• 8.347.452 stemmen

Geregisseerd door: Vondie Curtis-Hall

Met onder meer: Mariah Carey, Max Beesley en Da Brat

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Glitter

"In music she found her dream, her love, herself."

Billie Frank, een jonge zangeres, wordt na een turbulente jeugd ontdekt door Julian Dice, een charismatische deejay die snel haar partner, producer en geliefde wordt. Met Dice begint ze de weg naar het "superstardom", waarbij ze heel wat problemen moet zien te overwinnen.

imageimageimageimageimage

avatar van HoneyRyder

HoneyRyder

een goede film! ik weet niet wrom iedereen het bashed!

avatar van DragQueen

DragQueen

Geen topfilm natuurlijk. Verhaal technisch schort er namelijk een hele hoop aan. Maar de mooie verschijning van Mariah Carey maakt wel iets goed. 1,5 Ster.

avatar van Roel82

Roel82

Mwoah niet echt mijn ding, kan overigens wel begrijpen dat fans van Carey of fans van dit genre het een redelijke film vinden.

avatar van Divoboy

Divoboy

Te slecht, lachertje! Vind haar een vreselijk mens

avatar van Yasmientje

Yasmientje

Vond het nog wa meevallen. Buiten slechte acteerwerk van mariah zit er wel nog een leuk verhaal, wel voorspelbaar.a Het leuke vind ik dat het zich precies afspeelt in de jaren 80 , wat ook het begin van haar carrière weerspiegelt maar ja de slechte acteerprestatie overschaduwd het een beetje

avatar van Thiver

Thiver

Is dit het nou? Is dit nou die grote misdaad tegen de goede smaak? Het megalomane ijdelheidsproject van Mariah Carey waarvoor ze terecht aan het kruis werd genageld? Want sorry, ik zie slechts een middelmatig werkje naar een beproefde formule dat vooral erg braaf binnen de lijntjes kleurt. Dat Carey geen ervaren actrice is zal niemand ontgaan, maar ik heb ervaren acteurs een stuk slechter zien spelen met uitdagender materiaal. Er valt van alles wat op Glitter af te dingen (alles loopt van een leien dakje, de muziek is buitengewoon oninteressant, het verhaal speelt zich af in de jaren tachtig maar alles oogt en klinkt als de jaren negentig), maar uiteindelijk is deze film simpelweg te saai om echt te verafschuwen. Ik vraag me oprecht af of iemand zich hier ooit druk over zou maken als de hoofdrolspeelster niet Mariah Carey had geheten.

avatar van Crazyboy

Crazyboy

Carey als artiest is geweldig, deze film is wat gewoontjes. Maar niet minder dan dat. Dat het zo enorm afgekraakt is en af en toe zelfs bestempeld als de slechtste film allertijden is echt onterecht. Weet geregeld toch best te vermaken en de soundtrack is ook echt niet verkeerd.