El Abrazo Partido (2004)

Argentinië / Frankrijk / Italië / Spanje
Drama / Komedie

geregisseerd door Daniel Burman
met Daniel Hendler, Adriana Aizemberg en Jorge D'Elía

Dit is Ariels wereld: een kleine groezelige winkelstraat in een buitenwijk van Buenos Aires, waar Italiaanse winkelhouders de hele dag schreeuwen, de Koreanen Feng-shui en de Oude Osvaldo niets verkoopt. Waar Ariels moeder een lingerieshop heeft, en zijn broer in een import-exportzaak zit. Een kleine gemoedelijke wereld, ondanks de onzekerheid en de malaise. Veel jonge mensen zoeken naar de wortels van hun geboortegronden en proberen een buitenlands paspoort te krijgen, de sleutel naar een wereld vol beloftes. Ariel wil een paspoort naar Polen waar zijn grootouders vandaan kwamen om aan de verschrikkingen van de holocaust te ontsnappen. Hij wil hen begrijpen. Waarom verliet zijn vader zijn gezin zo kort na zijn geboorte? Waarom kwam hij nooit meer terug? En waarom staan zijn moeder en broer daar zo onverschillig tegenover. Maar de waarheid verandert.

FisherKing
Won de Zilveren Beer van Berlijn.

en zal door Cinemien uitgebracht worden. de hamvraag is, wanneer...

Release datum voor België zou 13 oktober 2004 zijn (bron: www.cinebel.be). De film was ook al een relatief succes in Spanje, waar ie al enkele maanden loopt.

avatar van titia
releasedatum voor Nederland is nu ook bekend, 24 februari, idd. door Cinemien

avatar van prutnek
ongelooflijk NIET boeiend, afrader

Zielloos bij elkaar geraapt zooitje, deze film van Burman. Doodvermoeiend hoe Ariel door deze film heen strompelt en wijze lessen krijgt van bejaarde winkeleigenaars uit zijn omgeving. De zenuwachtige cameravoering maakte de film er ook niet beter op. 1.5*

avatar van xangadix
'Nou en?', dacht ik de hele film door.

Nog vrij aardige film. Alle relaties zijn anders dan ze in eerste instantie lijken. Ook Ariel zijn leven is anders verlopen, dan hij had verwacht...en de reden daarvoor is net iets anders dan hij dacht.

Wat een oeverloos gebabbel en geleuter! En dan ook nog een vent die zijn camera niet kan stilhouden. Prut met peren, zonde van mijn tijd.

avatar van Boenga
prutnek schreef:
ongelooflijk NIET boeiend, afrader

Inderdaad.
Apster schreef:
Zielloos bij elkaar geraapt zooitje, deze film van Burman.

Helemaal mee eens.
xangadix schreef:
'Nou en?', dacht ik de hele film door.

Ik ook.
flurp4 schreef:
Wat een oeverloos gebabbel en geleuter!

En daarmee is zo ongeveer alles gezegd...