Phone Call from a Stranger (1952)

Drama / Film noir

geregisseerd door Jean Negulesco
met Bette Davis, Shelley Winters en Keenan Wynn

Een gescheiden man overleeft als enige een vliegramp en wordt verscheurd door verdriet en eenzaamheid. Hij neemt een emotioneel besluit en legt zichzelf een belangrijke taak op: het bezoeken en troosten van de families van enkele van de slachtoffers.

Het behoorlijk moraliserende, bizarre en geforceerd overkomede en melodrama was bijzonder langdradig (duurde voor m'n gevoel verschrikkelijk lang), eigenlijk niet van belang en werd te broksgewijs verteld, maar had een roerend slot. Bette Davis speelde geweldig, maar had slechts een bijrol.

Voor mij een fikse tegenvaller.

avatar van Dutchfan
Ik vond de film absoluut niet tegenvallen en heb genoten van de geweldige acteurs in deze film.

Ik wist van tevoren niets van het verhaal van de film en de vliegramp was dan ook voor mij schokkend en onverwacht.

Gary Merrill speelt de hoofdrol en hij was ten tijde van de film gehuwd met de actrice Bette Davis.
Davis las het script samen met haar man en wilde graag een kleine bijrol in de film,die ze ook kreeg.

Bette Davis vond ik wel goed in deze film,maar Shelley Winters, Beatrice Straight en vooral Evelyn Varden (Als de monsterlijke schoonmoeder van Winters) maakten op mij meer indruk.

Het verhaal van een man die tijdens een vlucht vriendschap sluit met drie medepassagiers en die na een vliegramp op zoek gaat naar de nabestaanden van deze drie, vond ik boeiend en de film verveelde geen moment.