• 8.303.591 stemmen

Alternatieve titel: The Four of Us

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Florian Gottschick

Met onder meer: Nilam Farooq, Jonas Nay en Paula Kalenberg

IMDb beoordeling: 5,3 (762)

Oorspronkelijke taal: Duits

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Du Sie Er & Wir

De vier vrienden Maria, Nils, Janina en Ben willen experimenteren met een partnerruil. Tijdens het experiment, dat een maand duurt, is één regel duidelijk geformuleerd: alles is toegestaan, behalve geslachtsgemeenschap. Wanneer deze belofte gebroken wordt, duurt het niet lang voordat er gekwetste gevoelens ontstaan. In een afgelegen strandhuis gaan de vier vrienden de waarheid en de gevolgen onder ogen zien. Nu hun leven en relaties in twijfel zijn getrokken, vragen ze zich af: van wie houden ze nou echt?

imageimage

avatar van schumacher

schumacher

Oei oei, wat was me dit zeg?

Nee, ik vond der niks aan.

Heel saai ook.

Toen ik de uitleg hier las waar de film over gaat dacht ik van hoho, leuk zeg maar helaas had ik dat gevoel al helemaal niet toen ik de film bekeek.

avatar van cornelis2

cornelis2

Tja, ik heb een andere mening dan mijn voorganger. De film komt rommelig op gang, maar naar mate de plot meer wordt ontvouwd gaat deze meer en meer boeien. Dat er na partnerruil problemen kunnen ontstaan is begrijpelijk. Dat hoeft niet, maar kan wel. En hier gebeurt dat dan ook met een aantal twists. De acteurs spelen hun rollen met verve. Fraaie beelden en adequaat ondersteunend geluid. Ik heb me niet verveeld.

In 2014 maakte deze regisseur Nachthelle, met een tamelijk vergelijkbaar plot. Maar die film heb ik niet gezien.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1918 berichten

Ik heb deze film zonder enige voorkennis bekeken en ben aangenaam verrast.

De plot was verrassend, de dialogen sterk, humor was er ook voldoende en het acteerwerk was uitstekend. Ik heb me geen minuut verveeld en heb bijzonder genoten van deze sympathieke film.

Om films zoals deze ben ik blij dat Netflix bestaat.

P.s. Extra leuk om samen met je partner te kijken