• 8.671.451 stemmen

• iTunes Bekijk via iTunes
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Glitter

"In music she found her dream, her love, herself."

Billie Frank, een jonge zangeres, wordt na een turbulente jeugd ontdekt door Julian Dice, een charismatische deejay die snel haar partner, producer en geliefde wordt. Met Dice begint ze de weg naar het "superstardom", waarbij ze heel wat problemen moet zien te overwinnen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van HoneyRyder

HoneyRyder

een goede film! ik weet niet wrom iedereen het bashed!

avatar van DragQueen

DragQueen

Geen topfilm natuurlijk. Verhaal technisch schort er namelijk een hele hoop aan. Maar de mooie verschijning van Mariah Carey maakt wel iets goed. 1,5 Ster.

avatar van Roel82

Roel82

Mwoah niet echt mijn ding, kan overigens wel begrijpen dat fans van Carey of fans van dit genre het een redelijke film vinden.

avatar van Divoboy

Divoboy

Te slecht, lachertje! Vind haar een vreselijk mens

avatar van Yasmientje

Yasmientje

Vond het nog wa meevallen. Buiten slechte acteerwerk van mariah zit er wel nog een leuk verhaal, wel voorspelbaar.a Het leuke vind ik dat het zich precies afspeelt in de jaren 80 , wat ook het begin van haar carrière weerspiegelt maar ja de slechte acteerprestatie overschaduwd het een beetje

avatar van Thiver

Thiver

Is dit het nou? Is dit nou die grote misdaad tegen de goede smaak? Het megalomane ijdelheidsproject van Mariah Carey waarvoor ze terecht aan het kruis werd genageld? Want sorry, ik zie slechts een middelmatig werkje naar een beproefde formule dat vooral erg braaf binnen de lijntjes kleurt. Dat Carey geen ervaren actrice is zal niemand ontgaan, maar ik heb ervaren acteurs een stuk slechter zien spelen met uitdagender materiaal. Er valt van alles wat op Glitter af te dingen (alles loopt van een leien dakje, de muziek is buitengewoon oninteressant, het verhaal speelt zich af in de jaren tachtig maar alles oogt en klinkt als de jaren negentig), maar uiteindelijk is deze film simpelweg te saai om echt te verafschuwen. Ik vraag me oprecht af of iemand zich hier ooit druk over zou maken als de hoofdrolspeelster niet Mariah Carey had geheten.

avatar van Crazyboy

Crazyboy

Carey als artiest is geweldig, deze film is wat gewoontjes. Maar niet minder dan dat. Dat het zo enorm afgekraakt is en af en toe zelfs bestempeld als de slechtste film allertijden is echt onterecht. Weet geregeld toch best te vermaken en de soundtrack is ook echt niet verkeerd.

avatar van Dick2008

Dick2008

Niet zo slecht ook weer niet erg goed. Standaard dramatisch verhaal over zangeres op weg naar de top. Met dominant vriendje die het beste met haar voor heeft maar hierdoor wel voor belemmeringen zorgt. Mariah Carey is wel leuk om te zien.

avatar van Woland

Woland

Ach ja, Glitter. Laten we eerlijk zijn: dit is slecht, maar geen Flop 10 materiaal. Het is bij lange na geen Battlefield Earth, of Pledge This, of 2012 Doomsday. Wat het wel is, is een brave, heel veilig binnen de lijntjes kleurende biopic over een opkomende zangeres. Mariah Carey is een hele beroerde actrice, dat moge duidelijk zijn, en het is ook duidelijk een vanity project van haar. Alles gaat best wel van een leien dakje ondanks bijvoorbeeld een weeshuis waar letterlijk 30 seonden aandacht aan wordt besteed, en waar het meest dramatische een wat overbeschermend vriendje is. Het is vooral een hoop Mariah Carey die mag laten horen dat ze een gigantisch bereik heeft, goed in strakke pakjes rond kan lopen, en natuurlijk met een paar clichévriendinnen in no time uitgroeit tot een zangsensatie en superster. Wat Mariah Carey dan weer niet heeft, is enig gevoel voor goede muziek of überhaupt smaak - de zoetsappige teksten komen je al snel de keel uit, en een scene in het begin waarin iedereen in de disco mag laten horen wat ze kunnen is typerend - Mariah Carey begint gelijk hoog te gillen zonder ook maar enige poging tot melodie, subtiliteit of dansbaarheid. Verwacht verder geen verrassingen, of kwaliteit.

avatar van mister blonde

mister blonde

Eens met Woland. Het viel me mee (of eigenlijk tegen) hoe slecht dit was. Het was gewoon slecht, maar niet zo’n legendarische miskleun waarop je dan een beetje hoopt. Maakt immers onderdeel uit van mijn projectje om de vaakst genoemde slechte films te kijken en deze staat wel zo’n beetje in elk flop lijstje.

Halverwege de jaren ‘90 tot halverwege de jaren ‘00 waren er tal van films als Crossroads, Swept Away en Spice movie om popsterren te promoten. De ijdelheid van deze mensen om te denken dat dit een goed idee is zegt al genoeg.

De titel, poster en het plot getuigen al van gigantische wansmaak.