A Breed Apart (1984)

Actie / Drama

geregisseerd door Philippe Mora
met Rutger Hauer, Powers Boothe en Kathleen Turner

Jim Malden (Rutger Hauer) is een voormalig Vietnam-veteraan en nu natuurbeschermer, die het aan de stok krijgt met een bergbeklimmer. Inzet zijn enkele exemplaren van een adelaarsras. De strijd loopt volledig uit de hand.

Hauer overtuigt helaas niet in deze matige actiefilm.
De film begint niet eens zo slecht maar naar een uur is de koek echt op en bloed "A Breed Apart"een beetje dood.

Vreemd. Kan de originele poster niet vinden. Iemand anders?

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zeer gemiddeld actie-drama. Leuk voor Hauer-fans maar daar houd het dan ook mee op. Hauer heeft een hoop meuk gemaakt in de US en dit past er prima tussen. Naast een aantal goede films uiteraard maar de carriere van Hauer bestond lange tijd uit B-films. Inmiddels zien we hem de laatste jaren gelukkig steeds vaker in goede producties terugkeren (Sin City, Confessions of a Dangerous Mind). Deze kun je rustig overslaan.

avatar van dutchtuga
Flauwe natuurfilm. Boothe is een fijn acteur en Pleasance heeft een aardig bijrolletje, maar de opbouw is langdradig en mist zijn doel.

Niet echt een hoogstaand drama maar wel eentje die zich nog best aardig wegkeek. Dat laatste kwam vooral natuurlijk door de cast in de vorm van een jonge Rutger Hauer en een destijds nog fraaie Kathleen Turner. Degene die echter het beste speelt is Powers Boothe. Het verhaal stelt opzicht niet zo veel voor (in de jaren 80 kwamen er veel films uit over voormalige Vietnam-veteranen die zich min of meer afzonderen in Amerika) maar de uitvoering was best nog redelijk.

avatar van Le Professionnel
Typische U.S. Hauer B-film jammer van zijn acteertalent.