Bloodsport 2 (1996)

Alternatieve titel: Bloodsport II: The Next Kumite

Actie

geregisseerd door Alan Mehrez
met Daniel Bernhardt, Pat Morita en Donald Gibb

De talentvolle straatvechter Alex komt in het gevang terecht nadat hij een kostbaar zwaard van een zakenman heeft gestolen. In de gevangenis wordt de scepter gezwaaid door de sadistische bewaker Demon. Alex komt in contact met Sun, die hem zelfrespect, menselijkheid en de dodelijkste vechtsport ter wereld - The iron hand - leert. De bestolen zakenman ziet hoe Alex is veranderd en zorgt ervoor dat deze vrijgelaten wordt mits hij hem helpt bij het terugvinden van het zwaard. Voor Alex geldt hierbij maar één mogelijkheid: vechten in de Kumite, waar velen voor hem al de dood hebben gevonden

avatar van YuLaw16
Bloodsport was een zeer groot succes. Jean Claude Van Damme werdt in een klap een superster. Een paar jaar later (7 jaar!) komt de tweede deel uit van Bloodsport. Ze dachten weer een soort nieuwe Van Damme te introduceren (namelijk Daniel Bernhardt). Ze dachten dat deze film weer een groot succes zou worden. Maar het is hun niet gelukt.

Zoals je ziet is het verhaal niet echt moeilijk te begrijpen. Het is ook erg voorspelbaar. In 1995 zijn er zeer goeie martial arts films uitgekomen (zoals The Blade), maar deze film is duidelijk qua verhaal een van de slechtste.

De gevechten waren best goed. Bernhardt (Bloodsport 3 4) vecht net zoals Van Damme. Dus ff showen hoe lenig je bent enzo. Ong Soo Han (Dragon: The Bruce Lee story, the Quest) vond ik de perfecte slechterik. Hij lijkt best wel veel op Bolo Yeung. De gevechten waren wel slechter gechoreografeerd dan Bloodsport

Het acteren was zeer slecht. Daniel mag dan wel een goede martial artist zijn maar acteren kan hij absoluut niet. Geen wonder dat hij niet beroemd is geworden. De andere acteurs waren ook niet geweldig, maar ja who cares.

Bloodsport 2 is slechter dan Bloodsport. Het had beter gekund, maar daar zijn ze nu te laat mee. Als je deze film voor een leuk prijsje tegen komt zou ik hem niet kopen, want Bloodsport 2 komt elk jaar minstens twee keer op tv.

avatar van SSeagal
Leuk vervolg met een destijds nieuw gezicht, en eerlijk gezegd kickte Daniel nog meer ass dan van damme. Vanwege het beroerde verhaal en filmwerk net iets minder dan de eerste film **1/2

avatar van mikoz
Malfidus schreef:

avatar van mikoz
Opzich nog een aardig vervolg , alleen jammer dat Van-Damme weg is ..

Op de hoes een gelijkenis van Jean Claude van Damme.
En daar ligt nu dus het probleem..
Van Damme doet niet mee.
En dan blijft er bar weinig over van Bloodsport 2.
Weer gevechten, maar de vonk is er niet meer...

kArIzMa_TuRk
gaf bloodsport 2,3 en 4 een 2*
bloodsport 1 was Legend. goeie film. Met Van Damme.
2,3 en 4 moest de naam Bloodsport niet hebben.
jammer dat men andere delen gaat maken zonder de echte hoofdpersoon.

Movie_fan#
rare film met rare personages
bagger gevechten en totaal niet leuk

Movie_fan#
Herkeken geef 1 punt hoger door de scene's in de gevangenis en de kumite

Jammer van dit vervolg ze hadden dit deel over moeten slaan ik heb de anderen nog niet gezien ...3,5...

Kevin13
dit verhaal doet mij een heel klein beetje denken, aan de eerste film

Frank die een zwaard steelt

Kevin13 schreef:
dit verhaal doet mij een heel klein beetje denken, aan de eerste film

Frank die een zwaard steelt

In deel 1 probeerde Frank geen zwaard te stelen, hij legde hem slechts terug.

Deel 1 is beter dan de rest das waar. Als je bloodsp[ort 1 vergelijkt met b.v. kickboxer 1 dan zie je dat de gevechten vrijwel identiek.

avatar van Iron Maiden
sommige scene's waren nog best wel goed te doen.
doe neger met die gele jas, daar wil je \zeker geen ruzie mee!

avatar van nacbreda076
redelijke film alleen 1 is wel beter... Vooral natuurlijk omdat Van Damme daar de hoofdrol speelde

goede gevechten,leuke film.gewoon genieten van de gevechten!

avatar van niethie
Vervolg zonder Van Damme. Stem is gebasserd op een kijkbeurt van een aantal jaren terug, toen vond ik dit nog best te pruimen namenlijk, alhoewel vrij standaard natuurlijk.

2 sterren

avatar van DeCol
Aardige vechtfilm, jammer genoeg zonder de magie van "The Kumite".

Bloodsport II heeft veel weg van het eerste deel. Een aantal momenten zijn vrijwel hetzelfde en ook een aantal type vechters komen overeen. Grote voorbeeld voor mij was om er weer een aapmens in te steken. Toch was dit allemaal niet zo erg. Het grootste gemis is toch wel "The Kumite". Hij was er wel, maar minder geheimzinnig, minder speciaal. Daniel Bernhardt heeft een mooie trap, minder dan van Damme, maar zeker niet onaardig. De badguy vond ik ook wat tegenvallen. Hij was niets bij Chong Li. Evenals het matige eindgevecht.

avatar van N_SANE
Nee nee, dit had geen Bloodsport meer mogen heten. Had het een andere naam gegeven en men had het met andere verwachtingen bekeken en de film had wel degelijk kunnen aanslaan.

Het verhaal was erg simpel en voorspelbaar. Men dacht inderdaad, zoals YuLaw16 al aangaf, een nieuwe Van Damme te introduceren met de verwachting dat de film net als het eerste deel zou aanslaan. Helaas ..

In Bloodsport hoort Van Damme. Een deel 2 van Mission Impossible is geen Mission Impossible zonder Tom Cruise evenals een deel 2 van Die Hard zonder Bruce Willis.
En dus zeker niet als het eerste deel al, met name door de hoofdrolspeler, een succes was!

avatar van Lennert
Ach, het viel me allemaal best mee. Niet alleen is Bernhardt hier een beter acteur dan Jean-Claude van Damme was in deel 1, qua vechttechnieken doen ze ook niet veel voor elkaar onder. Wat deze film ten opzichte van deel 1 had was meer (vaak goed uitgevoerde) actie en beter acteerwerk, het script daarentegen was echter compleet belachelijk.

Bloodsport mag dan misschien wat meer eeuwigheidswaarde hebben (en een betere soundtrack en cinematografie), Bloodsport 2 is een meer dan waardige lowbudget martial arts flick.

Moet wel lachen om sommige commentaar... terwijl ik zelf de film voor de helft heb gezien... binnenkort de film afkijken of van 1e min. weer loeren.

avatar van dutchtuga
Aardig vervolg, dat vooral leuk is om de rollen van Morita en die kerel uit Big Trouble in Little China. Bernhardt is geen vervanging voor Van Damme.

avatar van RuudC
Gek… Ik ben zeker de enige die deze film beter vond dat de eerste. Blijkbaar is het een taboe om Daniel Bernhardt beter te vinden dan Jean-Claude van Damme. In ieder geval acteert hij (een stuk) beter, maar stiekem vind ik hem als martial artist ook iets beter. Daniel is sneller en volgens mij iets behendiger en daarmee naar mijn idee plezieriger om te zien. Verder niets dan goeds over van Damme.

Bloodsport 2 heeft in ieder geval iets dat lijkt op een plot. Het deel in de gevangenis vond ik best aardig en daardoor werkt de aanloop naar de kumite beter. Pat Morita’s rol heeft alleen nauwelijks enige betekenis. In ieder geval sprak hij veel beter Engels dan ik gedacht had. James Hong daarentegen is een gave leermeester. Qua uiterlijk dan, want met zijn verlepte armen slaat hij nog geen deuk in een pakje boter.

Het toernooi zelf is gaaf! Er zijn veel deelnemers uit een flink aantal verschillende culturen. De meeste gevechten zien er goed uit. Enkele zijn heel tof gedaan, zoals die met die gozer die zijn tegenstander met enkel een achterwaartse salto uitschakelt. Zelfs Daniel Bernhardt moest er om lachen. Wat opvalt is dat de vaart er goed in zit. Het hele toernooi kijkt prettig weg. Het is jammer dat Demon teveel op Bolo Yeungs karakter is gebaseerd. Je ziet het aan de vechtstijl, maar ook het op flauwe wijze gappen van precies die twee oneliners die hij had. Jammer, want dit heeft de film helemaal niet nodig. Op die manier lijkt de filmmaker alleen maar te willen toegeven dat er met deze cast figuurlijk niet op te boksen valt tegen de acteurs uit het eerste deel. Uiteindelijk vind ik het een volwaardige Bloodsport.

djelle
Als je Bernhardt graag bezigziet kan ik je zeker en vast True Vengeance aanraden.

Een commando achtig plot, maar dan met een goeie dosis martial arts gecombineerd met stijlvolle (Woo-achtige) shootouts.

avatar van RuudC
Ah, die zal ik dan maar onthouden. Bedankt voor je tip!

djelle
Graag gedaan . Hopelijk valt het in je smaak maar denk het wel.

avatar van Lennert
Hopelijk kun je hem vinden, ik zoek hem ook nog steeds

En Ruud, je hebt wel gelijk hoor, de actie hier en het acteerwerk van Bernhardt is vele malen beter dan in de originele Bloodsport. Die film heeft echter wel een fantastische soundtrack, ik vind ze daarom toch even goed.

avatar van Metalfist
Niet zo slecht als de score doet vermoeden

Ik was gisteren van plan om No Retreat, No Surrender met Jean-Claude Van Damme te zien maar om de een of andere onduidelijke reden wou mijn Playstation de disc niet afspelen. Jammer maar helaas dus ik koos voor de volgende DVD in de Van Damme collectie en dat was deze Bloodsport II. Al was dat dus verkeerd want de Muscles from Brussels heeft niets met deze film te maken en ik moet me vergist hebben door de DVD hoes waar Bernhardt wel erg hard op Van Damme lijkt. Soit, ik ben altijd wel te vinden voor een knokfilmpje dus besloot ik Bloodsport II maar eens een kans te geven.

Al verschiet ik van de lage score hier want ik vond de film vrij vermakelijk. Het heeft er misschien mee te maken dat ik de eerste Bloodsport nooit gezien heb (of het moet eens in een ver verleden zijn geweest want zo heb ik jaren aan het zoeken geweest achter een fragment uit Bloodsport 4 waar ik zelfs het bestaan niet van wist) maar The Next Kumite heeft zijn charmes. Qua verhaal is dit natuurlijk niet al te schitterend, temeer omdat de film vaak nogal wordt onderbroken door Sun die zijn verhaal aan een stel kinderen vertelt. Op zich niets tegen het feit dat een film opent met een personage die dan het plot vertelt aan de kijker via een flashback maar dan moet je die persoon alleen maar aan het begin en aan het einde laten zien en niet elke keer een onderbreking in de film steken. Je bent hierdoor elke keer uit de vibe van de film maar het is vooral storend omdat het compleet nutteloos is om kinderen met hun belachelijke vragen hier in te verwerken. Sowieso rare keuze om zo'n verhaal waar bloederige gevechten en dergelijke schering en inslag zijn aan een stel 12-jarigen te vertellen.

Velen vallen over het vervangen van Van Damme door Daniel Bernhardt maar dat is onterecht. Nogmaals, ik heb de eerste Bloodsport niet gezien maar Van Damme is nu niet zo'n veelzijdig acteur dat hij dit soort rollen compleet anders invult dan bijvoorbeeld een Kickboxer. Bernhardt lijkt fysiek nogal op Van Damme en gebruikt ook dezelfde stijl qua vechten maar hij geraakt er goed mee weg. Pat Morita daarentegen is hier niet echt op zijn plaats en zijn rol is ook veel kleiner dan ik had verwacht. Beetje vreemd ook om Morita voor de rol van zakenman te casten want hij had veel beter gepast als sensei. Niet dat James Hong het slecht doet, verre van zelfs, maar één van de twee was genoeg geweest. Voor de rest bevat Bloodsport nog de gebruikelijke spierballen zoals een Bolo Yeung lookalike in de vorm van Ong Soo Han die wel voor wat vermaak zorgen.

Een aantal leuke gevechten maar de poging om meer diepgang in het verhaal te steken (of was het gewoon een manier om aan een langere speelduur te geraken?) zijn niet geslaagd. Ik had het liever gezien dat er gewoon werd verder gegaan met het verhaal in plaats van om de x aantal tijd te switchen naar een oudere versie van Sun. Bernhardt is als vervanger van Van Damme goed op zijn plaats en maakt me geïnteresseerd in de rest van de reeks.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm die lekker wegkijkt, leuk vervolg.

avatar van eka81
Wat ze niet hebben mogen doen is de tegenstaneder doen lijken op Chong Li. Voor de rest geen verdkerde film in deze ganre.

avatar van Macady
Malfidus schreef:

Je kan niet zo zijn

leuke film.de eerste is wel beter maar deze is ook zeker te doen.hou wel van dit soort actiefilms.

avatar van FunkStarr
Bernhardt heeft niet het charisma van Van Damme, maar kan wel goed vechten. Het acteerwerk is minder en ook zijn er enkele scenes gewoon nagedaan uit het eerste deel. Van Damme wordt gemist, en dan weet je eigenlijk wel hoe laat het is.