Le Sauvage (1975)

Alternatieve titels: Lovers Like Us | Call Me Savage | Il Mio Uomo è un Selvaggio

Frankrijk / Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Jean-Paul Rappeneau
met Yves Montand, Catherine Deneuve en Luigi Vannucchi

De jonge Franse bruid Nelly gaat er voor het altaar vandoor, haar Italiaanse bruidegom woedend achterlatend. Op haar vlucht, waarbij ze een kostbaar gestolen schilderij bij zich draagt, ontmoet ze toevallig Martin, een Fransman van middelbare leeftijd. Martin helpt haar te ontsnappen en brengt haar naar het vliegveld waar hij haar zelfs een ticket naar Parijs geeft. Vervolgens denkt hij terug te gaan naar het eiland waar hij woont om daar rustig verder te leven. Hij is echter nog niet van Nelly af...

avatar van v2000
Lang geleden eens gezien. Erg vermakelijke film op exotische locatie in Venezuela. Doet me denken aan films van Belmondo. Helaas nergens op DVD te krijgen.

avatar van Bombong
Op zich niks bijzonders, maar Catherine Deneuve op een exotisch eiland maakt de film het aanzien meer dan waard.

avatar van Mochizuki Rokuro
Niet zo heel leuk (en dat is toch niet onbelangrijk voor een komedie), flauw zelfs, met name het begin, maar wel heel kleurrijk en het tempo ligt hoog genoeg om het een redelijk aangename film te maken. Vooral het tweede deel op het eiland zijn Deneuve (vooral zij) en Montand een koppel dat doet terugverlangen naar de Technicolor glitter uit de Jaren 50.

kappeuter (moderator)
Deze en volgende maand meerdere malen te zien in EYE in het kader van het Zomerprogramma Signoret/Montand.

Avontuurlijke, romantische komedie waarvan het eerste gedeelte - niet op zijn minst door het acteertalent van Montand en Deneuve - veruit het meest smaakvolle is, terwijl het naar het einde toe het wat geforceerder overkomt.
Merkwaardig is Catherine Deneuve in een komische rol in een film waarvan de romantiek precies van de Amerikanen is geleend : moeilijk in de beginne, maar op het einde, a big kiss.