Wishmaster 3: Beyond the Gates of Hell (2001)

Verenigde Staten / Canada
Horror

geregisseerd door Chris Angel
met John Novak, A.J. Cook en Jason Connery

De lamp met de gemene Djinn wordt per toeval ontdekt door een universiteitsprofessor. Op een avond roept hij per ongeluk de geest op en al gauw breekt de hel los op de campus van de universiteit.

avatar van SSeagal
ai, ai, wat slecht zeg, al het goede in deel 1 en 2 komt nauwelijks nog naar voren, en wat blijft er over? Een onzinnige horrorfilm dat nauwelijks nog wat te bieden heeft, en enkel nog lachwekkend is. *

Wishmaster 1 was een leuke horrorfilm, deel 2 ging ook nog wel vooral door Andrew Divoff die duidelijk met veel plezier zijn rol als wishmaster invulde. In deel 3 speelt hij echter niet meer mee, en daarmee is meteen de enige reden om naar deze film te kijken weggevallen.

sebas83
vind ik ook kon hem niet eens afkijken

avatar van nickvanzutphen
deel 1 en 2 vond ik wel goed daarom wou ik deel 3 ook wel zien maar , deel 3 is echt triest ik heb er spijt van dat ik deze gehuurt heb , zo slecht vooral omdat iemand anders de Djinn speelt

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Enkel deel 2 heb ik nog niet gezien. Dit deel 3 is toch wel het minste uit de reeks. Geen originele moorden zoals in de andere films het geval was en we krijgen een slechte Djinn. Die van film 1 was een pak beter. Daar kwam nog wat dreigen uit. Deze lijkt wel weggelopen uit de Power Rangers.

avatar van Edie
Film Pegasus schreef:
Enkel deel 2 heb ik nog niet gezien.

Als je deel 1 goed vind, vind je deel 2 beslist ook goed te pruimen (vond hem zelfs wat leuker dan deel 1...) dit deel is gewoon VERSCHRIKKELIJK, vooral zonder Andrew... 0,5!

Wel lekkere grieten in dit deel

Wat een afknapper na de mooie delen 1 en 2 is dit wel een behoorlijk slechte opvolger en het vierde deel haalt ook niet meer het goede niveau van de eerste 2 delen.

Net dit deel gekeken, dacht dat ik hem al gezien had maar kon me er weinig van herrinneren. Deze film kwam in het begin echt over als zon b-film (is het wellicht ook).
Groot minpunt is dat Andrew Divoff niet meespeelt wat de Djinn ook een stuk, hoe zal ik het zeggen minder meaner naar voren komt.

Het verhaal is eigenlijk minder dan in de vorige delen, de wekker is een echte sissy jankt om alles en dat vind ik een beetje jammer maar goed.

Erg jammer dat deze film zo teleur heeft gesteld maja we gaan over een paar uurtjes deel 4 kijken en hopen dat dat deel wat beter wordt dan dit deel.

Ik zit te twijfelen tussen 2 en 2.5 ster, na even nagedacht te hebben heb ik besloten 2.5 uit te delen omdat ik de vorige films zo goed/leuk vond en de Djinn nog steed ruled

avatar van Roodkapje
Inderdaad wel duidelijk een B-film. Beetje lullig verhaal, beetje "teen"-griezelfilmpje zonder ook maar één spannend moment.

bah !slecht !

avatar van Carlos Olivera
Crap, zonder Andrew Divoff als Wishmaster blijft er niks meer over. Slecht verhaal, een Wishmaster die niet enger is dan een lief klein poesje. En dan de stem van de Djinn.... belachelijk!

avatar van martinovitch
Slechtste deel uit de reeks !
niet goed afgewerkt en helemaal niet eng !
2.5 ster eigenlijk nog te veel maarja

avatar van Die Hard,Willis
Hier slaan ze de plank goed mis..Heel slechte horrorfilm en het laat de goede dingen uit deel 1+2 liggen.
Jammer1,0*

avatar van Ajax&Litmanen1
Overbodige film die niks goeds meer heeft. We kennen het nu wel en de grap is er vanaf.

The fuck!

Waar de eerste twee delen nog erg amusant waren is dit echt rampzalig slecht. Weg is de lol, weg is Divoff (en zijn plaatsvervanger is in beide vormen echt niet te pruimen).

Weg ook de leuke gore en de geinige kills. Visueel compleet brak, acteurs zijn om te janken zo slecht, effecten vreselijk goedkoop.

Wat rest er dan ? Wel, helemaal niks. Vreselijk vervelend wanproduct dat helemaal niet thuishoort in dit anders leuke reeksje. Van deel 4 verwacht ik dan ook maar niks meer. Erg jammer.

Welverdiende 0.5*

avatar van ethrellik
1e 2 delen: petje af! geweldig, maar dit was bedroevend! 3 wishes, en een hoop neprennen en lullen en terechte 0.5

acteren acteurs: 0,5
acteren nieuwe Djinn: 0,5
hoeveelheid moorden: 0,5
coolheid moorden: 1,5

avatar van hendriks
echt bijna alle derde delen zijn flop

avatar van JustMike
dat vind ik niet, deel 1 + 2 zijn goed, 3 + 4 ....NOT!!!

avatar van JustMike
Toch nog maar een iets betere mening..

Wat is dit een slechte film zeg. Zelfs al zou het los staan van the wishmaster serie is hij nog steeds een flop! Het is gewoon dat al het leuke uit de goede eerste delen weg is. Maar vooral die nieuwe djinn. Zo slecht. Ik heb me helemaal niet vermaakt tijdens deze film. De moorden was ook niet echt veel aan. En het waren er gewoon echt heel weinig! Veel te weinig!

Als je de eerste delen leuk vond, en ook al vond je ze niet leuk, dit is geen leuke film. De djinn is slecht, moorden zijn slecht, acteurs zijn ook nog eens heel slecht. Die djinn uit de eerste delen moet je er gewoon bij hebben.

Ik ben bang voor deel 4
heel erg bang dat die nog veel erger is. Haha grapje. Ik WEET dat hij veel erger is. Ik ga maar gewoon door met andere films.
Enne... Deze film is een slechte film voor het einde van de trilogie.

PS. Ik blijf ontkennen dat er een 4e deel bestaat!

avatar van PEN15
Tsja, dit komt er van als er een succesvol idee is en er een regessieur verschijnt die denkt: hey, ik neem wel een derde en vierde deel voor mijn rekening. Zoiets vergelijkbaars zie je ook met bijvoorbeeld Wrong Turn. Chris Angel lijkt gestopt te zijn met regiseren, een zegen voor de filmwereld.
Ik zou graag wat meer vertellen over deze film, maar het is te lang geleden en hij was te slecht om me er nog wat van te kunnen herinneren. Een ding weet ik nog wel heel goed en dat was het moment waarop die leraar wenst dat hij de twee lekkerste meiden van de wereld wilde hebben. En wat er vervolgens verscheen, daar moest ik om lachen. Niet dat het grappig bedoeld was, maar omdat dat gewoon lelijke wijven waren.

avatar van tattoobob
Jammer

avatar van knusse stoel
Ach, wat moet je als regisseur?
Je hebt 2 films over een onderwerp gemaakt, deze slaan aan en doen het redelijk goed. Wat doe je dan? Allee, nog maar eentje erachter aan om aan de slag te blijven en omdat het makkelijk scoren is. Zou ik misschien ook doen. De hoes is bijna griezeliger dan de film.
2 sterren oftewel 4 punten en dan ben je eigenlijk gezakt.
Helaas!

ipman-99
"Three Wishes, One Nightmare." ... " !!!

Vermakelijk 3-de deel !!! 'Wishmaster 3' is alweer het 3-de deel uit deze
Horror-franchise ! Jason Connery en John Novak spelen de hoofdrol
in deze gebombardeerde B-film !
Je ziet dat deze productie het met mindere middelen moest stellen, maar dat neemt
niet weg dat het heerlijke entertainment bracht.
Streepje horror, duisternis en naakt kleuren deze film en maken er een
vermakelijke rit van !
Enkele geschifte scènes zijn weer aanwezig ... (Denk maar b.v aan die scène
met die ratten) !!!

avatar van Phantasm
Degene die de djinn speelt in deze film vond ik maar magertjes, in deel 1 en 2 had deze veel meer uitstraling.

avatar van Chainsaw
Van de regisseur van The Fear: Resurrection, over hoopgevend gesproken.

Niet dat de eerste twee Wishmasters nu zo geweldig waren, maar leuke onzin met geinige gore en leuke cameos waren het in ieder geval wel. Maar wat een geinige horrorfranchise had kunnen worden, wordt hier om zeep geholpen met een uiterst knullige en opvallend tamme horrorfilm. Andrew Divoff is vervangen als The Djinn en de nieuwe Djinn is niet bepaald spraakmakend. Hij is echter maar enkele shots in beeld, verder is de Djinn te zien in de hoedanigheid van de houterige en charismaloze Jason Connery - inderdaad, de zoon van Sean.

Zijn tegenstanders zijn A.J. Cook en haar vriend Tobias Mehler, een jongen met acteerkwaliteiten van een citruspers en vertolker van één van de meest nutteloze filmpersonages ooit. De strijd die dit stel levert met Connery bevat geen spanning, geen gore, geen humor en geen tempo. Wat bevat Wishmaster 3 dan wel? Een hoop oeverloos gebrabbel, een hoop personages die doelloos rondrennen en een paar überknullige computereffectjes. Dat laatste zorgt gelukkig nog wel voor wat humor, al is het onbedoeld.

1 ster.

avatar van Onslaught
1 was leuk, 2 was ok en 3 en 4 zijn echt verschrikkelijk.

Zo wat slecht. Kon hem niet eens afkijken. Lijkt wel een toneelstuk.