• 8.612.637 stemmen

Met onder meer: Josh Duhamel, Mel Gibson en Elisha Cuthbert

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bandit

"He pulled off the perfect heist 59 times."

De beroepscrimineel Gilbert Galvan weet uit de gevangenis te ontsnappen en steekt de grens over naar Canada waar hij een nieuwe identiteit aanneemt. Hij wordt verliefd, trouwt en neemt een baan aan als veiligheidsexpert, maar zet zijn criminele activiteiten voort. Wanneer hij zaken doet met de gangster Tommy raakt hij betrokken bij de grootste klus tot nu toe.

imageimageimageimageimageimage

avatar van peter74

peter74

And Academy Award Winner Mel Gibson.

Mel Gibson heeft er 2 gewonnen voor regie en beste film, in deze film acteert hij alleen, dus slaat nergens op.

avatar van macrobody

macrobody

Die goeie oude tijd dat je in Canada nog gewoon de bank binnen kon lopen en ze je tas volgooiden met papier geld als je erom vroeg. Bijzonder verhaal en goed verfilmd. Een gangster die de banksters berooft, ik mag 'm wel.

scorsese

Redelijke film over een man die ontsnapt uit de gevangenis en succes boekt met het beroven van banken. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, en wellicht dat daarom het verloop wat voorspelbaar is. Voor een komedie is het niet grappig genoeg en voor een misdaadfilm niet spannend genoeg. Ook gaat het allemaal te lang door. De scenes met Mel Gibson zijn wel vermakelijk. Niet slecht, maar een beetje saai. Daarom net geen 3.0 sterren.

avatar van mrklm

mrklm

Luchtige, biografische misdaadfilm reconstrueert de 58 gewapende overvallen die ‘The Flying Bandit’ Gilbert Galvan in de jaren ’80 in Canada wist te plegen. Galvan [Josh Duhamel] ontvluchtte de VS in 1985 en vervolgende zijn carrière als bankovervaller onder het pseudoniem Robert Whiteman. Tussen door ontmoet hij Andrea [Elisha Cuthbert], met wie hij een gezin sticht en haalt hij in Vancouver de banden aan met de plaatselijke misdaadkoning Tommy Kay [Mel Gibson]. Nestol Carbonall en Swen Temmell spelen de agenten die alleen door samen te werken een kans zien om Gilbert op heterdaad te betrappen én zeker te zijn van een veroordeling. Gebaseerd op ware feiten, maar toch bevat het scenario onvoldoende verrassingen om de genrekenners werkelijk te behagen. Duhamel en Carbonall zijn gelukkig goed gecast en leveren prima werk af.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Film valt mee en blijft boeien.

Leuke bijrol van Mel Gibson

avatar van Gi-Force

Gi-Force

Das lang geleden, een feel good misdaad verhaal. Normaal ben ik fan van volop actie en met uiteraard bloed erbij, maar nu eens naar de oude tijden terug. Letterlijk volgens dit waargebeurde verhaal (of beter gezegd: sommige aspecten zijn op waarheid gebaseerd)

avatar van schumacher

schumacher

Ik vond het wat saai toch en niet spannend.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijk misdaad drama. Het op feiten gebaseerde verhaal wordt met een knipoog getoond. In het begin is het wat wennen en even doorbijten. Eenmaal op gang wordt het een vermakelijke film en zorgt Ungar zelfs voor wat sympathie voor de hoofdrolspeler. De film bevat vrijwel geen actie en is meer een drama met wat humor. Duhamel zit lekker in zijn rol en de chemie met Cuthbert is prima. Grappig is het accentueren van de wat maffe feitjes die in de film plaats vinden. Luchtig geslaagd drama. 3.0/3.5