• 8.260.423 stemmen

Genre: Drama

Geregisseerd door: Jeremy Kagan

Met onder meer: F. Murray Abraham, Eric Roberts en Mia Sara

Plot By the Sword

"They come from everywhere to challenge their fate..."

Zelfingenomen schermleraar Villard neemt een wat onaangepaste oudere man Suba als portier aan. De oude man blijkt goed te kunnen schermen en hij heeft een persoonlijke interesse in Villard. Hij draagt namelijk een geheim uit het verleden met zich mee.

imageimageimageimageimage

dttom

vond het beetje saai.

avatar van shayed

shayed

Mede door de schermscènes best wel te doen, maar daar is ook alles mee gezegd.**1/2

avatar van Kokopelli

Kokopelli

Heb deze film al verschillende keren bekeken, zeker omdat ik geniet van het schermen. Ook die altijd weer goed spelende hufter van een Roberts. Het verhaal is wat minder.

avatar van Malagant

Malagant

Absoluut geen slechte film....

Vind vooral het eindgevecht tussen Abraham en Roberts waar de hele film naar toe word gewerkt mooi gedaan, en van de betere (realistische) degen gevechten tot heden.

Ik geef het 3 sterren

avatar van RuudC

RuudC

Eric Roberts is een sympathiek acteur. Zo nu en dan heeft hij best leuke rollen te pakken, zoals in Best Of The Best of The Expendables. Daar staat dan wel tegenover dat hij toch wel erg vaak in erg slechte films te zien is. Hij heeft of geen neus voor goede scripts of hij doet het voor het geld. By The Sword is een niemendalletje. De sfeer is wel aardig en heel vervelend is de film niet, maar het is nu ook niet zo dat het direct memorabel is. Wellicht dat liefhebbers van schermen er wel iets aan vinden, al had ik zelf een beetje het idee dat er de halve tijd maar een beetje willekeurig met het ijzerwerk gezwaaid wordt. Het is gewoon geen lust voor het oog, dat zwaardvechten voor mietjes met zulke danspasjes. Het eerste uur draait volledig om de schermschool zonder dat er echt iets noemenswaardigs gebeurt. Het conflict tussen Roberts en Murray Abraham aan het eind, komt behoorlijk uit de lucht vallen. In de bizarre ontknoping snapte ik ook niet goed wiens kant er gekozen moest worden. Op het moment dat je een verklaring verwacht, begint de aftiteling. Zodoende is het wel grappig om te zien, maar echt goed is het dus niet.