Carpool (1996)

geregisseerd door Arthur Hiller
met Tom Arnold, David Paymer en Rod Steiger

Franklin Laszlo zit zo aan de grond, dat hij in een vlaag van verstandsverbijstering, een supermarkt berooft. Als vluchtauto kiest hij die van Daniel Miller, die toch al vol zat met passagiers. Een dolle rit volgt, dwars door de straten van Seattle.

Wat nog erger is dan dat iemand deze troep toevoegd, is dat iemand hem nog heeft gezien ook!

Ja jij!

Het info stukje is ook niet bepaald spannend, wat moet ik me hierbij voorstellen, dat ze anderhalf uur in een auto zitten, en zogenaamd komisch zijn, erg leuk zeg

avatar van DeCol
Volgens mij heb ik hem al eens gezien maar ben er niet zeker van. Als het hem is waar ik aan denk dan kon ik er wel een beetje om lachen. Zondag maar is een stuk kijken

avatar van P8rb
na dat ik deze berichten hier gelezen had verwachte ik echt niks van deze film, maar dat viel nog mee.
redelijke film om te kijken, voor spanning of humor moet je hem niet kijken want dat zit er totaal niet in. maar op de 1 of andere manier vond ik hem wel redelijk.

Snufkin
Wat een draak van een film. Ik ergerde me vooral dood aan dat 'kind' met die badmuts op z'n hoofd. Het verhaal is kinderlijk eenvoudig, wat natuurlijk wel fijn is voor een familiefilm, maar dit ging wel heel ver. Te makkelijk en absoluut niet grappig.

avatar van Rocco1984
Net een stuk van gezien, wat een kinderachtig gedoe zeg.

avatar van Hando
Kinderen in komedies zijn meestal ontzettend irritant. Hier ook weer en die jongen met die badmuts spande echt de kroon wat dat betreft. De humor was van het niveau "heb je aambeien?'' of een tiet vastpakken in het donker. De enige goede grap was toen die kaper het telefoonnummer vroeg van die vader. 911. Verder kon ik voor die vader wat empathie opbrengen. Een wat sukkelig figuur die je de film doorhelpt. Vreselijk moralistisch einde trouwens. Hoewel ik het zelfs immoreel vind, maar goed, het blijft om te kotsen.

1,5 sterren.

avatar van Mr. Chiel
Dan ben ik denk ik de enige die de film wél leuk vond Leuke grappen, veel vaart in de film, en 'dat kind met de badmuts' viel ook erg mee! Een 3,5!

Meneer Bungel
Niet de enige, Mr.Chiel , heb me prima vermaakt. Er zat inderdaad veel vaart in en David Paymer voegt ook nog eens wat extra's toe.

Vreemde film, maar ik heb toch wel een aantal keren kunnen lachen en hij heeft me tamelijk kunnen vermaken. En dat geklaag over die kinderen, zo erg kwamen ze nu ook weer niet aan bod.

avatar van moviemafketel
Beetje zwakke Komedie. Weinig tot geen humor. Beetje te bijdehante kinderen en een vrij zwakzinnig verhaaltje. Flauwheid kan leuk zijn, maar het moet niet over de top zijn. En dan het acteerwerk van sommige bijrollen zoals de agent en de vrouwelijke parkeerwachter.
Einde was ook belachelijk. Snel vergeten maar weer.

avatar van John Lee Hooker
In mijn ogen falen dit soort films. Ze zijn totaal niet grappig en de actie die erin wordt gestopt is eigenlijk doodsaai omdat je toch wel weet hoe het allemaal loopt.

Die kinderen waren vreselijk irritant met hun opmerkingen. Ook de politie-agente was nogal vervelend met haar gestuntel.

Het is wél aardig gedaan dat we eerst Daniel Miller volgen in z'n auto, en daarna pas Franklin ontmoeten.
Het ziet er wel verzorgd uit verder, maar toch standaard Hollywood.

Saai.

avatar van SnakeDoc
Zo slecht dat het soms nog wel is grappig wordt. Was één van die kids nou dat kereltje uit de boefjes?

Zeer matig filmpje,

avatar van Queno
Domme filmposter en afgrijselijke non-komedie troep van Warner Bros. die duidelijk last hadden van een creativiteitsdip. Een film die bij voorbaat al mislukt omdat, als er niets gebeurd je onmiddellijk in slaap valt en als er wel wat gebeurt is het zo beroerd dat je aversie sterker wordt.

Een stuntelige, suffige zakenman verwikkeld in een knullige overval, een ontvoering met een onnozel kind met een groene badmuts en een hoogtepunt van een grap als de jongen de borst van de beauty pakt in het donker. Wanstaltige kinderachtigheid. Met een moralistisch einde (omdat je een kermisbeheerder bent is het geoorloofd te stelen) die immoreel geïnterpreteerd wordt. Een vreselijke (was dat al vermeld?) faal van een Hollywoodiaanse standaard komedieflauwigheid. O ja, en Tom Arnold heeft de hoofdrol, ook dat no

Dick2008
Zal wel van hetzelfde niveau zijn als The Stupids (1996). Dan kan ik hem wel kijken, komt zondag a.s.
Kinderen in komedies zijn vaak inderdaad ontzettend irritant. Maar erger dan die van de buren?

Dick2008
Vergeten op te nemen. Ik denk niet dat ik al teveel heb gemist.