• 10.610 nieuwsartikelen

Genre: Familie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Michiel ten Horn

Met onder meer: Bobbie Mulder, Elise Schaap en Jeroen Spitzenberger

IMDb beoordeling: 6,2 (320)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 14 december 2022

Plot Hotel Sinestra

Tijdens een skivakantie in het Zwitserse Hotel Sinestra wenst de elfjarige Ava in een boze bui haar overbezorgde ouders weg. De volgende morgen blijken alle volwassenen uit het straatbeeld verdwenen. Het staat de kinderen vrij om alles te doen wat ze willen. Het duurt niet lang eer er iets misgaat. Wanneer het hotel zonder stroom komt te zitten, doen Ava en haar nieuwe vrienden er alles aan om hun ouders terug te vinden zodat ze samen kerst kunnen vieren.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 14 december 2022 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van WB

WB

Leuk filmpje. Had ik stiekem niet verwacht, maar heb me prima vermaakt. De kinderen vonden 'm ook leuk, en was ook wel verrast door het prima acteerwerk van Bobbie Mulder (Ava). Leuk sfeertje, mooie beelden van een evenzo mooie locatie en een prima speelduur.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Stiekem best leuk

Kinderen waren goed stil in de bioscoop wat een grote + is

avatar van film mania

film mania

jammer had er meer van verwacht meeste plot van de film is een slechte ripoff van de film: Unaccompanied Minors uit 2006.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardig bedacht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van robertinho

robertinho

Had meer Jeroen Spitzenberge kunnen gebruiken.

avatar van mrklm

mrklm

Beginnende tiener Ava [Bobbie Mulder] is op skivakantie met haar ouders [Elise Schaap en Jeroen Spitzenberger] en verblijft in Hotel Sinestra, een voormalig sanatorium. Daar ontmoet ze Jonas [Otto Naessens], die “al heel lang” 11 jaar oud is. Hij beweert dat Ava een wens kan doen vanwege de rode maan. Ava neemt het niet serieus, maar wenst dat alle volwassenen verdwijnen. De volgende dag is er geen volwassene meer te bekennen en is het leve de lol in Hotel Sinestra, maar al besluit Ava op zoek te gaan naar een manier om alle ouders weer terug te krijgen. Ideale Kerstfilm voor de hele familie met prima spel van de jonge hoofdrolspelers, een puike ondersteunende cast en een scenario dat het kind in ons allemaal aan zal spreken.