• 8.604.124 stemmen

Releasedatum: 26 september 1985

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Moving Violations

"A crash course in traffic school."

Een groep roekeloze en ongelukkige autorijders moet voor straf naar de rijschool. Ze worden gepest en gekleineerd door hun instructeurs. Een slimme tiener zet de groep op om wraak te nemen op de pestkoppen.

imageimage

Barslechte film.

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

savi_7 schreef:

schrok al dacht al F*ck geen ajax, maar gelukkig gaat deze niet door en kunnen we Onze club zien

avatar van Mescalino

Mescalino

Ace Hanlon schreef:

Ik dacht dat dit een film-site was!

Tja een ajax fan wat had je dan van hem verwacht? iets intelligents?

nou ja ik duw er wel een dvd in.

avatar van Minority_Check

Minority_Check

heel lang geleden gezien

wel een aardige komedie

maar de film was wel slecht in bijna alles

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Zo'n typische klucht uit de jaren '80. Een groepje autorijders raakt hun rijbewijs kwijt en moet het proberen terug te winnen bij een gemene instructeur. Van de makers van Police Academy, en dat zie je dan ook duidelijk terug in de overdreven typetjes en de flauwe humor. Het heeft zijn charme, maar meer ook niet.

avatar van Flipman

Flipman

Ik ben het eens met Donkerwoud. Vooral die laatste zin. Op de een of andere manier wilde ik hem vanwege z'n voorspelbaarheid en de typische eighties-sfeer toch afkijken. Die sfeer lag 'm vooral aan die typisch tachtig rock-pop. Die muziek is het tegenovergestelde van tijdloos, echt ! De hoofdrolspeler is overigens de jongere broer van Bill Murray. Ook zien we héél eventjes Don Cheadle, als de jongen in de McDrive.

avatar van mayhemblik

mayhemblik

Ace Hanlon schreef:

Ik dacht dat dit een film-site was!

De halve wereld staat in de fik en er bestaan dus echt mensen die zich hier druk om maken, zéér triest.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Het is eraan te zien dat dit van de makers van Police Academy is. Precies hetzelfde soort humor, maar met zo mogelijk nog flauwere onderbroekenlol. Zeker die hoofdfiguur Dana Cannon was super-irritant. Dat omaatje amuseerde me nog het meest. De makers proberen het allemaal wat op te leuken met wat komische actie, maar veel verder dan wat gniffelen kwam ik niet.