• 8.608.867 stemmen

• Apple TV+ Bekijk via Apple TV+
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Luck

"Sometimes all you need is for everything to go wrong."

Sam Greenfield heeft nooit eens geluk. Maar dan is ze ineens in het nooit eerder gevonden Land van het Geluk. Daar moet ze samenwerken met de magische wezens die er wonen om haar geluk te vinden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sam Greenfield (stemrol)

Bob (stemrol)

Dragon (stemrol)

Captain (stemrol)

Jeff the Unicorn (stemrol)

Marvin (stemrol)

Jerry (stemrol)

Rootie (stemrol)

Hazel (stemrol)

Mrs. Rivera / Saorise / Penny Depot Boss (stemrol)

Alle Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 5 augustus te zien op AppleTV+

IMDb trivia schreef:

John Lasseter's first involvement on an animated film that's not from Disney, following his departure from all of Disney's animation areas.

avatar van Verhuiskaartje

Verhuiskaartje

Geen onaardige animatie maar wel met zo'n beetje alle clichés. Als je daar doorheen kan kijken (elfjes zijn goed, gobelins zijn slecht. Er moet balans zijn tussen goed en slecht en een pratende draak) dan is dit best een leuke animatie.

De film gaat over een weeskind die op haar 18e zonder familie op straat gezet wordt en het zelf maar uit mag zoeken. Ze moet daardoor een jongere vriendin achter laten die ze zo graag een eigen familie gunt. De 18 jarige heeft eigenlijk alleen maar pech in haar leven totdat ze het geluksmuntje van een zwarte kat vindt.

Prima mee vermaakt ondanks de clichés.

avatar van amenmalek

amenmalek

Prima filmpje. Clichés te over uiteraard, maar het is leuk om te zien voor een keer hoor. Sam is 100% schattig, maar uiteraard draagt Bob (Pegg) de film. Moest toch ergens parallellen trekken met Lohans 'Just My Luck'. Beproefd concept dit keer in een animatie gegoten. Oh, en vergeet Heimdal niet. Goeie humor wel. Al met al: goede voldoende hoor. Kan ik in mijn late 30s nog prima van genieten.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Poeh dit was een hele zit. Te schattig allemaal en zeurderig over geluk en ongeluk pareltjes. En zal ik iets verklappen... uiteindelijk komt alles goed.

avatar van SieVay

SieVay

5 sterren voor mij. Een heerlijke wegkijkfilm voor de kleinere kinderen. De film is duidelijk, heeft een leuk verhaal en de karakters zijn grappig en lief om naar te kijken. Ook fijn dat er niet echt een slechterik is. Door de muziekjes krijg ik een Eftelingvibe. Heb zelfs het idee dat sommige stukjes ook daadwerkelijk uit de Efteling melodieën komen.

Zeker een aanrader!

avatar van mrklm

mrklm

Weeskind Sam [Eva Noblezada] heeft al bij vele gastgezinnen gewoond, maar heeft nooit haar ‘forever family’ gevonden maar moet nu toch op eigen benen proberen te staan. Ze ontfermt zich over piepjonge Hazel [Adelynn Spoon] in de hoop dat die wél haar ‘forever family’ zal vinden. Pech lijkt Sam echter overal te achtervolgen, tot ze na een ontmoeting met een zwarte kat een geluksmuntje vindt en alles haar voor de wind lijkt te gaan. Ze besluit het muntje aan Hazel te schenken, maar raakt het kwijt. Wanneer de zwarte kat [Simon Pegg] (genaamd Bob) zijn geluksmuntje opeist en nul op rekest krijgt, beginnen Bob en Sam aan een zoektocht die hun brengt in the Land of Luck. Er is wat teveel plot in deze fantasierijke animatiefilm met een uiterst sympathieke heldin en kleurrijke ondersteunende karakters als Jeff the Unicorn [Flula Borg] en een fraaie ondersteunende cast met o.a. Whoopi Goldberg, Jane Fonda en Pixarfavoriet John Ratzenberger (als Bootie de barman).