Mermaids (1990)

Komedie / Drama

geregisseerd door Richard Benjamin
met Winona Ryder, Cher en Bob Hoskins

Wanneer haar zoveelste relatie op de klippen loopt neemt mevrouw Flax haar twee dochters mee naar de oostkust om daar opnieuw te beginnen. De oudste dochter Charlotte doorgaat een moeilijke fase in haar leven en wil dolgraag non worden, maar wordt verliefd op een jongen uit het dorp en weet niet hoe ze met haar gevoelens moet omgaan. Moeder die nog steeds de losbol uithangt en de roomse dochter botsen regelmatig met elkaar.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Vermakelijk filmpje. Er wordt een leuk beeld van de familie neergezet, en er wordt erg leuk gespeeld door de jonge Ryder en Christina Ricci. Ik vond het verhaal af en toe wat cliché, maar hou het toch op 3 sterren.

wel grappig als je een paar dagen ervoor nog The Ice Storm hebt gezien.. een "iets" andere rol voor Ricci ("I'll show you mine if you show me yours..")

leuke film met een zeer leuke mini christina ricci!!

temper
Naar mijn idee nog altijd de beste acteerprestatie van zowel Ryder als Ricci tot nu toe.

neo (crew)
vond er eigenlijk weinig aan totaal geen humor en traag dat de film ging! blijft over het wel aardige acteerwerk. 2 sterren

avatar van speedy23
Deze romantische komedie naar de gelijknamige roman van Patty Dann, herinnert aan gelijknamige komedies van rond '65: mooi, knus en lief. Winona Ryder levert een buitengewoon goede acteerprestatie en Cher is niet te versmaden. Ze krijgt sterk tegenspel van Bob Hoskins...

avatar van J.Bell
Heerlijk deze film, Ik ken nog steeds warm lopen voor de "shoop shoop song"

avatar van Bubblez
Ik blijf dit een heerlijke film vinden. Een gezellig sfeertje in de jaren 60. Ik vind het verhaaltje wat zwak, maar wel interessant. Goede acteerprestaties en inderdaad, 'the shoop-shoop song', WOW

avatar van soom
Was Christina Ricci ooit lief en schattig? Ik zou zeggen, in deze film in elk geval wel ! Winona Ryder is een actrice voor wie ik stiekem wel een beetje een zwak heb. Edward Scissorhands geld hoe dan ook als haar beste, maar ze heeft meer mooie films gemaakt (Little Women is ook wel een goede!). Ze zet een goede rol neer, net als Cher en Bob Hoskins.

avatar van Norma
"Ik blijf dit een heerlijke film vinden..." nou, hier nog eentje! 15 was ik toen ik deze film samen met mijn beste vriendin in de bios zag; ik zie ons nog in een deuk liggen om de kleine Ricci of samen met Winona Ryder wegzwijmelen bij de aanblik van Michael Schoeffling...
Toegegeven, er komt dus een grote dosis jeugdsentiment kijken bij mijn beoordeling van deze film, maar los daarvan vind ik het een grappig, ontroerend verhaaltje met prima acteerwerk !

Dick2008
Eerste keer gezien zonder ondertitels op de boot van, Hoek naar Harwich, je moet toch wat. Viel tegen, de zeelucht na afloop deed me goed. Later nog eens op tv gezien met ondertitels, werd toch niet beter. Er zijn wel wat grappige scenes en Cher ziet er goed uit als leuk contrast met dochter Charlotte, maar toch. Kan er niet meer van maken. 2.0.

MrsDoodekins
Ik vind dit een hele leuke feelgood movie.
Vergeet er steeds naar op zoek te gaan, want deze wil ik wel hebben.

Een zeer jonge Ricci. En een goede rol van Ryder.
Cher vond ik ook leuk.

avatar van movie acteurs
Vermakelijke film. Ik had best een irritante film verwacht maar dat viel echt mee. Het was eigenlijk een leuke film. Acteerwerk is aardig en het verhaal is wel geinig. 3,0 voor een leuke komedie.

avatar van Erick1985
Mermaids... jeugdsentiment!! Heerlijke film, Cher is super. En ja, The Shoop Shoop Song blijft een knaller. Leuk schattig verhaal, idd een heerlijke feel-good movie. De soundtrack met al die fantastische 50s en 60s nummers is geweldig. Jammer dat niet alle nummers op de originele soundtrack cd zijn verschenen. Maargoed, ik geef 4,5 ster!

avatar van kaholiic
Irritant.

Typisch jaren 90' film voor mij. Cher is afschuwelijk. Allemaal beetje duf. Bob hoskins redt de film nog lichtjes. Verhaal valt nog enigzins te waarderen, niet erg storend. Maar verder blijft het allemaal vrij lauw en saai.

Matig.

avatar van jumpstylemovie
kaholiic schreef:
Irritant.

Matig.

Same here. Ik vond het verhaal echter wel storend. Er zat totaal geen vaart in. Niet iets wat ik zou verfilmen in ieder geval. Verder was het acteerwerk ook erg matig.

Een hele krappe 2*

avatar van Fran
Nooit gedacht dat ik een film met Cher erin zou waarderen maar toch is dat gebeurd. Sterker nog, ik vond haar echt heel goed in deze film. Eerlijk gezegd ben ik nooit zo'n fan geweest van Winona Ryder maar ik vind haar in deze film echt wel goed. Vooral de moeizame relatie tussen moeder en dochter is heel sterk neergezet en zorgt voor een aantal indrukwekkende dialogen tussen moeder en dochter. De scène waarin het kleine zusje bijna verdrinkt vond ik behoorlijk indrukwekkend. Toch voel je de gehele film de sterke band die moeder en de 2 dochters met elkaar hebben. Mooie film!

avatar van goongumpa
Een echte vrouwenfilm, met veel gepraat, 'gezellige' feel-good momentjes, de 'crush' op die gespierde knapperd, het schattige kind - dat uiteraard bijna sterft en niet te vergeten: het happy end. Het kijkt allemaal wel weg, hoewel ik me ergerde aan het verplichte crisismoment aan het einde van de tweede akte (vooral omdat het kind net in het water valt als onze brave Winona aan het zondigen is.)
Christina Ricci steelt de show op haar negende. Ryder en Hoskins acteren opvallend expressief, met momenten bijna alsof ze in een stomme film staan. En Cher... Meh.
Oké, genoeg geschreven. Nu moet ik dringend bier gaan drinken, voetbal gaan kijken en Van Halen gaan luisteren... Anders komt mijn mannelijkheid nog in gevaar!!

avatar van WanderingStar
Hiiiihhhh aawwww zo leuk om dit nog een xtje te zien!!

Dikke vette pubernostalgie.. net zoals vele andere films met Winona en haar afleidend grote donkere koeienogen..
Haha ik weet nooit echt of zij nou wel of niet kan acteren, maar als ik die ogen zie, verdrink ik.
Deze film is gewoon geinig en heerlijk om terug te zien.. leuke muziek.. dromerige kerel om over mee te zwijmelen.. en baby Ricci is toch ook superschattig?

Ik lees de laatste tijd vaker "deze film heeft weinig vaart".. of iets in die richting.. waarom moeten films almaar vaart hebben? Het kan toch ook lekker langzaam gaan.. ?
Een beetje mee zwijmelen of mijmeren met een voortkabbelend verhaal met mooie beelden en fijne muziek?

Anyway.. leuk voor een avondje nostalgisch bankhangen (als je ong. zo oud bent als ik dan ;p hehe), maar kan me voorstellen dat je er weinig aan vindt als je graag actie, spanning en sensatie in je films wilt hebben.

avatar van john mcclane 2
voor mij is dit ook nostalgie,
En ik heb de film niet nog eens gezien,,,misschien maar beter ook.
Maar de crush op Winona Ryder helpt ook mee.
maar Christina Ricci laat ook zeker weten wat ze in huis heeft.
Ik vond het destijds echt een heerlijke coming of age film .