Glitter (2001)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Vondie Curtis-Hall
met Mariah Carey, Max Beesley en Da Brat

Billie Frank, een jonge zangeres, wordt na een turbulente jeugd ontdekt door Julian Dice, een charismatische deejay die snel haar partner, producer en geliefde wordt. Met Dice begint ze de weg naar het "superstardom", waarbij ze heel wat problemen moet zien te overwinnen.

een goede film! ik weet niet wrom iedereen het bashed!

avatar van DragQueen
Geen topfilm natuurlijk. Verhaal technisch schort er namelijk een hele hoop aan. Maar de mooie verschijning van Mariah Carey maakt wel iets goed. 1,5 Ster.

Mwoah niet echt mijn ding, kan overigens wel begrijpen dat fans van Carey of fans van dit genre het een redelijke film vinden.

avatar van Divoboy
Te slecht, lachertje! Vind haar een vreselijk mens

Vond het nog wa meevallen. Buiten slechte acteerwerk van mariah zit er wel nog een leuk verhaal, wel voorspelbaar.a Het leuke vind ik dat het zich precies afspeelt in de jaren 80 , wat ook het begin van haar carrière weerspiegelt maar ja de slechte acteerprestatie overschaduwd het een beetje

avatar van Thiver
Is dit het nou? Is dit nou die grote misdaad tegen de goede smaak? Het megalomane ijdelheidsproject van Mariah Carey waarvoor ze terecht aan het kruis werd genageld? Want sorry, ik zie slechts een middelmatig werkje naar een beproefde formule dat vooral erg braaf binnen de lijntjes kleurt. Dat Carey geen ervaren actrice is zal niemand ontgaan, maar ik heb ervaren acteurs een stuk slechter zien spelen met uitdagender materiaal. Er valt van alles wat op Glitter af te dingen (alles loopt van een leien dakje, de muziek is buitengewoon oninteressant, het verhaal speelt zich af in de jaren tachtig maar alles oogt en klinkt als de jaren negentig), maar uiteindelijk is deze film simpelweg te saai om echt te verafschuwen. Ik vraag me oprecht af of iemand zich hier ooit druk over zou maken als de hoofdrolspeelster niet Mariah Carey had geheten.