Million Dollar Mermaid (1952)

Drama / Muziek

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Esther Williams, Victor Mature en Walter Pidgeon

De Australische Annette gaat zwemmen, terwijl ze liever bij het ballet was gegaan. Ze vertrekt met haar vader naar Londen waar ze James Sullivan (Mature) ontmoet. Hij wordt haar manager en bedenkt een stunt om haar zwemcarrière van de grond te krijgen: ze gaat 50 km. zwemmen in de Thames. Deze stunt is een groot succes en ze vertrekken naar New York. Annette en James worden verliefd, maar door problemen gaan ze uit elkaar. Annette gaat zwemmen voor een waterballet en de manager van het ballet vraagt haar ten huwelijk.

nostalgie ten top ik heb hem zeg maar per ongeluk
gekocht maar als je van klassieke films houd dan is het een aanrader.

en esther williams best knap

ik geef hem 3 sterren

Dick2008
De shownummers van Busby Berkeley 3.5

Dick2008
Niet de beste Esther Williams-film, volgens mij. In hoeverre die andere films dat (nog) wel zijn. Ik heb er zo'n 15 in het verleden gezien. Het was een knappe, ook lieve actrice die zeer goed kon zwemmen. Ze brak tijdens deze film haar nek, maar niet zo vreemd eigenlijk, als je ziet wat een waaghalzerij ze in haar films moest ondernemen. Het was dan ook een stuntvrouw.
Na zo'n 45 minuten komen de wat meer spectaculaire momenten in beeld en vervolgens nog wat shownummers van Busby Berkeley. De film is een biografische film over een andere zeemeermin, Annette Kellerman. Deels is de film niet zo erg boeiend, en deels is het nogal rommelig gemaakt. Volgens mij moet je toch vooral concentreren op die zwemscènes, want vooral die van Berkeley zijn indrukwekkend maar MGM gooit er zoals vaker van alles bij in die groots opgezette showmusicalfilms. Met ook nog wat ballet en romantiek erbij..... 3.0