Alien Hunter (2003)

Verenigde Staten / Bulgarije
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ron Krauss
met James Spader, Janine Eser en John Lynch

De overheidsinstelling SETI heeft de hulp van codekraker en alienjager Julian Rome nodig. Hij moet naar Antarctica om een groep onderzoekers te helpen, die bezoek hebben van een enorm buitenaards object dat krachtige, onbekende codes uitzendt. Julian ziet de opdracht als een uitgesproken kans om zijn leven en carrière weer op de rails te krijgen en misschien zelfs zijn relatie met zijn ex-verloofde Kate, één van de onderzoekers, te lijmen. Als Julian de code beetje bij beetje ontcijfert, ontdekt hij de verborgen maar angstaanjagende betekenis.

Een film met een hoop ingrediënten van diverse andere s.f. films. Toch leuk voor de doordeweekse avond. Drie sterren.

Bagger van de bovenste plank.. Halverwege gaat die alien al dood en gaat de rest van de film nergens meer over.. James Spader is net als de film; bagger..

Beetje zwakke film met inderdaad veel ingredienten van andere films, vond james spader wel goed spelen en er zaten wel aardige stukjes in de film, maar na heel de film gezien te hebben kom ik toch niet verder dan 2,5 sterren

Gothepica
Ik vond hem mooi, ook mooi einde 4 stars

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Verrassende sciencefictionfilm, die op heel veel punten sterk doet denken aan The Thing ('82) / The Thing From Another World ('51), maar hun kwaliteit niet weet te evenaren. Desondanks een verrassend vermakelijk filmpje met goede special effects en degelijk acteerwerk. > 3*

Sal
redelijke film, leuk inderdaad voor een doordeweekse avond, hij zwakt echter wel af vlak na hetgeen wat hierboven beschreven is. Desondanks nog een 3*

basketballerke
Zwakke film, heel ongeloofwaardig, heb veel en veel beter sci-fi films gezien, een van mijn favoriete genre's.

avatar van zjandannybob
zeer slechte film, overdreve special effects gebruikt, geen spanning in de film er kwam steeds weer 1 of ander dom effect wat niet eng ofsow was.

ik raad hem af, er zijn zoveel betere science-fictions dan deze! zoals altered dit is ook een nieuwere van de makers van the blair witch project... deze is al een stuk beter ook niet geweldig maar kan ik wel aanraden om een keer te kijken...

avatar van Carlos Olivera
Geen onaardige SciFi movie. Het is een standaard verhaal, een verhaal wat wel al vaker is gezien. Maar toch weet de film te boeien en verveelt ie op geen enkel moment. En in de comment boven mij word gesproken over overdreven special effects, dat is gewoon bullshit. De special effects waren gewoon goed voor deze film, niet te veel en zeker niet overdreven.

avatar van Ace Hanlon
Aerjen schreef:

En daarmee is de film perfect beschreven!

avatar van valerio2003
Precies,het is behoorlijk bagger.

Leuke film om inderdaad doordeweeks te kijken, maar verder niet veel aan. Verhaal word volgens mij wel in 10 films gebruikt en ik vraag me af wat dan juist deze zo speciaal maakt. 2*

avatar van Skrean
Heerlijke film, dat me deed herrineren aan een maand geleden, toen ik de film knowing (de leraar/het onderzoek/de uitkomst) zag. Voor iedereen die van sci-fi houdt is dit vet, zoals ikzelf. De suspense wordt goed opgebouwd, de psychologie is heerijk uitgewerkt, hier en daar een horror element, de special effects waren gewoon goed. Het was een beetje van elke sci-fi in hier geplaatst. Een team van specialisten, in een soort van lab, een groot gegenereerd maisveld, lekkere vrouwen. Intriges. Een goede alien. Ook het camerawerk vond ik uitstekend. Heerlijk sci-fi!

avatar van 606
Zeer zwak verhaal is oke rest is niks.

2 sterren

avatar van kirk douglas
Deze film had wel een paar goede kanten,maar voor de rest is dit niet meer dan een saaie ''the thing'' rip-off.

er zitten zelfs film scene van the thing uit 1982 in deze film.
de video scene's waar het schip uit het ijs word gehaald word hier gebruikt

avatar van Left4Dead
Traaaaaaag begin met oppervlakkige stereotypische personages. Tijdens het openen van de Pandora's box valt meteen op dat het budget laag geweest moet zijn. De CGI ziet er namelijk niet uit terwijl de film uit 2003 komt en de techniek in dat jaar zeker meer bood.

Men probeert met het achterhouden van informatie, in bezit van de hoge pieten, en een tijdslimiet de spanning erin te houden. Helaas lukt dat gewoon niet, de cast kan totaal niet overtuigen en de ontdekking wil maar niet angstaanjagend genoeg worden. Nee er is te weinig binding met de spelers en als ze het nu overleven of niet, mij doet het weinig.

Toch heb ik me redelijk vermaakt, lag lekker onderuit gezakt en heb me echt niet super verveelt of geërgerd o.i.d. Ja ik miste wel echte spanning en het bevatte duidelijk gejatte onderdelen maar in welk gerne gebeurt dat nu niet? Popcorn vermaak voor één kijkbeurt, dat zijn de woorden die ik bij deze prent wil vermelden, het hoofd op nul.

avatar van mcdaktari
Ik lees hier verschillende keren dat ie leuk is om doordeweeks te kijken. Hoezo Is het s'weekends anders om deze film te kijken dan doordeweeks??
Ik weet het natuurlijk ook niet maar ik kan me haast niet voorstellen dat ie bv woensdag mooi is maar zaterdags is ie niet om aan te zien.