Set It Off (1996)

Actie / Thriller

geregisseerd door F. Gary Gray
met Jada Pinkett Smith, Queen Latifah en Vivica A. Fox

De vriendinnen Stony, Cleo, Tisean en Frankie hebben tijdens hun jeugd in een van de achterbuurten van Los Angeles van alles meegemaakt. Ze zijn afgezet door onbetrouwbare werkgevers, gedumpt door hun harteloze vriendjes en in elkaar geslagen door politieagenten. Hoe zwaar de omstandigheden waarin ze verzeild raakten ook waren, ieder van hen wist zich steeds gesteund door drie vriendinnen voor het leven. De confrontatie met een schijnbaar onoplosbaar probleem, drijft hen tot de rand van de wanhoop. Als een van hen de voogdij over haar enige kind dreigt kwijt te raken, besluiten de vier onafscheidelijke vriendinnen het lot in eigen hand te nemen. Van de ene op de andere dag werpen de vrouwen zich in een spiraal van geweld. Ze beginnen aan een indrukwekkende reeks bankovervallen, waarbij vrijwel iedere kwetsbare financiële instelling in Los Angeles een potentieel doelwit is. Al snel echter ontdekken ze dat ze met hun buit weliswaar de sloppenwijken kunnen ontvluchten, maar dat ze zelfs met al het geld van de wereld hun problemen niet kunnen oplossen.

avatar van Jordy
Redelijk filmpje. Het is allemaal wel redelijk vakkundig gemaakt, maar ik ergerde me een beetje aan het gebrek aan acteertalent en aan een flauwe Godfather parodie. Wel grappig dat er diverse bekende rappers voorbij komen (Dr. Dre onder anderen). 2 en een halve ster.

vond het maar beetje saai.

neo (crew)
viel me erg tegen.ik had misschien ook wel iets te hoge verwachtingen na het vaak te hebben gekeken van the negotiator.vervelend acteerwerk vooral,maar sommige actiescenes vond ik daar en tegen wel goed gefilmd.2 sterren

FisherKing
Is dit geen Ripp-Off van de Engelse serie ?

Vermakelijk filmpje met best wel de nodige humor.

geronimo
Tot mijn verbazing zat er idd nog een behoorlijke dosis humor in en de acteerprestaties waren zeker niet verkeerd. Alleen Blair Underwood mag nooit meer zo'n vreselijk fout snorretje dragen.

avatar van Rascal
Gave stoere film. Heel veel onrecht in deze film, waardoor ik enigszins wel kan begrijpen waarom ze zo handelen. Het einde vind ik super. Ik had het een vette domper gevonden als hij Jada nie liet gaan. De film was al dramatisch genoeg zeg.

avatar van Macmanus
Ik vind dat ze alle vier moesten opgepakt worden, iedereen heeft wel eens een tegenslag in het leven, betekent nog niet dat ik meteen een bank ga beroven.

Maar ja, ik ben misschien ook wel een voorbeeld burger.:P

avatar van Rascal
ja maar bijvoorbeeld die vrouw met haar kind dan. Ze moest wel ze had geen keuze. Voor je kind doe je alles. Wel eens een tegenslag zeg je pff... Sorry voor jou dan dat je standaard burger blijft.

avatar van Macmanus
ja maar bijvoorbeeld die vrouw met haar kind dan. Ze moest wel ze had geen keuze. Voor je kind doe je alles. Wel eens tegenslagen zeg je pff... Sorry voor jou dan dat je standaard burger blijft.

Ja ik geloof best dat je voor je kind alles doet, alleen als ze was opgepakt zou ze er helemaal niet meer zijn voor haar kind.
En je kunt natuurlijk ook gaan werken.
En je hoeft niet je hele leven binnen de regels te leven, zou je een saai leven hebben, maar een bank overvallen is drie alinea's buiten de regels.

avatar van Rascal
Pff die vrouw die werkte als een paard! Ze nam alles aan. Op een gegeven moment raak je dan ook het spoor bijster. Einde discussie van mijn kant.

avatar van Macmanus
Pff die vrouw die werkte als een paard! Ze nam alles aan. Op een gegeven moment ben je dan ook het spoor bijster. Einde discussie van mijn kant.

Ja oké het is ook maar een film, maar het is ook lang geleden dat ik de film heb gezien, alleen als ze zou zijn opgepakt dat zou zij haar kind nooit meer zien, dus het is niet de slimste zet die je kan doen.
En bij ik schrijf alleen commentaar op als ik het er niet mee eens ben en je gedachten misschien kan laten veranderen met goeie argumenten.

avatar van Rascal
Daar sta ik wel open voor, begrijp me nie verkeerd. (Rationeel gezien ben ik het 100% met je eens)

Vooral het einde vond ik heel sterk. Blair Underwood, zijn mooie pakken, luxe villa en levensstijl waren er te veel aan. Hij leek wel de prins uit Assepoester. Wie gelooft nou dat zo'n man een meid uit een achterbuurt meeneemt naar een exclusief feest voor bankdirecteurs?
Alhoewel ik niet zo van rap hou, vond ik de muziek wel goed, paste natuurlijk perfect bij de film. Vooral het trage nummer op het einde, bij Cleo, vond ik heel mooi.

avatar van Tara
Vond dit echt een goeie film.
Ontroerend en goed acteerwerk, vooral van de Queen.

avatar van TheRisingSun
Geen al te grootse film,maar toch wel een film die je naar het einde toe wel even aangrijpt ! Het acteerwerk vond ik zeer behoorlijk van de dames. Het verhaal misschien niet zo bijster interessant,maar de film blijft wel in een lekker tempo. Er zitten niet echt trage scenes in die de boel ophouden. Het verhaal heeft wel een aantal dramatische wendingen. Maar die wendingen zijn er mede oorzaak van dat ze besluiten om banken te overvallen. Het einde is dan uiteraard wel het meest dramatische stuk uit de film,waar uiteindelijk alleen Stony het weet te overleven. Vond de laatste 15 minuten toch wel lichtelijk aangrijpend,waarbij de 3 vriendinnen van Stony 1 voor 1 het loodje leggen,al had Frankie het aan zichzelf te wijten,maar dit terzijde.

Al met al een behoorlijke film.

3 sterren

Weet iemand misschien hoe het nummer heet wat er bij dat dramatische einde van Cleo werd gedraaid... Een onwijs mooi nummer maar ik kan maar niet achterhalen van wie dit nummer is..

Ik vind t trouwens een ontzettend goeie film, 1 van mijn toppers... Ik heb hem thuis en kan er maar geen genoeg van krijgen!!

na herziening vond ik m tog niet zo goed als een paar jaar geleden toen ik de film voor het eerst zag. De acteer prestaties waren soms slecht en ook ergerde ik me aan die godfather parodie. het einde daarentegen was wel zeer sterk, vooral de manier hoe cleo aan haar einde komt is goed.Normaal gesproken zou ik zon film 2.5 sterren geven maar door het sterke eind geef ik 3 sterren.

avatar van Riddick
Heb hem net gezien, ik had hem 2 maanden geleden gekocht maar steeds niet gezien, ik had er ook weinig verwachtingen voor maar vond de film wel mooi, qua acteerprestaties vond ik, Jada Pinkett Smith, Blair Underwood en John C. McGinley het beste in de film, de rest was te overdreven, en ik moet zeggen dat Dr.Dre het ook wel best deed.
3,5* en blijft het denk ik wel bij.

Vond dit een hele goede film, lang geleden gezien
maar super acteerwerk! 4*

Het nummer aan het einde van de film heet trouwens:

Missin' you van Tamia, Brandy, Gladys Knight en Chaka Kahn

En dat nummer bij Cleo is volgens mij:

Seal met Hey Joe

Bij de aftiteling van de film staan alle songs volgens mij
ook opgeschreven

avatar van jurriaan15
queen latifah

Het liedje dat je hoort wanneer cleo dood gaat heet Up Against The World van Lori Perry

je kan hem hier gratis downloaden:

avatar van Fran
Ik heb deze film al 6 keer gezien maar ik vind hem nog steeds waanzinnig goed. Het verhaal verslapt geen moment. Een dramatisch verhaal dat heel goed wordt weergegeven. Mooi, mooi, mooi !

MovieEter
OK film, die boven de middenmaat uitkomt. Onderhoudend en spannend verhaal. Soms zakt de film even in maar dat wordt snel weer goedgemaakt. De muziek vind ik ook erg lekker! Vandaag de film voor de tweede keer gezien en daar hou ik het waarschijnlijk ook bij.

super film,elke keer weer even een traantje wegpinken....
5 sterren!!!

Mexited
Goede film! Het acteren vind ik goed en het word geen moment saai waardoor ik geboeid blijf

avatar van (Cinderella)
Een van mn favourite zeker weten!!!
Heb hem thuis liggen kan hem echt dromen:D

Shiiitttt, Deze film iz kk lauwwwwwwwww,
respect voor de dames G

avatar van FixX
queen latifah roelz en zeer zeker het einde van de film
wat een shot als ze op dat moment die auto weer opkrikt die peuk in d,r mond en gassen met die handel
en dan die achtergrond muziek erbij
verder een zeer goede film die zeker in mijn rijtje van ganster en Hood films niet mag ontbreken

avatar van FillumGek
Stijgt ietsje boven de standaard uit. Geen bijzonder verhaal maar wel goede acteerprestaties, overtuigend en scenes die me toch wel aangrepen zoals de dood van de drie meiden. Goede soundtrack ook inderdaad.