High School High (1996)

geregisseerd door Hart Bochner
met Jon Lovitz, Tia Carrere en Louise Fletcher

Richard Clark heeft net de bekende Wellington Academy verlaten om les te gaan geven aan de Marion Barry High School. Daar probeert hij de matige studenten te inspireren om goede cijfers te halen, en tegelijkertijd een collega te versieren.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Redelijke komedie uit de David Zucker-stal. Een paar leuke parodieën (vooral op Dangerous Minds) maar echt érg grappig is het ook weer niet. 2 en een halve ster.

neo (crew)
die leuke dangerous minds parodieën zorgen voor een halve ster en tia carrere zorgt voor 1 ster.dus bijelkaar op geteld 1.5 sterren voor deze matige film

tom
af en toe grappige momenten, maar niet geweldig.2,5* (2 voor de film en een halve voor de dame)

wel leuk

avatar van narva77
Domme parodie op "The Principle", meer kan ik er niet van zeggen.

djelle
Leuke vondst om dit thema te parodiëren en er zaten enkele erg geslaagde grappen tussen. Maar niet alles was even grappig, en de uitwerking in het algemeen kon misschien iets beter. Er waren redelijk wat matige tot flauwe passages overigens. Niet slecht, en eens leuk om te zien, maar net geen uitsteker. 2,5*

avatar van Purmerend
Een leraar met een kogelvrij vest, is dat de toekomst?

avatar van as
as
Purmerend schreef:

Een leraar met een kogelvrij vest, is dat de toekomst?
Ja.

djelle
Helaas wel... Het is zeker aan te raden vind ik in Amerika, maar zelfs in Nederland (nog niet zo lang geleden) bleek dat dit geen overbodige luxe zou geweest zijn... Ik zou in elk geval pleiten (zoals we in de film ook zagen) voor in alle scholen metaaldetectors te plaatsen om te beginnen. Samen met meer begeleiding, opvolging en allerhande andere preventie- en veiligheidsmaatregelen. De maatschappij wordt steeds gewelddadiger, dit kunnen we niet ontkennen...

Weer zo'n film waarin het aantal TE flauwe grappen zich in een rap tempo opvolgt. Echter de eerder genoemde parodieen zijn af en toe aardig. Vond zelf de Deer Hunter parodie dan wel weer geinig. Mede dankzij de korte duur en de mooie Tia Carrere is ie redelijk kijkbaar gebleven. Met het voordeel van de twijfel 2.5 *

Snufkin
Ik vind de gematigde negativiteit die hier aan de film besteed wordt volkomen onterecht.. naar mijn mening is dat voor deze film nog veel te positief.. een halve ster voor een komisch momentje over de eerste man op de maan.. en een half sterretje voor Tia.. ik zou niet weten waarvoor ik verder nog maar iets zou kunnen toekennen aan deze vreselijke parodie..

avatar van remorz
Lovitz heeft constant een erg sullige uitdrukking op zijn bakkes, wat in deze film wel een pluspunt te noemen is. Carrere lijkt in de eerste instantie miscast, heeft totaal geen gevoel voor timing/humor. Daarentegen was zij het enige dat het kijken van deze flauwe film, vol infantiele en voor de hand liggende grappen, de moeite waard maakt. 1*

avatar van otherfool
Matige parodie. Lovitz is altijd wel aardig en ook Carrere heeft haar kwaliteiten, maar de grappen komen vaker niet dan wel aan.

2*.

Don_Mat
Slechte film en ik zal uitleggen waarom. Die hoofdrolspeler die dikke vent, heeft echt zo'n heeel flauw doorsnee komedie hoofd en hij maakt absoluut geen leuke geslaagde grappen.. 0,5 ster

avatar van psycholamp
Ik heb 'm wel gezien, al weet ik niet waarom. Ik geef geen beoordeling, want er is niets blijven hangen. Op de soundtrack staan overigens wel een paar lekkere nummertjes, als je Bohemian Rapsody van The Braids even overslaat.

avatar van T.Bos
Geen super komedie, maar je kunt af en toe echt lachen om deze melige film. Tia Carrere is beslist een aanwinst. 3*

avatar van Santucci
Flauw, erg flauw. Als je van parodieën en slappe humor houdt én je bent in een melige bui, dan is deze film best te pruimen. Objectief gezien is het een zeer matige film.

avatar van dualcia
Hij viel me tegen. Datgene wat grappig was bedoeld, was meestal niet grappig.
De stukjes in het klaslokaal waren nog wel leuk, en ook het stuk wanneer hij voor het eerst op die school aankomt.
2.5/5

avatar van Minotaures
as schreef:
Ja.

Ik zie er nog steeds geen verandering.
Vroeger helemaal gek op. Het had zijn leuke momenten, maar echt een goeie is die niet. 2,0*

avatar van moviemafketel
Zo slecht vond ik hem niet eigenlijk. Vooral het 1e half uur was de ene na de andere slapstick. Daarna zakt het geheel af naar een bedenkelijk niveau. Erg zonde, want er had zeker meer in kunnen zitten. Carrere is gewoon een heerlijke meid, dus het was geen straf om naar haar te moeten kijken. Verder ook erg leuk om Fletcher van One Flew Over the Cuckoo's Nest in een soortgelijke rol te zien. Ook hier was ze weer niet te genieten. Die stok door dat Afro-kapsel haha.
2,5 sterren vind ik hem toch nog wel waard.

aardig vermaak, meer niet

Heb ik ook al gezien zo veel keren in 2002 op televisie high school high 1996 Jon Lovitz,Tia Carrere,Mekhi Phifer,Malinda Williams,Louise Fletcher,en Brian Hooks