• 10.604 nieuwsartikelen

Met onder meer: Romain Duris, Paul Kircher en Adèle Exarchopoulos

Gesproken taal: Frans

Releasedatum: 23 november 2023

Plot Le Règne Animal

Het is intussen twee jaar geleden dat de mens voor de eerste keer tekenen vertoonde van een transformatie naar dier. De maatschappij heeft gespecialiseerde instellingen opgericht om deze wezens te verzorgen en te bestuderen. Wanneer een konvooi onderweg een ongeluk krijgt, ontsnappen de wezens in de natuur.

kappeuter (crew films)

Interessant plot.

Adèle Exarchopoulos

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 23 november 2023 in de bioscoop (Gusto entertainment)

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik hoop echt dat deze film net zo goed word als de trailer doet vermoeden. Wat ik in de trailer zag ziet er helemaal niet verkeerd uit. Ben echt heel benieuwd of mijn gevoel juist is. Ik kreeg deze film in het begin niet gevonden op Moviemeter omdat hij hier de Franse titel heeft. En ik kwam de film elders als The Animal Kingdom tegen, en die vind ie hier op Moviemeter niet. Vandaar.

avatar van tbouwh

tbouwh

Een vader en zoon zijn tijdens een voortslepende verkeersfile getuige van een schrikbarende gebeurtenis: met veel lawaai en fysiek verweer weet een gevleugeld wezen los te breken uit een ambulance en het op een lopen (of eigenlijk gemankeerd vliegen) te zetten. Op effectieve wijze laat de openingsscène van Le Règne Animal zo zien met wat voor film we te maken hebben: dit is een fantasierijk sciencefictiondrama, maar het verhaal is nog wel degelijk ingebed in de bekende wereld. Een wereld waarin ellenlange files rappe verplaatsingen onmogelijk maken en vaders klagen over het klakkeloze conformisme van de jongere generaties.

Verder lezen

avatar van HK Senator

HK Senator

Mooie mix van fantasy en drama. Goed uitgewerkt. Maar ook geen extreem origineel verhaal. Zeker niet als je gewend bent aan fantasy of horror.

avatar van Richardus

Richardus

Ik vond 'm best leuk. Narratief kwam niet alles overtuigend uit de verf maar redelijk origineel en mooi gemaakt. Prima fantasy coming-of-age wegkijkertje.

avatar van mrklm

mrklm

Een low budget variant op X-Men gecombineerd met een doorzichtig coming-of-ageverhaaltje waarin tiener Émile [Paul Kircher] moeite heeft te accepteren dat zijn moeder Naïma [Saadia Bentaïeb] door een mutatie verandert in een dier. In een speciaal hospitaal proberen wetenschappers tevergeefs verder mutatie te voorkomen. Wanneer Émile ontdekt dat hij zelf aan het muteren is, doet hij zijn best om dat verbergen voor zijn vader [Romain Duris], omdat hij weet dat die alles zal doen om hem te beschermen tegen de als vijandig bestempelde mutaties. Maar Émile komt tot nieuwe inzichten wanneer hij kennis maakt met Fix [Tom Mercier], een norse leeftijdgenoot die al een flink eind verder is gemuteerd. Exarchopoulos speelt een sympathieke agent die de samenleving beschermt tegen mutanten. Over het algemeen goed geacteerd en Ariane Daurat en Eric Ducron verdienen lof voor de kostuums en de make-up, maar het scenario is te mager.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Het lijkt een contradictio in terminis, maar dit is gewoon een realistische fantasy. Geweldig luguber sprookje, dat zo morgen kan aanvangen.

avatar van lang pee

lang pee

Geen onvergetelijke film, maar door de acteerpresties van Kircher en Duris best te doen. Mensen die muteren naar dieren, als ik de wereld bekijk is dat al bezig....

avatar van lang pee

lang pee

Ik geef vooral de punten voor de acteerprestaties van Kircher en Duris. Heb al betere films gezien over dit onderwerp en zeker de figuur Fix kon mij niet echt bekoren, en had er eerlijk gezegd meer van verwacht...

avatar van umbra

umbra

Vond het allemaal maar vrij matig en dan ist best lange zit. 5/10

avatar van filmkul

filmkul

Redelijk sterk fantasy drama. Het verhaal is best leuk bedacht al wordt niet alles duidelijk verklaard. De mix van fantasy, beetje actie en coming of age drama pakt goed uit. De film verveelt geen moment, al hoewel het halverwege de speelduur wel wat inkakt. Het mooie is dat, ondanks de fantasy, de film de kijker wel weet te raken. Mede dankzij het ijzersterke acteerwerk van Kircher. Visueel ook een prima film met redelijk make-up en aardige cgi. 3.5

kappeuter (crew films)

Dit zag er op papier uit als een perfecte film voor mij. Het onderwerp spreekt me zeer aan.

Helaas is de film me vies tegengevallen.

Het script maakt gebruik van een paar simpele ideetjes en rekt die vervolgens uit en smeert deze uit over de hele film. Er zit te veel herhaling in de film en echt boeien deed het me maar amper.

Die vogelman begon me wat te irriteren en de interessantere 'menselijke' dieren komen pas vrij laat heel kort in de film aan bod. De rol van de moeder is vrij klein, wat ik apart vind.

Het valt me op dat Romain Duris in bijna elke film waarin hij speelt dezelfde rol speelt. Die mag toch ook wel eens wat meer of anders laten zien.