Serial Mom (1994)

geregisseerd door John Waters (I)
met Kathleen Turner, Sam Waterston en Ricki Lake

Mevrouw Wilson is een voorbeeldig huisvrouw en moeder. Als haar gezin beschuldigd wordt van pesterijen, is ze bereid wel erg ver te gaan om haar gezin te beschermen. Als er steeds meer slachtoffers vallen en de politie dichter bij de waarheid komt, is het gedaan met het perfecte leven van dit huisgezin.

avatar van M*kkeltJ
ik vindt deze film het kijken wel waard,
vooral de rechtzaak op het laatste..
Dat Mrs. Stuphin alles voor elkaar krijgt ,
Leuk om te zien !
3,5 *

super film.

elke keer als ik kijk vermaak ik me nog steeds.

een fantastische turner en lake.

veron35
Aparte en redelijke (horror) komedie. Kathleen Turner was erg goed.

avatar van darkjaap
ben het met veron eens zeer aparte film maar ook erg grappig van mij ook 3 *

avatar van niethie
Die Waters heeft een paar leuke filmpjes afgeleverd als regisseur en ook dit was weer erg genietbaar. Een leuke rol van Turner een aantal hehoorlijk overdreven situaties en een erg bizar plotje, echt serieus neemt deze film zichzelf in ieder egval niet maar dat maakt het juist zo leuk allemaal. Al met al een prima tussendoortje.

3 sterren

Vond het wel een amusante film. Het verhaal was best aardig en ik heb er regelmatig om moeten lachen. Soms was hij zelfs grof.

Normaal vervelen dit soort films vrij snel maar deze had dat juist niet.

"Pussy willow"

Meneer Bungel
dafoefan schreef:
Ja, het is echt gebeurd!

Grapje, zeker? Laat mij de nieuwsartikelen eens zien! Of anders weblinks, graag?

Meneer Bungel
O ja, goeie en grappige film met een heerlijk overdreven Kathleen Turner. Bij herziening misschien nog wel een halfje erbij.

Melvin Udall
Geinige film die slechts door Kathleen Turner boven de middelmaat uitkomt. Behoorlijk over the top maar dat komt het geheel alleen maar ten goede.

The Last
Leuk over-the-top maatschappijkritiek a la Falling Down. Turner steelt duidelijk de show, ik heb dan ook geregeld in een deuk gelegen om de verschillende situaties. Leuk om eens gezien te hebben. Toch heb ik liever Falling Down, waarin de boodschap er letterlijk en figuurlijk wordt 'ingeslagen'.

avatar van Rocco1984
Bing...Iemand?

Heerlijk een mam die moord! heb hier super om gelachen!

avatar van Elineloves
Ik vond deze film helemaal geweldig vroeger! Heb als kleine meid een keer stiekem deze film gekeken, heb er een week niet van geslapen omdat ik bang was dat mijn mama ook een moordenaar zou worden. Ik vond het in ieder geval absoluut géén komedie!

Heb hem een tijdje geleden nog eens herbekeken, dan sta je er natuurlijk wel heel anders tegenover. Ik vond het inderdaad zoals al vaker gezegd, een beetje over the top hier en daar, maar dat maakt deze film juist tot wat het is: vermakelijk.

avatar van martijn77
The Last schreef:

Welke film heb ik dan gezien? Ik kan het er met alle fantasie vd wereld niet in herkennen. Maatschappijkritisch? Kom op zeg. Komedie? Laat me niet lachen. Houterig acteerwerk (van iedereen, wel consequent), grappen te flauw voor woorden en dan ook nog die totaal domme rechtszitting om er op het laatste moment nog een soort afgetrokken moraal aan op te hangen.. Neem je moeder in de maling.

Vreselijk gedateerde film waarvan eigenlijk maar 1 scene iets van indruk maakt; die hond die op commando de tenen van dat ouwe wijf begint te likken. Gadverdamme. Verder gewoon een enorm slechte film.

1,5 *

avatar van van duijn
Haha, wat een film zeg. Slaat echt totaal nergens op.
Ondanks dat heb ik wel een paar keer gelachen en echt een komedie is het niet. Net geen prul maar zeker niet vermakelijk.

avatar van Navarro
Leuke, grappige en lekker overdreven film. Hij blijft leuk, hoe vaak ik 'em ook zie, ik kan er altijd weer hartelijk om lachen.
Het is ook geen serieuze film, maar dat is nou ook juist het leuke eraan.

Erg leuk geacteerd ook door Kathleen Turner. Ze steelt hier inderdaad de show.

avatar van Mrs.Donut
Wat een bij elkaar geraapte onzin!

Onrealistisch en totaal over de top, het valt zwaar tegen. Zo lijkt het alsof iedereen die Beverly Sutphin of leden van haar gezin ook maar een strobreed in de weg legt wordt afgemaakt. Dit is niet mijn humor! Ik vond er echt niks aan.

1.5 ster, meer niet!

avatar van Olivia*
Meneer Bungel schreef:

Ondanks het feit dat in het begin van de film het welbekende "dit verhaal is waargebeurd" voorbij komt, is de film fictie van begin tot het eind. John Waters (de regisseur) heeft in een interview gezegd dat hij het verzonnen heeft.

Bron: Serial Mom - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org Eerste alinea.

avatar van Olivia*
Deze film is voor mij bijna jeugdsentiment, haha.
Ik heb hem al een stuk of tien keer gezien en ik vind hem nog steeds leuk. Geweldige zwarte komedie. En dat kan ik erg waarderen: Ik hou wel van een beetje zwarte humor.

Ontzettend sterke rol van Kathleen Turner. Echt geweldig. Prachtig hoe Beverly Sutphin overal mee weg komt!

Ik vind deze film echt geweldig. Echt mijn humor.

Edit:
Het doosje is wel echt lelijk, trouwens. Al vind ik de slogan: Every Mom Wants To Be Wanted, But Not For Murder One wel grappig

avatar van badfans69
Het is echt een mooie slash komedie, ooit gezien op de megafestatie in Utrecht, 1994

Bijzonder leuke film is dit, met een uitstekende rol van Kathleen Turner, die ik altijd wel goed vind in dit genre.
Heb me goed vermaakt met deze prent.

avatar van Hollywood007
Zeer leuke en grappige film. Ik heb hier echt van genoten. Kathleen Turner is gewoon

avatar van Ebenezer Scrooge
Van deze lage score krijg ik moordneigingen. Niet te geloven dat de films van deze regisseur zulke lage waarderingen krijgen hier op de site. Zowel Hairspray, Cry Baby als deze film zijn toch ontzettend leuke komedies dacht ik zo. John Waters weet met een flinke dosis humor & een vette knipoog de draak te
steken met het kleinburgerlijke leven in Amerika en de hypocrisie van de 'fatsoenlijke' burger.

Ontoelaatbaar!

avatar van ibendb
Wat een ondergewaardeerde film!

Serial Mom is een leuke, luchtige zwarte komedie met een geweldige Kathleen Turner. Wat een topwijf is dat hier zeg! De absurde, zwarte humor is fantastisch. Tuurlijk, het verhaal en acteerwerk zijn niet om over naar huis te schrijven, maar dat neemt niet weg dat ik mij kosteloos vermaakt heb met deze film. 3,5*

D-ark
Serial mom hoort in het rijtje van Waters's grotere budget filmss(crybaby en pecker zijn de andere) en is een vaste waarde in de euro bakken al jaren. Een goede beschrijving zal een wolf in schapenkleren zijn.

Tjah het plot word al in de titel en de hoes veraden maar de film zelf is een rake parodie op de Amerikaanse moordzucht en media gekheid. Prachtige rol van Kathleen Turner die eens niet de schattige komische vriendin of een femme fatale speelt maar een Stepford Wives moeder met een moordcomplex, het zit nogal tegen het randje aan maar gaat er gelukkig net niet over.

Voor de rest is de film vooral een vlotte wat tamme Waters, maar tam bij Water betekent nog steeds grof. De moorden zijn niet heel grof maar de aankleding is prachtig 90s(L7 in de bar scene maakt dat helemaal af) bij de kinderen en jaren 50 bij de huisvrouwen. Leuk tussendoortje dat stiekem misschien wel de meest gefocusende Waters is maar hierdoor ook een beetje de chaotische charme van zijn werk verliest.

Geniaal gewoon!

Soms blijken films in je herinnering leuker te zijn dan je ze bij het weerzien feitelijk vindt. "Serial Mom" is daar een voorbeeld van en waarschijnlijk is mijn gevoel van humor en smaak de afgelopen 20 jaar behoorlijk veranderd, hoe grimmig de regisseur deze zwarte komedie ook bedoeld had. Het absurde verhaal vond ik nu ongeloofwaardig en belegen overkomen.

avatar van Woland
Vlotte komedie die grotendeels lekker wegkijkt, tot de laatste twintig minuten dan. Het is natuurlijk een compleet absurd verhaal, dik aangezet en nogal over the top, maar dat geeft weinig in een film als dit. Echt zwart is de komedie niet, de satire en maatschappijkritiek is allesbehalve scherp (wat makkelijke potshots over geweldsverheerlijking en (positieve) media-aandacht voor misdadigers en moordenaars), en echt leuk wordt de humor ook niet, maar ik vermaakte me er alsnog prima mee als wegkijkertje. Al was de koek bij die rechtbankscene wel op, daar werd het me allemaal een beetje teveel. Een leuke verzameling bekende gezichten (L7, Kathleen Turner natuurlijk, Matthew Lillard die z'n rol als tiener met horrorfilmobsessie alvast oefent, die kerel van Law and Order), al is het acteerwerk nogal overdreven. Maar gemiddeld genomen kon dit er best mee door.