Spring Break (1983)

geregisseerd door Sean S. Cunningham
met David Knell, Perry Lang en Paul Land

Nelson en Adam zijn twee bedeesde jongens die besloten hebben hun eerste echte Spring Break door te brengen in het beruchte Fort Lauderdale. Daar aangekomen blijkt hun kamer dubbel geboekt waardoor ze hem moeten delen met de twee razend populaire jongens Stu en O.T. Wat aanvankelijk stroef lijkt te lopen blijkt al snel een hele goede combinatie. Alles gaat goed tot de stiefvader van Nelson (een belangrijk politiek figuur) roet in het eten komt gooien, omdat hij bang is dat zijn zoon hem voor schut zal zetten met zijn losbandige gedrag. Bovendien zou hij helpen bij de nu lopende campagne van zijn vader.

Dit was mijn Costa , toen ik een jaar of vijftien was. Zag de fil meerdere keren. Natuurlijk heeft Roger Ebert gelijk als ie schrijft dat de film seksistisch is, maar als geile puber had ik daar geen boodschap aan en eigenlijk onlangs bij herziening ook niet. Kan hem echt niet minder dan drie sterren geven.

avatar van Quentin
Helaas bleef het seksisme ver weg van deze prent, best saai en traag eerlijk gezegd. Alleen de sfeershots op de stranden zijn echt de moeite waard.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijk filmpje in de tijd dat films zoals deze bij wijze van spreken aan de lopende band werden gemaakt.
Het stiefvader verhaaltje haalde de vaart wel een beetje uit de film en voegde voor mij persoonlijk weinig toe, gelukkig krijgt dat idee niet veel screen time en blijft de uitwerking op de achtergrond.

Als je van foute filmpjes houd in de trant van Porkys is het zeker een must see!

komedie op het strand je kunt de film vergelijken met wat andere films
wat geke stotten en je heb een plezier om naar een film te kijken.