Porridge (1979)

Alternatieve titel: Doing Time

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Dick Clement
met Ronnie Barker, Richard Beckinsale en Fulton Mackay

Fletcher en Lennie zijn twee gedetineerden, die op comfortabele manier hun straf willen uitzitten. Helaas voor hen, worden zij meegesleurd in een ontsnappingspoging, die door Mr. Grouty wordt geregeld. Mr. Grouty is ook gevangene, maar in feite heeft hij de touwtjes binnen de gevangenismuren in handen. Tijdens een georganiseerde voetbalwedstrijd tussen gevangenen en zogenaamde beroemdheden, ontsnapt één van de gevangenen, die Fletcher en Lennie met zich meeneemt, omdat zij getuigen zijn van wat er gebeurd is. Om niet in nog grotere problemen te komen moeten Fletcher en Lennie nu proberen weer ongemerkt in de gevangenis zien in te breken.