Modesty Blaise (1966)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Joseph Losey
met Monica Vitti, Terence Stamp en Dirk Bogarde

Modesty Blaise is een geheim agente die met een simpele knip van haar vingers haar kleding en haarkleur volledig kan veranderen. Maar naast een aantrekkelijke vrouw is ze ook één van de beste agentes in de business. Modesty zal echter al haar talenten moeten aanspreken als ze door de Britse geheime dienst gevraagd wordt om te infiltreren in een beruchte dievenbende.

Dit soort films - 'a spy spoof with comic touches' - veroudert snel. Destijds vond ik 'm leuk, maar ik vrees dat de lol er inmiddels af is.

Bar slecht, warrig, dom verhaal, onsympatieke hoofdrolspelers, langdradig, niet grappig, niet spannend, belabberde actiescènes, een pijl die duidelijk zichtbaar meters naast wordt geschoten, maar toch raak is, etc. etc. Het enige wat ik eigenlijk nog wel leuk vond, was dat een flink deel van de film zich afspeelt in Amsterdam.

avatar van Legan
tsjidde schreef:
Dit was voor mij het grootste minpunt aan de film .