Only You (1994)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Norman Jewison
met Marisa Tomei, Robert Downey Jr. en Bonnie Hunt

Een ouija bord en een waarzegster hebben Faith ervan overtuigd dat de man van haar dromen, haar zielsverwant, Damon Bradley heet. Samen met haar schoonzus Kate besluit ze naar hem op zoek te gaan, en dit leidt hen naar Venetië. Daar ontmoet ze Peter, die meteen weg is van Faith en haar voor zich wil winnen. Hij besluit zich voor te doen als Damon Bradley.

avatar van geronimo
Veel gekwijl natuurlijk, maar Tomei en Downey zijn wel goed hier.

Vind dit soort films soms wel aardig.

Wat een leuke feel-good-movie! Veel ongeloofwaardige gebeurtenissen maar met flair gespeeld.

avatar van De GeuS
Lekker "feel good" filmpje; 3,5 ster....

avatar van BoordAppel
Had m al ooit eerder gezien maar gisteren bleef ik toch weer even kijken. Heb ook nog niet gestemd zie ik. Doe maar een 3,5 want ik vond m best leuk. Tomei en Downey zijn idd goed. En ook de bijrollen van Hunt en Zane zijn grappig.

Jaren geleden voor het eerst gezien; vermakelijke romantische komedie, geen meesterwerk, maar een voldoende middenmoot.

Leuke film, wel soms een beetje veel ''gezeik'' maar voor de rest goed.

***1/2

avatar van betekenis
dit vind ik nou echt een leuke romantische film!!!

4* van mij

betekenis schreef:
dit vind ik nou echt een leuke romantische film!!!

4* van mij

helemaal mee eens

avatar van Spiderwoman
Een heerlijke zwijmelfilm waarvan ik de titel steeds vergeet. Op de video staat dan ook: "leuke romantische film"

Lekker gezellige romantische film. De eerste film die ik gezien heb met drugaddict Robert Downey Jr., die hier een goede rol neerzet. Scène die mij het meest bijblijft is de scène met het beeld met de open mond, waarvan de legende luidt dat als je je hand daarin steekt en je bent niet zuiver van aard, dat je vingers worden afgesneden door een geest met een zeis.

Toch wat tegenvallend. Zelfs voor een eenvoudige romantische comedy heeft dit script wel erg veel losse eindjes en het fantasy-element dat eigenlijk een meerwaarde zou moeten brengen werkt vooral irritant.

Downey loopt er eigenlijk ook wat verloren bij en het is vooral te danken aan de stralende Tomei en erg leuk spelende Hunt dat de film nog een miniscule voldoende krijgt.

Dick2008
Ik vind Tomei en Downey helemaal niet goed spelen, het acteerwerk is eerder gemaakt. Na een half uur had ik nog niet het gevoel dat de film beter werd, bovendien is de muziek ook vaak tegen het irritante aan. Een film die gewoon niet lekker loopt eerder geforceerd. 1.0.

avatar van leandero
Wat een belachelijk sentimentele, ongeloofwaardige cliché film is dit zeg... Sommige momenten om bij over te geven.
En hoe ongeloofwaardig! Waarom zou je een huwelijk weg gooien om een of andere voorspelling na te streven, ik dacht de halve film dat die vrouw gewoon helemaal gestoord was!
En waarom zou je na 1 avond al de liefde bedrijven met een man die zeg meneer Bradley te zijn, belachelijk!
Het acteren was redelijk behalve die echtgenoot van die blonde, wat een pauper kerel zeg... en ik wilde eigenlijk wel weten hoe het met haar ex-verloofde ging die zal haar nu vast wel ( terecht ) een del vinden, en die Peter is ook een naaibal om zo een vrind te naaien, blijkbaar zonder enige wroeging althans geen merkbare.

Greeneyelady1
Idyllisch, mooi, grappig maar vooral ook een romantische film!!
Leuk voor op de zondagmiddag!

avatar van Norma
Only You….na jaren weer eens herzien en ik vind hem nog steeds leuk. Veelvuldig worden idyllische deuntjes en de standaard plaatjes van Italiaanse highlights als Venetië en Rome ongegeneerd ingezet om de (Amerikaanse) filmkijker te verleiden, maar voor mij was er niet veel meer nodig dan een Robert Downey jr die hartstochtelijk verkondigt dat hij de ware is voor zijn nogal giechelige maar wel stralende liefje. Zoet en onwaarschijnlijk, ach ja, maar de combinatie van het lot, ware liefde en eerder genoemde acteur blijf ik een heerlijk romantische dagdroom vinden, ook 16 jaar na dato.

Draak!

Tomei is doorheen de hele film gewoon irritant, dat verlebde mens dat er bijloopt doet het niet beter. En ook Downey is ooit charmanter geweest. In ieder geval zit tegenwoordig z'n broek niet tot onder z'n oksels. Leek soms op een overblijfsel van Chaplin, al zal het vast gewoon de mode geweest zijn.

Erg flauwe clichés. Zowel in het muffe verhaaltje als in de voorstelling van Italië. Het wil nergens grappig worden, de romantiek komt ook niet bepaald over en de film duurt nog eens aardig lang.

Enig waar wat positiefs over te zeggen valt zijn de pitoreske plaatjes. Bij momenten oogt het allemaal warm en gezellig. Yay.

Geen idee wat ik van die Jewison moet vinden. Regisseert er maar een beetje op los en komt met de vreemdste dingen aanzetten. Vooral dingen die mij niet aanspreken zo te zien.

avatar van Linn
Jeugdsentiment..

Vroeger vond ik deze film echt helemaal geweldig, dus eigenlijk was het eens tijd voor een herziening.
Nu is het allemaal niet meer zo up to date en een beetje ouwbollig geworden en vooral ontzettend cheesy. En ik merkte dat ik het nu op een andere manier leuk vond als toen. De romantiek is er een beetje vanaf en nu is het eigenlijk vooral lachen om de naieve personages en de kledingstijl uit de vroege nineties.

Tomei is een beetje vervelend idd, Downey is voor mij ook hier zijn charming self (te hoog opgetrokken broek of niet) En Billy Zane ziet er gewoon belachelijk uit.

Het duurt misschien wat te lang, maar voor mij blijft dit gewoon een schattig onschuldig filmpje. 3,5*

avatar van 606
Een echte feel good movie met een redelijk verhaal.
Goed acteerwerk.

3 sterren

Luchtige en charmante romcom over lotsbestemming en waarbij Marisa Tomei deze najaagt tot in Italie. Een aardig verhaal en ondanks de te lange speelduur, redelijk onderhoudend. Mede door de twee charmante hoofdrolspelers en ook een leuke bijrol van Billy Zane. Leuk om te kijken, maar de film ontstijgt nergens het genre.

Schoolvoorbeeld van een romantische komedie met een (voorspelbare) slotscène, die je doet smelten. Je moet een nogal chagrijnig type zijn wil deze film geen glimlach op je gezicht toveren. Jewison heeft betere films gemaakt, maar deze mag er best zijn.

avatar van erpunited
Standaard romcom. Voorspelbaar. Acteerwerk niet slecht maar ook niet geweldig. Wel redelijk om een keer te kijken. Maar zeker nix aparts

avatar van mikey
Zelfs de pitoreske plaatjes zien er niet uit. Maakt het uiterlijk van tomei dat nog enigzins goed maar haar drammerige gedrag doet ook dat snel vergeten. Gelukkig zorgde Zane nog voor wat comic relief in deze vrouwen-ellende.

avatar van soom
Marisa kan echt niet meer stuk. Echt niet. Hoeveel slechte rollen ik ook van haar zie, ik vind haar geweldig. Heb Untamed Heart dan ook vaak gezien, en kan geen genoeg van die film krijgen. Christian en zij zijn fantastisch, klaar. Maar dit is geen Untamed Heart.

Want ja, dit is wel erg standaard, het was zelfs erg matig. Marisa, Bonnie, Robert, Billy, ze proberen er allemaal wel iets van te maken, en dat lukt hen dan ook aardig, en toch is het wel standaard en geeft 't niet direct een blijvende indruk. Het is dan ook, ondanks de heerlijke beelden en de mooie chemistry, wel duidelijk dat er iets meer aan het script gesleuteld had kunnen en mogen worden. Betere uitwerking.

3 Mooie sterretjes, maar ergens is het wel een lichte teleurstelling. Er had ietsje meer in gezeten, met zulke acteurs.

avatar van Fran
Ik ben niet zo heel erg weg van deze film. Het is allemaal een beetje overdreven neergezet. Het lijkt wel alsof je naar een aflevering van een gemiddelde Disney serie zit te kijken. Voor beginnende tieners is dit volgens mij juist wel weer een aanrader. Tieners die nog heerlijk kunnen zwijmelen. Want zo gedragen de acteurs zich ook. Constant hetzelfde gezwijmel over de liefde van je leven en het lot. Leuk voor jongeren maar ik als 30-er kan me er niet meer zo in vinden.

Dat ik Robert Downey jr. in een dergelijke film moet aantreffen verbaast me ook werkelijk.Marisa Tomei vind ik wel vaker kinderachtig overkomen in haar doen en laten bij andere films dus dat verbaast me dan weer niets.

Ook had ik verwacht om wat mooie beelden te zien van alle mooie italiaanse plaatsen waar ze kwam maar ook die vond ik wat tegenvallen. Waarschijnlijk omdat de film toch al weer behoorlijk op leeftijd is. Dat zou natuurlijk ook kunnen.

Het standaard einde in het vliegtuig vond ik toch wel heel erg leuk. Ook hierin totaal geen originialiteit maar ach, bij een dergelijke film mag dat ook wel. Toen heb ik stiekem toch ook wel een beetje mee gezwijmeld.

avatar van hel1
Als tomei, downey jr en hunt er niet in hadden gespeeld, dan had ik de film na 10 min. al afgezet. Ik kan best wat hebben van zoete, voorspelbare niemendalletjes, maar deze film vroeg echt wat doorzettingsvermogen. De film pakt je nergens en behalve het mooie uiterlijk voegen de acteurs niets toe.

avatar van missl
Wat is Iron Man schattig in deze film. Alleen de vrouw is bij vlagen irritant en daardoor is dit niemendalletje niet de romantiek die ik heerlijk vind in deze films.