• 8.523.158 stemmen

Geregisseerd door: Aaron Nee en Adam Nee

Met onder meer: Sandra Bullock, Channing Tatum en Daniel Radcliffe

Releasedatum: 14 april 2022

Plot The Lost City

"The adventure is real. The heroes are not."

Loretta Sage, een beroemde romanschrijfster, is samen met het omslagmodel van haar nieuwe boek op tour om deze te promoten. Tijdens deze tour worden de twee echter ontvoerd door een excentrieke miljardair die hoopt dat zij hem kan leiden naar een oude schat uit haar laatste verhaal. Het onwaarschijnlijke duo stort zich in een episch avontuur en moet samenwerken om de elementen te overleven en de schat te vinden voordat deze voor altijd verloren is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Ray the Moderator

Fantasy Villain

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Standaard avonturenfilm waar er al heel veel van gemaakt zijn. Vind je dit genre leuk, zeker kijken en anders niet doen. Iedereen tevreden. In de trailer hierboven zie dat Sandra B op een stoel in een kruiwagen vervoerd wordt. Dit moet omdat ze met 2 tie-wraps vastgebonden zit. Dan weet je genoeg over het niveau

avatar van pieterf

pieterf

redelijk vermakelijk.

zondagmiddag filmpje.

1 ster voor de moeite

avatar van schumacher

schumacher

Dit vond ik echt niet goed.

Ik zat al denk ik 40min te kijken en ik heb niet 1 keer zelfs effe 2sec haha moeten zeggen. Grappig? Niks van gemerkt.

Ook sleepte het helemaal niet mee ook, ik werd er niet in meegezogen in het verhaal en er was helemaal geen chemie ook.

Ik zat me vooral te vervelen, kon me bitter weinig boeien.

avatar van macrobody

macrobody

Het eerste uur was best leuk en grappig en had een voldoende geweest als ze dat hadden kunnen volhouden, maar het glijdt af naar een bedenkelijk niveau en met de gekozen cast slaat men hier en daar de plank volledig mis. En dat was niet Brad Pitt, die was geweldig.

avatar van james_cameron

james_cameron

Vermakelijke komische avonturenfilm a la Romancing The Stone, hoewel minder charmant en qua plot wel erg dunnetjes. De leuke cast maakt veel goed; Sandra Bullock en Channing Tatum vormen een grappig kibbelend duo, Daniel Radcliffe is een enthousiaste bad guy en Brad Pitt steelt de show in een hilarisch bijrolletje. Wel jammer dat enig echt gevoel van avontuur ontbreekt en de film van a tot z voorspelbaar is. Snel Romancing The Stone maar weer eens kijken dus.

avatar van Frankie Boy

Frankie Boy

Zeker wel vermakelijk.

Geen hoogstandje, maar Sandra Bullock en Channing Tatum doen het samen heel behoorlijk.

Natuurlijk steelde Brad Pitt de show, ook al was hij er maar eventjes.

Sandra Bullock vind ik er wel steeds vreemder en enger uit gaan zien.

Wat ze met haar gezichtje allemaal uitvoert weet ik niet, maar het wordt er echt niet mooier op.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Verbazingwekkend leuk. Bullock is na tal van operaties wel wat van haar charme en, gek genoeg, timing verloren.

avatar van Rodger

Rodger

Er zijn er al veel van gemaakt dit soort films..

Dus ook deze is niet echt spectaculair..

2.5 **

avatar van mebo870

mebo870

Ronduit een domme film. Een graatmagere Sandra Bullock die de helft van de film in een glitter pakje rondhuppelt, in t' purper!! waarvan een deel in de jungle. Welke meerwaarde Da'Vine Joy Randolph hierin had, buiten opvulling ontgaat me.

avatar van davidov

davidov

Tegenvaller. Ik had geen hoge verwachtingen, gewoon "weer een zoveelste vermakelijk avonturenfilmpje met wat actie en grapjes etc etc" meer niet.

De film lijkt vooral op dames gericht, de hele film heeft een zoete doch zeurderige toon over liefde en het vinden van de ware.... en dan krijg je dus 2 hoofdpersonen die botsen in het begin en naar mate de film vordert steeds dichter bij elkaar komen. Mja ok, prima past ook bij het genre maar de uitvoering in deze film kon mij niet bekoren.

De dialogen waren niet interessant, de humor was niet mijn smaak, de actie was een beetje standaard... ik vond m'n mobieltje kennelijk halverwege spannender dan de film want heb het uiteindelijk met een half oog uitgekeken.

Ik kan me voorstellen dat als je een avontuur met een vleugje romantiek en drama wél kan waarderen dat de film iets beter valt. Misschien ideaal voor stelletjes waarbij de vriendin "eens niet een vermoeiende film met allemaal machopraat en actie" wil zien dat dit nog een redelijke compromis is. 2.5* gezien de film productietechnisch prima in elkaar zit, en misschien ook voor de billen van Tatum maar meer zat er echt niet in...

Wat een vreselijk lame non-humor in deze film zeg.

avatar van Pheetje

Pheetje

Gisteren gaan kijken naar de film. Wat een geld en tijdverspilling. Een ongelooflijk gebrek aan humor. Nooit gedacht dat zo'n topacteurs zoals Sandra Bullock, Channing Tatum en Brad Pitt zich konden engageren in zo'n ondermaatse derderangs film

avatar van pamela200

pamela200

Ondanks de lage beoordelingen is het toch een beetje vermakelijk kijkplezier. Geen seconde wordt het spannend. Goedkope humor en voorspelbaar. Bullock probeert er jong uit te blijven zien is graat mager op haar 57e. Niet om aan te zien, bijna anorexia. Een paar pondjes erbij en dan wordt ze aantrekkelijker. Bullock is altijd druk, beweegelijk en bazig. Dat begon al in Speed 1. Het is een film voor lang uit op de bank met een potje bier en verstand op nul. 3 points

avatar van filmkul

filmkul

Matige avonturen komedie. Het verhaal is best leuk en passend bij het genre. De uitwerking is wat wisselvallig. De balans tussen komedie en avonturen film is niet helemaal goed geslaagd. De komedie heeft vooral de overhand. Een aantal grappen zijn best geslaagd, met name het deel met Brad Pitt is best grappig. Een groot gedeelte is gewoonweg flauw, mede door de overdreven Bullock. Het avonturen en actie gedeelte stelt wat teleur en is gewoonweg niet boeiend genoeg. Verder kijkt de film wel goed weg zonder te vervelen. Visueel ziet alles er wel goed uit. 3.0

avatar van Waku

Waku

Behoorlijk wat bekende namen in deze avonturen film. Sandra Bullock ,Channing Tatum , de eeuwige Harry Potter Daniel Radcliffe en zelfs Brad Pitt met een bijrol. Het is allemaal best vermakelijk en vooral luchtig. Beetje humor, beetje actie, het is allemaal aanwezig in deze 2 uur durende film. Vervelend?....nee...Bijzonder?....ook nee...maar vermakelijk?.....best wel....leuk tussendoortje.....3*/3.5*

avatar van Jynxter

Jynxter

Ik heb hier en daar best moeten lachen om deze pulp. Maar net zo vaak (of eigenlijk vaker) vond ik de pogingen tot humor de plank volledig mis slaan. Omdat The Lost City het van zijn verhaal al helemaal niet moet hebben en de acteurs ook niet perse boven zichzelf uitstijgen, nog net een magere voldoende wat mij betreft.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Als de film 90 minuten had geduurd had ik 3* gegeven

avatar van takithegeek

takithegeek

Heb de film een paar keer uitgezet om hem de volgende dag weer verder te kijken. Hier heb ik drie over gedaan. Het is een dertien in een dozijn doos film met de standaard Hollywood scènes. Persoonlijk vond ik hem niet echt. Het meest vond ik Daniël Radcliffe eruit springen in zijn schurkenrol en Brad Pitt was ook grappig om te zien met zijn droge humor.

Hier moet je naar kijken op een zondag middag met je kinderen of zo. Niet de moeite waard om er voor naar de bios te gaan

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ik vond deze prima, lachen hoeft niet (dat was na de Monthy Python films sowieso afgelopen) maar het entertainment gehalte is hoog. Film is ook snel. En natuurlijk een cast om U tegen te zeggen.

avatar van Cinefiel 1

Cinefiel 1

Schoolproject.

Geen woorden voor deze film. Echt een heel dom verhaal, en de grappen zijn echt niet leuk. En de cast acteert nog slechter dan kinderen van een eindmusical van groep 8.

Daniel Radcliffe in het bijzonder. Die had het bij Harry Potter moeten houden, want goed acteren kan die al een tijd niet meer.

Ook het hele schatzoeken moest er nog even snel bijverzonnen worden op het laatst. (Uncharted 100 maal beter.) En het einde was echt ontzettend flauw en smaakloos.

Wat een slechte B film is dit. Zonde van mijn geld en tijd.

De 0,5 ster is voor de geit. Die acteert het beste in deze echt wel vreselijke, flauwe en domme film.

scorsese

Aardige film over een schrijfster van een populaire boekenreeks die wordt ontvoerd. Origineel is deze film zeker niet te noemen, maar wel vermakelijk genoeg. De romantische ontwikkelingen tussen de twee hoofdpersonages zijn wat geforceerd. Dik aangezette personages, maar de cast weet er mee weg te komen en vooral Sandra Bullock is zoals gewoonlijk weer leuk.

avatar van redmirow

redmirow

Ik ben met veel enthousiasme begonnen aan de film, maar eigenlijk binnen een paar minuten was mijn enthousiasme getemperd naar irritatie. Sandra Bullock speelt alweer een André van Duin typetje genaamd mevrouw de Bok. Beter kan ik het niet omschrijven, waarschijnlijk vinden veel mensen dit wel leuk maar ik kan het niet waarderen. Lopende de film werd het wat verdraagzamer, maar sullig bleef het. Harry Potter blijft voor mij Harry Potter, een soort Frodo. EnTatum? Tja de chemie en zijn karakter in de film konden ook geen potten breken.. Al met al 2 sterren voor de mooi geschoten beelden van de natuur. Korte omschrijving: Slap te veel over de top, en te veel typetjes bij elkaar gegooid.

avatar van Cinefiel_1

Cinefiel_1

Absurd slecht. Die Radcliffe had lekker met zijn toverstafje moeten blijven spelen. Wat een slechte acteur is dit zeg.

Het verhaal is zo ontzettend stom, dat ik er eerder van moet huilen dan lachen.

0,5 voor de geit, die veruit het beste is in deze film.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Niet zo beste komedie met wel een goede cast; ik bedoel: Bullock, Tatum, Radcliffe en Pitt. Zou toch iets moeten opleveren, maar helaas: de film is nergens grappig en is zelfs vlak te noemen. Het lijkt of iedereen op de automatische piloot acteert. Het verhaal is zo voorspelbaar en het einde weet je al vanaf het begin. Al met al leuk voor een regenachtige middag met wat popcorn en cola, maar verwacht er niet teveel van. 2,5*

avatar van Noodless

Noodless

Snap de negatieve recensies niet echt, je weet toch dat dit een absurde avonturenfilm is gecombineerd met wat humor en romantiek. Daarbij een goede cast en mooie locaties. Is het dan een goede film? Ook niet echt, maar wel voldoende vermakelijk. Sandra Bullock is weer op dreef, maar de chemie tussen Tatum en haar ontbreekt toch wel. 6/10

avatar van The Brain

The Brain

Zeer veel puberale humor in deze film over een schrijfster van erotische pulp romannetjes die in haar eigen verhaal beland. Kathleen Turner deed het al eerder in Romancing the Stone de chemie tussen haar en Michael Douglas knalde van het scherm. Helaas ontbreekt tussen Sandra en Channing elk sprankje sex-appeal een romance tussen beide is volstrekt ongeloofwaardig. Mevrouw Bullock kon mij altijd bekoren maar na enkele verbouwingen is ze vervallen tot een graten pakhuis en acteert ze in deze film zeker niet op haar best. Brad Pitt steelt de show in een veel te kort optreden.

Ronduit irritant zijn de gesproken grappen als de de acteurs in kwestie zelf al niet meer in beeld zijn. Een soort van voice-over om de boel wat op te leuken. De gebroeders Nee slaan met hun regie in deze film de plank mis door allerlei grappige ingrediënten uit andere films te willen combineren. Beter goed gejat dan slecht bedacht, daar is niets mis mee, helaas zijn grappen hier super flauw.

Romancing the Stone en Jewel of The Nile werden klassiekers dat gaat met The Lost City zeker niet gebeuren.

avatar van Thomas83

Thomas83

Beetje een rare mix van ouderwetse romantische avonturenfilms en een meer hedendaagse zoomer-humor komedie. Het eerste kwartier of zo is strontvervelend, daarna wordt het nog best vermakelijk allemaal. Het is fijn om Bullock weer als vanouds in een rol als deze te zien, en Tatum is dan weliswaar een bijzonder beperkte acteur, hij heeft wel chemie met Bullock.

Verder is Radcliffe nog best leuk als een bad guy, ook al is zijn personage een goed voorbeeld van een film waarin de balans iets teveel naar komedie overslaat. Zonde, want de actie is nog verrassend behoorlijk en het gevoel van avontuur is er ook wel. De locaties zijn niet zo fake als in Jungle Cruise afgelopen jaar. Brad Pitt heeft nog een geinige cameo waarin hij even iedereen van het scherm speelt. 3.0*.

avatar van rufo

rufo

vreselijke film, zelf niet uitgekeken...

avatar van rufo

rufo

vreselijke film, zelf niet uitgekeken.