Andre (1994)

Avontuur / Familie

geregisseerd door George Miller (I)
met Keith Carradine, Chelsea Field en Joshua Jackson

De vissers klagen dat hun netten worden verwoest door zeeleeuwen en een moeder zeeleeuw sterft in één van de netten. Haar baby wordt meegenomen door de havenmeester wiens dochter vriendschap sluit met de zeeleeuw die ze Andre noemt en kunstjes leert. De vissers willen echter toestemming om de zeeleeuwen te doden.

avatar van tovenaar
Ik las net dit bericht en moest meteen aan deze film denken, vandaar maar even toegevoegd .

LOL

avatar van John Doe
Net zo cool als de Andre van de kaft.

avatar van Purmerend
Dat aquarium waar Andre op een gegeven moment belandt, laat hem wel erg gemakkelijk weer weg gaan. Terwijl het hun succesvolste attractie is/was. 2*

avatar van Regan_Robbie24
hij is mooi! ik ken hem al vanaf mijn 4e ong. want 'k ben nu 13 & bijna 14 en 'k kijk er nog steeds naar! al hoewel.. 'k meer van horrors hou!

vind deze film echt heel mooi

snap echt niet waarom deze film zo weinig sterren heeft.
zag hem vroeger graag en nu nog! leuke zeeleeuw en goede acteurs! je beleefd er gewoon plezier aan om hem te zien!
zeker 3,5* waard!

Kinderfilm waaraan ik vroeger veel plezier beleefde, maar nu haast niets meer. 1 ster.

Te mooie film!!

huil film!

avatar van kimberlyVD
mooie film, heel ontroerend ! een 3

avatar van Regan_Robbie24
weet iemand deze te vinden op dvd regio 0 of 2? regio 1 heb ik al wel gevonden, maar heb liever een van die andere 2!

avatar van OlafK
Leuke film die ik in mn kinderjaren veel gekeken heb.

K@i
5'0 Mits dit ECHT waargebeurt is zoals ze beweren op het einde
en anders nog steeds
een prima film 2'5 in dat geval

avatar van Aapje81
In zijn genre is dit een geweldige film. Elk kind moet deze toch een keer gezien hebben.

weet iemand ook waar hij te koop is of wat dan ook ben er al zolang naar opzoek

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar de DVD van deze film.
Sanp er niks van , want hij is tijdloos en zo leuk. Ik had de Nederlands gesproken video ervan en genoot er elke keer weer van.
Dus mensen , als jullie de Nederlandse DVD zien , laat het me weten.

avatar van Jessen0wnt
Laatst herzien, klein jeugdsentiment. Heb de film tientallen keren gezien en elke keer bleef het spannend, ontroerend, eng, leuk, grappig en een groot avontuur. Na de herziening en de tijd, heeft het wel geleerd. Vooral de Nederlandse versie is nu tenenkrommend, en het verhaal is nogal veilig verfilmd. Hoe ik vroeger de film vrij realistisch vond, is dat het natuurlijk niet. Voor een familie filmpje is het prima te doen, er zijn natuurlijk talloze films over een kind-huisdier relatie. Enig verschil in deze film is, is dat het deze keer een zeeleeuw is en dat de hoofdpersoon zowel met avontuurlijke als persoonlijke problemen moet dealen. Zeker niet altijd rozengeur en maneschijn. Prima te doen, en wekt genoeg herinneringen op. 3 sterren voor dit kleine jeugdsentiment.