• 10.555 nieuwsartikelen

Met onder meer: Najwa Nimri, Antonia San Juan en Mónica Cervera

Gesproken taal: Spaans

Releasedatum: 17 juli 2003

Plot Piedras

Deze film legt uit dat de grote bouwstenen (Piedras) voor het geluk in ons leven liefde, vriendschap, familie en carrière zijn. Daarnaast is er ruimte voor de 'kleinere stenen'. De vijf vrouwen in deze film zijn geen van allen in het gelukkige bezit van deze bouwstenen van het leven. Allen zoeken ze nog steeds naar geluk.

avatar van yosemite44

yosemite44

erg benieuwd naar deze film!

avatar van MFEO

MFEO

Ik heb deze film vandaag in de sneak gezien. Erg goeie film. Mooie muziek. Als je van degelijke films hou, moet je deze zeker gaan kijken.

Voor de homo's: Er komt ook zijdelings wat homosexualiteit in voor. Altijd weer leuk.

4 sterren

avatar van neo

neo

Schoenen, schoenen en nog eens schoenen...

Erg mooie film met idd erg mooie muziek en een heuse krachtoer van de hele cast. een vluggertje zal nooit meer hetzelfde zijn

3.5 schoenen

Redlop

Raamvertelling a la Magnolia, maar dan minder meeslepend en vooral een stuk langdradiger.

Op zich wel aangrijpende film, maar de regisseur kon kennelijk geen ruw materiaal weggooien en dus verslapt de aandacht nog al eens.

Omdat er een stel Spanjaarden achter mij af en toe nadrukkelijk hard in de lach schoten, heb ik om beleefdheidsredenen af en toe maar meegelachen. Maar niet omdat daar echt reden voor was. Minder kitscherig oversentimenteel dan de vreselijke Pedro Almodóvar maar niet echt opzienbarend.

Redlop

O ja...voor degene die 'm gezien heeft...

Ik snap de poster niet. Want het was toch duidelijk dat imbeciele meisje Anita (links op de poster) dat die knalgele sportschoenen droeg en niet de Leire het voorste meisje???

avatar van Jordy

Jordy

Magnolia een raamvertelling?

Redlop

O nee, kut. Da's een verhaal in een verhaal. Ik bedoel eh...collage.

Dank voor deze correctie Jordy.

avatar van troy31

troy31

fijne film. ik moest er even inkomen. maar de verschillende verhaallijntjes en het bij elkaar komen hiervan... kan ik altijd wel van genieten.

en wat de vergelijking met magnolia betreft... tja, niets kan aan die film tippen, vind ik.

no, seriously. ik miste dan toch de emotie.

al met al 3,5 sterren.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

De laatste drie kwartier redden deze film die maar niet op gang wil komen en waarvan eigenlijk maar een van de verhaallijnen echt boeit.

Redlop

enne Troy en Star...wat vinden jullie van de poster. Zie mijn opmerking hierboven?

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

Ik vind het ook vreemd. Ik zat al te kijken of alle schoenen verwisseld zijn , maar dat is volgens mij ook niet zo. Ik snap het dus al evenmin.

avatar van neo

neo

Snap het ook al niet. Misschien een drukfout

Redlop

Ik hoorde vandaag van een Spanjaard dat de schoenen van ALLE vrouwen op de poster bewust zijn veranderd. Om aan te geven hoezeer hun levens met elkaar verstrengeld raken.

Het zal wel...de film miste betrokkenheid, emotie en humor. Het schoeisel van de speelsters kan me dan ook werkelijk niet boeien, hoe graag de regisseur het ook wilt, gezien zijn grafisch grapje.

Mag niet in de schaduw van Magnolia staan.

titan

Tsja, die vergelijkingen met Almodovar snap ik op zich wel. Het is een Spaanse film, de hoofdrollen worden gespeeld door vrouwen (waarvan de meesten eerder in films van Almodovar speelden) en de film kent wat soapachtige trekjes.

Maar het kwaliteitsniveau van Almodovar wordt niet gehaald. Waar Almodovar van het thema (vrouwen die worstelen met liefde, relaties en hun emoties) vast een kwalitatief hoogwaardig drama had weten te maken wil het in de handen van Salazar maar niet van de grond te komen. 3*

Enneh.. Enrique Alcides was om van te

titan

Nog even een leuke quote uit de film:

Meisje tegen haar homosexuele vriend: "Was je maar hetero". Waarop die vriend zegt: "Had jij maar een grote lul"

kappeuter (crew films)

Die kan je nog eens gebruiken titan.

Ik zal hem onthouden

avatar van zip

zip

dit is een leuke film, als je denkt ach ik ga me niet moe maken vandaag. Een hele boel bloedmooie mensen die toch ooooooh zo ongelukkig zijn. dus gaan ze een heleboel coke snuiven want dan voelen ze zich leuk (sorry maar die vrolijke spontane snuifpartij tussen moeder en dochter is niet verantwoord)er worden veel goede onderwerpen aangesneden. Depressies, drugsgebruik, authisme, mishandeling, verwaarlozing enz. Maar jammmer genoeg wordt er niets echt uitgewerkt. Op het einde beseft iedereen gewoon 'oei ik ben verkeerd bezig dus zal ik maar snel veranderen'. nergens wordt iets uitgelegd. Alle hoofdpersonages zijn in deze film per definitie goed. Ze helpen authistische meisjes, gaan voor elkaar door het vuur, vergeven en vergeten, besluiten plots een prachtige moeder te worden ... Als de wereld echt zo was dan leefden we in een paradijs. ik moet toegeven dat ik toch ontroerd was door de edele daden die hier verricht werden. De tango scènes waren mooi, al had ik ze liever nog iets uitgebreider gehad. En de muziek ... ja de muziek is geniaal.

avatar van sydney

sydney

Geniale film. Door het gebruik van meerdere verhaallijnen in een film is het geheel vaak los zand. Zoals bij Amores perros. Bij "piedras" is dit totaal niet het geval. Alles vloeit vlekkeloos in elkaar over. Én dan ook nog een keer de goeie muziek en fantastische lokatiekeuzes. Het gebruik van schoenen en voeten als rode draad was een goede vondst.

avatar van thevenon

thevenon

ik heb eindelijk de dvd. de laatste scene blijft me gelukkig maken: leire's mooie zachte stem en woorden die ik wil horen. pascal gaigne zorgde voor de muziek alleen kan ik nergens wat van hem vinden.

avatar van nightbreed

nightbreed

Geen slechte film maar ik vond delen van de film niet interessant genoeg.

De ene scene of verhaal wist me wel te boeien terwijl een andere scene of verhaal gewoon saai was.

Nog een minpuntje was dat ze af en toe wat van die artistieke scenes erin hebben gegooid wat me totaal niet wist te boeien.

Ik hou van realistische drama's en zodra ze dingen gaan zeggen die normale mensen niet zeggen zoals die voetdokter dan slaat bij mij de verveling toe.

Die omgebouwde of verklede kerel vond ik eigelijk maar irritant en vervelend om naar te kijken.

En zoals wel vaker in een Spaanse film moest er weer eens een paar homo's komen opdraven wat me ook niet echt wist te boeien.

Gelukkig is de rest van de film nog wel ok en boeiend genoeg zodat de film in zijn geheel wel een krappe voldoende verdiend naar mijn mening.

De acteerprestaties zijn zoals in de meeste Spaanse films goed en de regie was ook vakkundig.

Cijfer: 3

avatar van shanti

shanti

een paar stukken hebben mij wel mijn aandacht weten vast te houden maar in het algemeen heb ik me behoorlijk verveeld...ik had moeite om tot het einde te blijven kijken..gelukkig was het eind een van de boeiende stukken!

avatar van 93.9

93.9

Uitstekende Spaanse film.

In de lijn van Almodavar, dus internationale klasse.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Degelijke mozaïekfilm waarbij uiteindelijk alle personages met elkaar verbonden worden. Aangenaam om te kijken en te volgen zonder echt een wow-gevoel te creëren. Eerder een gezapige film waarbij alles op je afkomt, maar waarvoor ik vrees dat er op termijn niet te veel zal blijven hangen.

Hier en daar een leuk personage. Zo vond ik het verhaal van de prostituee en de galante witte ridder best interessant, net als het meisje met een mentale beperking. De taxidame vond ik dan weer wat minder net als die dame die maniakaal blijft vasthouden aan haar geliefde. Wisselend succes dus, maar de acteerprestaties waren in het algemeen op niveau. Ook de choreografie en montage zat vrij goed in elkaar.

De rode draad met de schoenen was fijn. Graag naar gekeken, alleen miste ik hier en daar wat peper. Zwevend tussen 3,0* en 3,5*.