El Exilio de Gardel: Tangos (1985)

Alternatieve titel: Tangos, l'Exil de Gardel

Argentinië / Frankrijk
Drama / Muziek

geregisseerd door Fernando E. Solanas
met Marie Laforêt, Miguel Ángel Solá en Philippe Léotard

Argentijnse bannelingen proberen in Parijs een "tangedie" (muzikale show) op te zetten m.b.v. enkele Franse vrienden. Een 20 jarige Argentijnse en haar vriendin vertellen het verhaal met muzikale intermezzo's. Gelukkige hoogtepunten worden getoond, maar rampzalige dieptepunten worden niet uit de weg gegaan. Het geheel is een mengelmoes van diverse artistieke stijlen. Die zijn niet allemaal gelijk maar dat maakt het alleen origineler omdat een tangedie een combinatie is van tango, komedie en tragedie. En dit zijn dus ook de ingrediënten van de film.

avatar van 93.9
Paar mooie beelden, maar vooral ook te onsamenhangend. Maar zeker weten was dat juist de bedoeling van Tangos. Neemt niet weg dat ik daar gewoon niet zo van hou.
Verder veel mooie vrouwen, dat ook een dik pluspunt is.