• 10.980 nieuwsartikelen

Met onder meer: Song Joong-ki, Jo Han-chul en Kim Sung-ryung

Gesproken taal: Koreaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Ro Gi Wan

De Noord-Koreaanse overloper Loh Kiwan ontsnapt uit China en wil de laatste wens van zijn moeder vervullen: een plek vinden waar hij op zijn eigen voorwaarden kan leven. Hij reist naar België om de vluchtelingenstatus aan te vragen, maar komt uiteindelijk in het ongewisse terecht, zonder middelen om in zijn levensonderhoud te voorzien en zonder een dak boven zijn hoofd te hebben. Dan ontmoet hij Marie. Ze beginnen ze zich tot elkaar aangetrokken te voelen vanwege hun gedeelde ervaringen en emoties.

BBarbie

De lotgevallen van een Noord-Koreaanse overloper die plompverloren in Brussel terechtkomt, waar hij allesbehalve warm ontvangen wordt. In een haast vijandige omgeving ontdekt bij de liefde voor een jonge vrouw, die er zo mogelijk nog beroerder aan toe is dan hijzelf. Een boeiend drama met prima acteerwerk van de protagonisten Joong-ki Song en Sung-eun Choi.

avatar van soom

soom

Mooi, prachtig. Ingetogen en toch verpletterend en schrijnend inderdaad. Alles in één adem. BBarbie omschrijft het precies goed..

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Bij mijn weten is er geen grote (Noord-)Koreaanse gemeenschap in België of Brussel. De film laat uitschijnen zich in Brussel af te spelen, maar dat gevoel krijg je helemaal niet. Ik herkende wel het Klein Kasteeltje, dat is het eerste aanmeld- en registratiepunt voor vluchtelingen in België.

In dat opzicht dus wel een vrij ongewone film. We volgen Ki-wan, een Noord-Koreaan op de vlucht die een beter leven tracht op te bouwen in België. Een typisch vluchtelingenverhaal met veel eenzaamheid, dakloosheid en strijd om te overleven.

Op zich wel boeiend. Het subplot van de vriendin vond ik minder interessant waarbij er werd uitgeweken naar het misdaadmilieu. Hoefde voor mij totaal niet.