Bells Are Ringing (1960)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Vincente Minnelli
met Dean Martin, Judy Holliday en Fred Clark

Ellen Peterson (Judy Holliday) is een telefoniste in Brooklyn, die probeert de levens van haar cliënten te verbeteren door informatie door te spelen naar andere cliënten. Ze wordt verliefd op de stem van één van haar cliënten Frank Moss (Dean Martin) en ze is vastbesloten hem te ontmoeten. Het enige probleem is dat zij door de telefoon net doet of zij een oude vrouw is, en dat hij haar mom noemt.

Geweldige prestaties van Dean Martin en Judy Holliday, erg leuke liedjes zoals "Just in time" een geinig verhaal, soms wat slecht geacteerd door de bijrollen.

Geregelt op TCM te bewonderen!

De eerste film van Judy Holliday die ik heb gezien, blijkt tevens haar laatste te zijn geweest. Bijzonder treurig dat deze getalenteerde actrice in 1965 is gestorven aan borstkanker.

Bells Are Ringing is erg leuk. Behalve het hierboven omschreven plot, bevat het verhaal meerdere zijsporen, die tegen het einde van de film, allemaal min of meer bij elkaar komen. Gezien de tijdsduur is het best een lange zit, maar vervelend wordt het niet.

Judy Holliday is aangenamer om naar kijken dan bijv. Doris Day in soortgelijke rollen en Dean Martin is gewoon goed!

Typische Amerikaanse muzikale komedie met de even typische Amerikaanse naïeviteit maar toch ook met de nodige charme.
Film viel in ieder geval in de smaak van Hollywood vermits er zowel een Oscar- als een Golden Globenominatie aan te beurt viel.
Judy Holliday acteert prima en al is Dean Martin zeker geen Fred Astaire, "drunky Dean" straalt toch het nodige charisme uit, eigen aan zijn "Rat Pack"-performances.
Ook Jean Stapleton, wereldberoemd sinds "All in the Family" past in het plaatje.
En nog dit : Het mooie "Just in Time" werd speciaal geschreven voor de musical "Bells are ringing" die 2 jaar voordien reeds in Broadway liep en waarin het gezongen werd door...Judy Holliday.

Late Minnelli.

Ik weet ongeveer wat te verwachten van z'n films, dus is was redelijk gewapend. Ondertussen ook al genoeg van Dean Martin gezien om te weten wat voor rollen hij graag neerzet, erg verrassend was dat dus ook niet.

Wie me wel verraste was Judy Holliday, Een dame met aardig wat komisch talent. Had nog nooit van haar gehoord, blijkbaar ook niet al te oud geworden, maar wat ze hier laat zien is toch wel een leading lady waardig. Grappig dametje, niet heel subtiel, maar net dat expressieve ligt haar wel.

Verder wat liedjes, een simpel romantisch verhaaltje en wat misverstanden die eigenlijk vooral de speelduur omhoog krikken. Film duurde me dan ook wel iets te lang, had het graag een klein half uurtje korter gezien.

Musicals zullen nooit m'n favoriete films worden, maar de luchtigheid kan is wel steeds waarderen en als het bijgestaan wordt door wat geslaagde grapjes dan is het allemaal niet zo lastig te verteren.

Dick2008
Holliday is slechts 43 geworden.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Het concept had hier en daar best wat leuker uitgewerkt kunnen worden maar de fijne feel-good sfeer en de acteerprestaties van zowel Dean als judy maken veel goed!
Helaas voegde de muzikale nummers in de meeste gevallen maar weinig toe en waren die 2 rare detectives ook niet echt een meerwaarde.

Geen bijzonder filmpje maar zeker wel de moeite waard.