Blind Date (1987)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Blake Edwards
met Kim Basinger, Bruce Willis en John Larroquette

Walter is een workaholic. Hij heeft geen aandacht voor een privéleven, maar nu heeft hij een date nodig voor een zakendiner ter ere van een belangrijke Japanse cliënt. Zijn broer koppelt hem aan Nadia, het nichtje van zijn vrouw. Nadia is een hele mooie vrouw, maar heeft een nadeel. Als ze alcohol drinkt, slaat ze helemaal door.

avatar van You_bastard
Echt genoten van deze film Bruce was hierin geweldig.

euh ... vond dit echt "bagger"
* 1 op 5 *

avatar van Purmerend
Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Geniet maar drink met Mate. 2*

avatar van zeus
Vond hem niet zo bijzonder: 2,5 ster

Leuke film: En ze dronken nog lang en gelukkig

ylb
Ik vond deze film wel grappig. Gewoon een leuke simpele ongecompliceerde film om te kijken. 2,5 ster.

avatar van Sven Vermant
Beete flauwe film. Normaal zou ik 1,5* geven maar voor deze 2,5 *.

Waarvan 1* voor de scene waarinde huisknecht de hond het hok in lokt daar zijn blote reet te laten zien. Hilarisch.

Doorsnee film. Een simpel verhaaltje en soms wat flauw.
Voor wat leuke grapjes toch nog 2*

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Leuke komedie die bijna geheel gedragen wordt door een sublieme Willis. Kluchtig vermaak. Goed.

avatar van niethie
Best een vermakelijk filmpje voor tussendoor, af en toe is het wat flauw en ligt het er wat dik bovenop maar Basinger en Willis vertolken hun rollen leuk en doen het- allemaal prima wegkijken.

2,5 sterren

avatar van hannes64
Heerlijke komedie van grootmeester Edwards.
Vooral John Larroquette springt eruit als jaloerse bijna echtgenoot.
Lekkere feelgood....Let ook vooral op Willis die moet inbreken .....golfbal die op de grond ligt.
Echt een heerlijke film met Willis, die `t jaar daarna een superster werd met `t actiespektakel Die Hard.

avatar van Fran
Deze film is behoorlijk overdreven en hysterisch en je moet er ook echt wel voor in de stemming zijn. Vooral de stukken waarin de ex van Nadia achter hen aanzit zijn erg over de top. Maar als je er dan voor in de stemming bent dan is het best een grappige film om te zien.

avatar van Plan 9
Soms grappig soms saai.

avatar van rkdev
De film al jaren niet meer gezien, maar destijds heb ik me echt bescheurd om de geweldig acterende Bruce Willis.

avatar van Waackx
Af en toe echt hilarisch deze film, 2,60 als gemiddelde is echt belachelijk laag.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuke rol voor Bruce Willis die je hem vandaag de dag niet snel meer ziet spelen.
Blind Date is een fijn tussendoortje en is vanzelf sprekend op zijn leukst als Nadia(Basinger) dronken is, en ook de jaloerse ex zorgde wel voor meerdere grappige momenten.
Het plotje op zich is zoals wel vaker bij comedy films niet al te uitgebreid maar vermaken doet deze film zeker.

Redelijke film waarin een man een blind date meeneemt naar een etentje van zijn werk. Ondanks dat er genoeg gebeur, is vooral de eerste helft wel wat eentonig. Hier en daar valt er gelukkig nog wel wat te lachen. Verder ook wel leuk om Bruce Willis te zien in zijn eerste hoofdrol, waarbij hij het er hier overigens veel beter vanaf brengt dan zijn co-star Kim Basinger. Een nipte 3.0 sterren.

avatar van Filmkriebel
Viel me nog redelijk mee. Als romantisch duo stellen Willis & Basinger niks voor: zeker dat eind was zo voor de hand liggend , gelukkig kon ik de humor nog redelijk smaken. Zeker het hele gedoe rond het huis van de rechter met zijn hond Rambo . Ook een straalbezopen Basinger die een chique restaurant in uiterste verlegenheid brengt was een goede mise en scène. Bruce Willis was pas 30 toen hij in deze komedie speelde maar zijn prestatie ging niet onopgemerkt voorbij.

avatar van yeyo
Een beetje Edwards' After Hours, 80s avontuurtje van de regen in de 'yup'. Alleen veel beter dan After Hours, omdat Edwards nu eenmaal een man van de wereld was.