PT 109 (1963)

Oorlog

geregisseerd door Leslie H. Martinson
met Cliff Robertson, Ty Hardin en Robert Blake

John F. Kennedy groeit op in een beschermde welgestelde omgeving en gaat naar Harvard University waar hij in 1940 zijn diploma haalt. Hierna meldt hij zich in september 1941 aan bij de marine waar hij als commandant van de PT 109 (een klein patrouilleschip met 13 man aan boord) voor hete vuren staat in de Stille Oceaan en bravoure maakt en karakter toont. Dit blijkt wanneer zijn schip door een veel groter Japans schip wordt overvaren en hij tot het uiterste gaat om zijn mensen te redden.

avatar van tukker1966
Emotieloze oorlogsfilm die alle cliches volgt.
Amerikaanse heldenverering ten top....
Toch nog 3 sterren van mij ***

Ik heb deze Film op DVD en Gaat Over J.F.Kennedy Als President zat hij in een Schommelstoel vawege Rugklachtende Rugklachten zijn Veroorzaakt door 10 x een en Terug te zwemmen van het schip naar plumpudding eiland het ging tenslotte over Kennedy van mij een 5.0

avatar van Uzza_Sparta
morgem middag (zaterdag 18 juni) om 17:45 uur op BBC2 te zien

het is nu 50 jaar sinds Kennedy president werd in de VS, dus nu zijn er veel films, documentaires en deze nieuwe TV series dat deze week begint te zien.....

Overigen >> Televisie >> The Kennedys

avatar van Uzza_Sparta
aardige film maar Kennedy zelf wordt in deze film overdreven heroïsch neergezet. Ook best te begrijpen aangezien deze film tijdens de Kennedy hype was gemaakt.
geen aanrader