• 8.299.909 stemmen

Alice in Wonderland (1999)

Familie / Fantasy | 129 minuten

Genre: Familie / Fantasy

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Nick Willing

Met onder meer: Tina Majorino, Miranda Richardson en Whoopi Goldberg

Plot Alice in Wonderland

"A Masterpiece of Imagination..."

Alice volgt een wit konijn in zijn konijnenhol en komt terecht in Wonderland. Daar komt ze een onbeleefde rups tegen en drinkt ze thee. Maar zal ze ooit terug naar huis kunnen keren? TV film naar het verhaal van Lewis Carroll.

image

Alle Media

avatar van I.c.e Motion

I.c.e Motion

Ik moet nu toch echt eens de boeken gaan lezen. Er zijn zoveel goede dingen op gebaseerd (vast ook mindere maar die heb ik nog niet gezien) zoals deze tv film, de game Alice en een gedeelte van de Anderland serie van Tad Williams.

avatar van Sparkle

Sparkle

Zeer geslaagde verfilming van het verhaal. Miranda Richardson is geniaal als Koningin. Van de verschillende films die ik al gezien heb, is deze het meest trouw aan het verhaal. Wat velen niet echt weten van Alice in Wonderland, is dat het een eigenlijk geschift verhaal is. Het slaat allemaal nergens op, maar blijft toch een geheel.

avatar van Mug

Mug

Aardige verfilming van de nonsens-roman van Lewis Carroll. Veelal houdt men de inhoud aan (hoera!), maar helaas wordt het verziekt door verschrikkelijke suffe brave liedjes, een aantal bijverzonnen teksten die niet Lewis Carroll-achtig uitademen, en een aantal Amerikaanse acteurs die geen Brits accent kunnen aannemen of - in het geval van Gene Wilder - het niet eens proberen. En dan zijn er ook nog hier en daar zeer verouderde en lelijke special effects.

De meeste acteurs zitten prima in hun rol. Meest opvallende en beste is vreemd genoeg Martin Short als de MadHatter. Miranda Richardson, Queen of Hearts, imponeert niet doordat ze haar rol en stem als Queenie in Blackadder kopieert, twee totaal verschillende koninginnen.

Het ziet er allemaal verzorgd uit, ook komen er nog een paar sleutelscenes voorbij uit 'Through the Looking Glass", maar toch jeukt het her en der. Het kan zo veel beter!!! Potentie was er, maar herschrijf de roman niet, en een sterrencast van voornamelijk comedians leidt niet altijd tot een superbe uitwerking.

avatar van dafoefan

dafoefan

Verschrikkelijke domme vertolking van het boek.

Een beetje te vergelijken met de oude versie van Sjakie en de chocoladefabriek, daar was het boek ook erg goed en de film ook waardeloos.

avatar van Bluebell

Bluebell

ik dacht ooh leuk!!, nja dus niet!! want een saaie langdradige film !! heb em expres niet afgekeken

turbothijs

De hoeveelste Alice in Wonderland is dit zeg1

avatar van FelixTheCat

FelixTheCat

Ik vond het een leuke film. Vooral het witte konijn ziet er grappig uit. Mooi gemaakt en leuk. Voor kinderen zeker een goede.

avatar van film_kaza

film_kaza

Dit is zo treurig dramatisch slecht Elke acteur zet zichzelfs keihard voor schut. Stomnme characters, eindeloze nutteloosheid en het is doodsaai. Dat ze hier door mee wouden gaan. 1*

avatar van namingway24

namingway24

Eén van de mindere Alices die ik gezien heb. Begon me snel op de zenuwen te werken. Is wel vrij trouw aan de originele verhalen, als ik het me goed herinner.

avatar van Wouter

Wouter

Het is allemaal zo godsgruwelijk lelijk.

Toen ‘made for tv’ nog bijna garant stond voor crap.

avatar van teigertje

teigertje

Uit de poppenkast van Jim Henson.

Met alleen maar top acteurs, zoals de grote namen van vroeger Gene Wilder en Martin Short en Peter Ustinov van de legendarische Walt Disney komedie film Blackbeard's ghost.

Met in de hoofdrol voormalig kind ster Tina Majorino, die fantastisch speelt als Alice.

De top acteurs die speciale bij rollen vertolken in deze prachtige televisie verfilming,gezien het budget.

En de tijd waarin, deze film gemaakt is, knap gedaan.

Met leuke liedjes in verwerkt.

Martin Short als de Hoedenmaker, steelt de show met Gene Wilder als de turtle.

Een hele fijne en gezellige familie film voor het hele gezin.