Preggoland (2014)

Canada
Komedie / Drama

geregisseerd door Jacob Tierney
met Sonja Bennett, Paul Campbell en Danny Trejo

Ruth leidt een vrij typisch leven voor een tiener: ze woont bij haar vader, werkt als caissière bij de lokale supermarkt, experimenteert met drugs en alcohol, feest veel en slaapt regelmatig. Het enige probleem is dat Ruth 35 jaar is. Daarnaast heeft ze steeds minder gemeen met haar vriendinnen die allemaal al in een stadium van ouderschap of zwangerschap zijn en openlijk kritisch zijn over Ruth's levensstijl. Wanneer Ruth's zus, Hillary, aankondigt dat ze zwanger is, flapt ze er spontaan uit dat ze ook zwanger is. Hoewel ze in het begin nog haar leugen wil opbiechten komt ze er al snel achter dat het ook veel voordelen heeft. Niet in het minst het feit dat ze opnieuw wordt omarmd door haar vriendinnen.

avatar van Collins
Deze romantische komedie heeft een leuk uitgangspunt en kent een paar fijne humoristische momenten. En ja, dat is het dan ook wel.
Het verhaal is erg mager en kent weinig verrassing.
De onechte zwangerschap staat centraal en dit (in beginsel) frisse idee wordt behoorlijk uitgemolken. Na verloop van tijd is dit kunstje echter uitgewerkt en doet de humor het niet meer. Flauwe hap.
Het romantische deel is niet heel bijzonder en volgt de gangbare weg van bijna elke andere romantische komedie. Geen originaliteit te bespeuren.
Het acteerwerk van Bennet is in orde. De acteerprestaties van de bijrollen zijn matig. Enkel de rol van Trejo is enigszins memorabel. Caan (toch een enorm acteerkanon) is ook niet indrukwekkend.

avatar van Onweersvlieg
Een aardig filmpje voor tussendoor. Leuk concept!

Deze ietwat flauwe (zeker het begin van het verhaal) en voorspelbare dertien in een dozijn vrouwen Komedie / Romantiek (met een vleugje Drama) film, heb ik vandaag gezien op de televisiezender "Film 1".

Hoewel het luchtige verhaal (draait om de 35 jarige supermarkt caissière/vakkenvuller Ruth, die speelt alsof ze zwanger is) misschien niet zoveel voorstelt en er eigenlijk ook niet veel te lachen (voornamelijk glimlachen) valt, is deze film nog best leuk en vermakelijk om naar te kijken. Het eerste gedeelte van het verhaal is vooral gericht op humor (die ik niet echt geslaagd vond en Danny Trejo is misschien nog wel het meest grappige in deze film) en langzamerhand slaat het verhaal om naar romantiek tussen Ruth en haar manager Danny, die haar eigenlijk wil ontslaan vanwege haar onprofessionele manier van doen in de supermarkt, maar daar direct van terugkomt als hij hoort dat Ruth zwanger is en vanaf dan raakt hij ook verlief op Ruth die hij steeds leuker begint te vinden en andersom geldt dat ook. Hoewel het verloop van het verhaal vrij voorspelbaar is inclusief het einde, was het einde toch nog best leuk (met name de gelatine, die Ruth o.a. gebruikt voor haar nep zwangerschap, scene) en geslaagd. De film had van mij wel iets korter mogen duren, want bijna 100 minuten voor deze Komedie / Romantiek film is net iets te langdradig.

De cast speelt niet bepaald hoogstaand, maar ze deden het wel nog verdienstelijk en vooral dan hoofdrolspeelster Sonja Bennett (in de rol van Ruth), hoofdrolspeler Paul Campbell (in de rol van Danny, die de manager is van de supermarkt waar Ruth werkt en die verliefd wordt op Ruth) en Danny Trejo (in de rol van Pedro die werkt in de supermarkt en die Ruth helpt om haar nep zwangerschap geheim te houden). De bekende James Caan (in de rol van Walter die de vader is van Ruth) speelt ook mee in deze film, maar zijn rol stelt niet zoveel voor. Hoewel ze maar een korte rol heeft, vond ik Sandy Sidhu (in de rol van supermarktketen manager Linda) wel een fraaie verschijning om naar te kijken en dat geldt in mindere maten voor Lisa Durupt (in de rol van Hillary die de zus is van Ruth en die niet gelooft dat Ruth zwanger is) en Laura Harris (in de rol van Shannon die een kritische vriendin is van Ruth, ze kreeg van Ruth ook een leuk verjaardagscadeau tijdens de opening van het verhaal, namelijk een blauwe dildo die ze niet echt kon waarderen ). De laatste vond ik overigens wel wat weghebben van Kirsten Dunst.

Ondanks dat deze luchtige Komedie / Romantiek film nergens bijzonder is, weet hij wel nog redelijk te vermaken en kijkt hij opzicht ook nog wel lekker weg (mede door het vrouwelijke schoon).

avatar van Aapje81
Aardige film die rustig voortkabbelt en de pijnlijke momenten op creatieve wijze weet op te stapelen. De cast is sympathiek en zo nu en dan kan er best gelachen worden. Vooral de bijrollen zijn erg goed bezet.

Een typisch voorbeeld van een film die in bijvoorbeeld Canada of Australië beter worden gemaakt dan in Amerika. Het is allemaal een beetje cliché maar lang niet zou uitgekauwd als bij menig genregenoot.

Boven Gemiddeld.