The New Adventures of Pippi Longstocking (1988)

Verenigde Staten / Zweden
Familie / Avontuur

geregisseerd door Ken Annakin
met Tami Erin, David Seaman Jr. en Cory Crow

Na een verschrikkelijke storm, raakt Pippi, het vrijgevochten sterkste meisje ter wereld haar vader de kapitein kwijt. Ze zwemt aan land en neemt haar intrek in een oude villa met haar aapje en paard, net op het moment dat ze deze willen afbreken. Pippi heeft aardige buurkinderen, geen zin om naar school of tehuis te gaan en een grote goudschat.

Oh my god. Zweeds te moeilijk voor Amerikanen?

Volgens IMDB heet de hoofdrolspeler Pippilotta Longstockings

En David Seaman speelt er in mee! Daar heeft hij dus dat staartje vandaan

avatar van Jordy
Jordy (admin)
nee Pipi Langkous is wat

kos schreef:

En David Seaman speelt er in mee! Daar heeft hij dus dat staartje vandaan
Zou dat echt dezelfde zijn? Dan zal iedere Arsenalfan deze film wel op video en DVD Special Edition hebben.

EmDee schreef:

Oh my god. Zweeds te moeilijk voor Amerikanen?

Voor ons blijk baar ook. Waarom staat de originele geluidsband niet op de Pipi DVD's?

avatar van tommykonijn
Ook niet een erg geslaagde FIlm van Pippi Langkous die eigenlijk vrijwel altijd Grappig is maar hier vind ik het reuze tegenvallen ook de acteerprestaties waren niet helemaal in orde maar toch soms wel Vermakelijk maar hij is absoluut geen hoogvlieger.

avatar van jumpstylemovie
tommykonijn schreef:

Mee eens.
Niks aan toe tevoegen , behalve dat ik hem een een 2** geef

Coco111
deze pippi lijk mij wel grappig haha. amerikanen willen gewoon eigenlijk alles napen

avatar van niethie
Een op andere vage Amerikaanse remake van de bekende Zweedse kinderserie.
Vond dit toen (heb het al zeker een jaar of acht niet meer gezien) ook best een leuk filmpje maar aangezien ik me er niet veel meer van kan herrineren houd het maar op-

2,5 sterren.

avatar van movie acteurs
Een soort remake van de films. In ieder geval kwamen er wat bekende stukken in voor.
Middelmatig Amerikaans kinderfilmpje met vreselijke liederen. De straten etc. heeft niet veel weg van Zweden wat voor mij toch wel een must zou zijn. Voor de rest een flauw aftreksel van de enige echte Pippi. alhoewel de actrice die Pippi speelde niet erg slecht was. 1,5.

avatar van .Fee.
We hadden 'm vroeger op videoband, heb 'm toen vaak gezien en vond het liedje aan het begin en einde altijd erg leuk, kan 'm nu nog meezingen. Hij staat trouwens helemaal op Youtube: The New Adventures of Pippi...

Omdat het gewoon middelmatig jeugdsentiment is: 2,5*

Als kind zeer de moeite waard. 3.5. De originele pippi langkous films zijn wel wat beter