Black Dog (1998)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Duitsland / Japan
Actie / Thriller

geregisseerd door Kevin Hooks
met Patrick Swayze, Meat Loaf en Randy Travis

Ex-gevangene Jack Crews neemt een baan als vrachtwagenchauffeur. Hij rijdt door de gehele Verenigde Staten heen. Crews rijdt, zonder dat hij het beseft, met illegale wapens aan boord, die zijn corrupte baas Red wil verkopen. Als Crews weigert zijn lading te laten jatten door zijn baas, wordt zijn dochtertje ontvoerd en moet hij haar zien te redden.

pretty crappy.

neo (crew)
dit is echt een ongelooflijke klotefilm!!!Meat Loaf zet ontzettend zouteloze over the top bad guyneer.de film barst van de cliches,als bv bad guy kidnapt dochter van held.de actiescenes zijn saai en het verhaal is ook nog eens gejat van convoy

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Erg slechte film, Swayze maakt z'n eigen carriere de laatste paar jaar compleet belachelijk door in dit soort b-films te spelen. Anderhalve ster.

GerwinF
Behalve dan in Donnie Darko...

Herald
Ik snapte niet waarom Meatloaf eerst Swayze huurt als chauffeur als hij de lading wil stelen. Waarom laat ie hem dan uberhaupt van zijn terrein wegrijden.

avatar van Locutus
Dat snapte ik ook niet idd.

leverafronny
Leuke maar oerdomme (eigenlijk niet erg) b-film.
Vooral einde vond ik goed, ben nogal fan van schietpartijtjes in de haven.

avatar van U-96
Matige film. Je moet er maar van houden om deze hele film helemaal uit te kunnen zitten. Gelukkig duurt hij niet lang. Het verhaal is bagger, maar als film gezien toch wel vermakelijk, maar daar heb je naar mijn idee dan wel een soort aanleg voor nodig.

Die vrachtwagengevechten ogen erg A-Team-achtig, maar zijn wel strak in beeld gebracht. Verder vind ik Patrick Swayze wel een fijne akteur...

***** 2.5 *****

djelle
Akkoord. Mooi bericht, het slaat de spijker op de kop.
Ik ga ook voor een 2,5.

Zonde van de zendtijd op tv!

0.5* Max.

Wel aardige film. Jammer van het slechte verhaal, maar de film bleef me wel bezig houden.
Hij is ook niet meer waard dan 2,5*

avatar van Slater
Snap het probleem niet. Meatloaf huurde Swayze trouwens niet in. Maar ik heb nog nooit eerder een film als deze gezien dus vond hem daardoor ook leuker om naar te kijken. Acteer werk stoorde me ook niet, maar het verhaal was redelijk. Aktie Scenes waren inderdaad mooi in beeld gebracht. Net wanneer je denkt dat je aan het einde bent

avatar van sinterklaas
Lang geleden gezien.

Maar ik vond hem wel redelijk goed, ik hou wel van dit soort roadmovies. Sommige achtervolgingen waren best spannend.

avatar van 606
Slater schreef:

volledig mee eens boeiende actie film en ook goede rollen.

3,5 ster

avatar van Mescaline
Vanavond op tv
Ben wel benieuwd ik ga deze film welis kijken.
Zo slecht lijkt deze me niet

avatar van Mescaline
Vond deze film niet tegenvallen hoor.!
Standaard filmpje maar wel goed uitgevoerd.
Veel spanning veel achtervolgingen. en de stunts hebben ze mooi gedaan en goed in beeld gebracht.
3,5 sterren is deze zeker wel waard.

avatar van bennie jolink
sommige films zijn gewoon leuk omdat ze zo dom zijn.

avatar van brabusRUS
Ben benieuwd. Wel jammer dat Meat loaf er bij zit...

avatar van brabusRUS
U-96 schreef:

***** 2.5 *****

Helemaal mee eens.

Deze film heb ik ergens in 1999/2000 een keer gehuurd.

De film was niet saai, maar ook niet goed. De script was erg slecht. De actie daarentegen best leuk.

Meat loaf was zoals altijd erg irritant.

avatar van lucdecoster
Mooie actie-roadmovie. Het verhaal is niet zo bijzonder maar ik vond deze film zeer goed voor het vermaak, mooie actie-scènes met die trucks. De eindscène met die 2 trucks was wel te gek om dood te doen. Ik zie graag zo'n films. Duel van 1971 was natuurlijk veel beter.

avatar van predator
Hele matige film, slecht script, slecht acteerwerk en wel aardige actiescenes.

1,5* met pijn en moeite

van het verhaal moet je niet heel veel verwachten, maar genoeg actie en goed acteerwerk van swayze. jeugd van rond de 15 zullen dit een superfilm vinden.

avatar van Ace Hanlon
Raar verhaal, maar de actie is wel goed.
Toch verdient deze film niet meer dan 1½*

Nomak
Prima film met een uitstekende Patrick Swayze in de rol van Jack Crews, een vrachtwagenchauffeur. Ik moet zeggen dat Patrick Swayze erg overtuigend overkomt, het lijkt er zelfs op dat hij jarenlang in de transport heeft gewerkt.
Het is inderdaad wel vreemd te noemen dat de bad guy de vrachtwagen laat vertrekken als hij toch zo graag die wapens wil hebben. Zo maakt hij het wel heel moeilijk voor zichzelf.
Maar goed, dat zorgt natuurlijk voor heel wat achtervolgingen en andere actie. En dat is allemaal zeer vermakelijk. Black Dog is zeker geen perfecte film, maar het is wel een fijne actiefilm om eens gezien te hebben.

avatar van Gothica
Prima film. Zag hem gister per toeval op TV, was namelijk niks anders leuks meer op en hij viel me wel goed in de smaak.
Niet een film die ik meerdere keren zou gaan bekijken, maar hij is gewoon prima.
Verder niet echt bijzonder, creatief of origineel, maar gewoon een leuke film.

avatar van Bijdevaate11
meatloaf ook gewoon verschrikkelijk

avatar van StevenMighty
Geen grootse film maar wel goed genoeg en met gave actie scenes.
Het verhaal rammelt wat maar de acteurs doen het goed.

Het had wel weg van één grote Ford commercial, zo begint de film met een close up van het Ford logo, zie je langs alle kanten Ford wagens en zelfs de agent die gespeeld wordt door Charles S. Dutton heet... agent Ford.

2,5 sterren

avatar van Gang_Star
Black dog is voor een keertje best te doen. Qua verhaal is het niet bijzonder, maar eigenlijk is de rest ook niet bijzonder. De acteurs doen het best aardig en de film bevat leuke actiescènes.

avatar van Phantasm
Prima aktiefilm waar genoeg in gebeurt, heb me hier prima mee vermaakt.