Gråtass Får en Ny Venn (2011)

Alternatieve titels: Fergie | Fergie de Kleine Grijze Tractor

Noorwegen
Familie

geregisseerd door Trond Jacobsen
met Dagrun Anholt, Ole-Kristian Lima en Dag Vågsås

Fergie, de kleine grijze Ferguson-tractor, woont op een boerderij met zijn vrienden Govert, Opa en Inge. Soms voelt hij zich eenzaam. Fergie is namelijk de enige levende machine op de boerderij en hij kan dat aan niemand vertellen. Govert bouwt met de hulp van Fergie een volautomatische, zelfsturende vogelverschrikker Clunky. Fergie is blij met zijn nieuwe vriend, maar als Clunky populairder blijkt te zijn dan Fergie, wordt hij jaloers...