Leonard Part 6 (1987)

geregisseerd door Paul Weiland
met Bill Cosby, Tom Courtenay en Joe Don Baker

Leonard Parker, een gepensioneerde ex-geheim agent, wordt opnieuw opgeroepen om de wereld te redden van een supercrimineel. Helaas is Leonard ondertussen een dagje ouder geworden en is hij sommige kneepjes van het vak al een beetje verleerd.

Bill Cosby zelf waarschuwde het publiek destijds al om vooral niet deze film te gaan bekijken

avatar van ewalk
kos schreef:

Maar goed dat hij dat gedaan heeft. Wat een schijtfilm. Deze film is zo saai dat het een Nymphomane droog zet!

avatar van Wolfenstein
Deze film heeft maar liefst 3 Razzies gekregen (slechtste film, acteur en screenplay).
Geheel terecht natuurlijk, maar Cosby was tenminste dapper genoeg de prijzen in ontvangst te nemen

avatar van otherfool
kos schreef:

Des te opmerkelijker gezien het feit dat hij de film ook meeschreef en produceerde... Jan de Bont doet overigens het camerawerk.

Ho-pe-loos lelijk gedrocht overigens. Film gaat nauwelijks over Cosby als gepensioneerd spion, maar meer over zijn pogingen z'n ex-vrouw terug te winnen en z'n relatie met z'n dochter. Grappig wordt het nooit en de film ziet er werkelijk niet uit; let op de scene waarin een stel kikkers een auto in de plomp gooit (ja het staat er echt). Curieus is ook de scene waarin Cosby een paar minuten met een duidelijk zichtbaar Coca Cola flesje in de hand staat. Alles voor de centen zullen we maar zeggen.

Pijnlijk in al haar facetten. 0,5*.