendinnen volgt gedurende 1 generatie, vanaf dat ze kleine meisjes zijn totdat ze volwassen zijn.
Mooi om te zien wat een onbreekbaar en eeuwig lijkende vriendschap allemaal toch wat minder eeuwig en onbreekbaar maakt.
De acteerprestaties zijn erg goed net als script dat de aandacht er telkens bij weet te houden.
Ik heb met plezier naar deze originele film gekeken.

Cijfer: 3,5

avatar van soom
Michelle Williams is voor mij vooral een actrice die in Dawson's Creek heeft gespeeld. Met Brokeback Mountain heeft ze die rol wel een beetje doen vergeten, maar toch niet geheel. Wat ze in Me without you doet, overtuigt mij van het feit dat ze veel meer kan dan dit soort, uiteindelijk toch wel sterke, dramatische rollen. Wel een beetje jammer, ze zou veel beter een paar sterke thrillers kunnen doen, dat stoffige imago van zich afschudden.

avatar van breedbeeld
Dacht een Amerikaanse film te gaan zien die eind jaren '60 begin '70 van de vorige eeuw speelde en zonder al te veel verwachtingen . Maar het speelt dus in Engeland en omspant een ruimere tijd .Ben blij verrast door het geheel. Erg goed geacteerd ook. Vond het ook tamelijk realistisch qua verhouding en soort vriendinnen. Herken dat wel ( n.b. man zijnde ) , het vlotte zgn knappe meisje met de wat stijvere ( in het begin ) en zgn. minder aantrekkelijke vriendin enz.
Onderhoudend.

nightbreed schreef:
Ik heb met plezier naar deze originele film gekeken.

Cijfer: 3,5

Helemaal mee eens! Geef hem ook 3,5sterren

Anna Popplewell alleen al om die naam moet je deze film zien en vooral in Narnia 2 wauw wat een mooie ogen en een prachte jongedame zeg

deze wil ik wel zien komt me wel bekend voor dus kan zijn dat ik em keer eerder heb gezien

mooie film