• 8.611.192 stemmen

The Infernal Machine (2022)

Thriller | 112 minuten

• Ziggo On Demand Bekijk via Ziggo
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Infernal Machine

"What he created will destroy him."

Bruce Cogburn is verantwoordelijk voor het beroemde boek 'The Infernal Machine'. De teruggetrokken en controversiële auteur wordt uit zijn schuilplaats getrokken door een obsessieve fan. Hij dwingt de romanschrijver een verleden onder ogen te zien waaraan hij dacht te kunnen ontsnappen, evenals gebeurtenissen te verantwoorden die decennia eerder door zijn bestseller in gang zijn gezet. Cogburn tracht uit te zoeken wie er achter de manipulatie en mentale kwelling zit en belandt in een emotionele achtbaanrit vol angst en gevaar. Niets is wat het lijkt en zijn daden uit het verleden kunnen verschrikkelijke gevolgen hebben.

imageimageimageimage

Woman at DCC

US Marshal Hopkins

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Niet slecht. Het sfeertje is goed en soms best spannend zelfs. Het einde is helaas niet zo sterk maar het kan er mee door. Guy Pearce doet het prima, en ondanks de ietwat matige ontknoping heb ik me er toch mee vermaakt.

clever opbouw en voor de vele verassingen 5 sterren!

avatar van schumacher

schumacher

Niks voor mij, zat me steendood te vervelen.

avatar van macrobody

macrobody

Het eerste uur best interessant, maar na afloop had ik toch zoiets van pff. Mede doordat de ene helft goed acteert en de andere helft niet. Welke helft dat is moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

avatar van AniSter

AniSter

Thriller? Eerder een psychologisch drama. De eerste drie kwartier is behoorlijk taai om door te komen, dan wordt het iets interessanter en boeiender, maar dat zwakt dan helaas weer af richting het einde. Pearce doet het best aardig alhoewel hij betere rollen heeft gespeeld. Er zitten wat onlogische momenten in, maar dat past verder wel in het geheel. De monoloog van Barett was te lang en ronduit vervelend.

scorsese

Matige film waarin de schrijver van een beroemd boek een teruggetrokken leven leidt. Deze thriller had met alle gemak een stuk korter kunnen zijn (vooral de eerste helft is aan de saaie kant). Tijdens de tweede helft wordt een en ander langzaam duidelijk, maar het plot is allemaal nogal vergezocht.