• 10.590 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Robert Ellis Miller

Met onder meer: Timothy Dalton, Anthony Edwards en Janet McTeer

Gesproken taal: Engels

Plot Hawks

"They soared above the ordinary."

De Engelse advocaat Dalton en de Amerikaanse sportman Edwards lijden beiden aan terminale botkanker. In het ziekenhuis proberen ze hun ellende te vergeten door samen het leven met een flinke dosis humor te bezien. Als het tweetal nog maar een paar dagen te leven heeft, halen ze een stunt uit. Ze kapen een ambulance en brengen een bezoek aan de rosse buurt van Amsterdam

logo tmdbimage

avatar van Fredo Corleone

Fredo Corleone

Erg goed spel van beide hoofdrol speelers.

avatar van Waku

Waku

Aangrijpende maar ook op momenten hilarische film.

Mede dankzij sterk sarcastische zwarte humor.

avatar van litjens999

litjens999

muziek is goed van de hand van Barry Gibb (Bee Gees)

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

topfilm, zowel humoristisch, (beetje zwart) als realistisch als romantisch. Prachtig Engels spel !! aanrader

avatar van 606

Hele indrukwekkende film over de ziekte die veel voorkomt.

Prima verhaal eromheen over twee vrienden die nog willen genieten van de laatste dagen.

Mooie komische sfeer erin.

3,5 ster

avatar van Quentin

Quentin

kleine 2,5*

avatar van 606

Quentin schreef:

Vooral die 'Hollandse' meisjes haalden het bloed onder mijn nagels vandaan*

Het waren geen hollanders.

ze praate tegen elkaar ook engels en hadden een engels kenteken.

avatar van rossi46

rossi46

• 1940 stemmen

Deze film van de week voor het eerst gezien via de decoder, vond het een prachtige film, met goed acteer werk van Timothy Dalton en Anthony Edwards .

avatar van Uzza_Sparta

Uzza_Sparta

litjens999 schreef:
muziek is goed van de hand van Barry Gibb (Bee Gees)

het idee achter de verhaal voor deze film kwam ook van Barry Gibb

Quentin schreef:
Timothy Dalton en Anthony Edwards vormen een aardig duo, maar de rest van de cast is belabberd en het verhaal te moralistisch. Vooral die 'Hollandse' meisjes haalden het bloed onder mijn nagels vandaan.....

niet goed opgelet dan want die twee 'Hollandse' meisjes zijn twee Britse vrouwen die ook op bezoek zijn in Nederland. Hazel (Janet McTeer) en Maureen (Camille Coduri) zijn op zoek naar de Nederlandse man die Hazel zwanger heeft gemaakt

film is niet zo bekend maar wel een aanrader, met een zeer goede rol van Timothy Dalton.

avatar van Movsin

Movsin

Eigelijk erg flauw. Kan men in deze film wel eventjes proeven van de pikzwarte humor van Timothy Dalton, de uitwerking van het verhaal is toch al te oppervlakkig met knullige personages en zogoed als idiote toestanden. Het einde is dan weer voor een stuk voorspelbaar en voor de rest absurd. Niet te vergelijken met "The Bucket List" die wel een aanrader is.