Molly (1999)

Komedie / Drama

geregisseerd door John Duigan
met Elisabeth Shue, Aaron Eckhart en Thomas Jane

Molly McKay is een jonge autistische vrouw, die al jaren in een instelling verblijft. Wanneer de overheidssubsidies teruggeschroefd worden, is er geen plaats meer voor Molly en is haar broer Buck verplicht om haar op te vangen. Het weerzien is niet bepaald hartelijk. Buck is er immers als de dood voor dat zijn zus zijn zorgeloze leventje overhoop zal halen. En die vrees blijkt niet ongegrond. Na een paar maanden ziet Buck zijn relatie op de klippen lopen, wordt hij ontslagen en heeft hij nauwelijks nog vrienden. Het grote keerpunt in de moeilijke relatie tussen broer en zus komt er pas wanneer Molly een experimentele behandeling ondergaat.

Echt een film die me nauw aan het hart ligt. Ik ken enkele autisten, en die mensen hebben het niet gemakkelijk. Daarom ook dat ik vind dat deze prachtige film een kijktip is voor ieder die zich ook maar een beetje interesseert in wat autisten denken, voelen en evolueren.

Roseicollis
love bro and sis love

hehe

avatar van miss_efron
Ontroerende film wel spijtig van het einde

Zeker een ontroerende film en goed geacteerd.

Niet echt een hoogvlieger deze film. Met een thema als dit had men een beter en aangrijpender verhaal kunnen makent. Nu is het eigenlijk een beetje een flauwe en ook wel cliché film geworden. Echt slecht is het nu ook weer niet en de film was best leuk om te zien omdat het eigenlijk best een vrolijke film was, op het einde na misschien. Het einde vond ik overigens veel weg hebben van de film "Awakenings". De cast deed het best aardig en zeker hoofdrolspeelster Elisabeth Shue als Molly speelde best leuk en goed. Er spelen overigens wel veel mooie vrouwen in mee vooral Jill Hennessy was in deze film zeer genietbaar en in mindere mate ook Elizabeth Mitchell.

avatar van Decec
Een goed komedie/drama/romantiek film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteur Aaron Eckhart...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Sympathieke, goedbedoelde film maar zeker geen hoogvlieger. Goede zaak dat er speelfilms over autisme worden gemaakt, maar volgende keren wel iets beter. Ben geen specialist op het gebied van deze aandoening, dus kan niet goed beoordelen of Shue het hier goed uitbeeld, maar gevoelsmatig zeg ik dat Dustin Hoffman in Rain Man een stuk realistischer en genuanceerder was.
Film is opgezet als een soort wrang sprookje, beetje raar concept voor een dergelijk serieus onderwerp, maar goed, Molly is gedraaid in de vorige eeuw en toen stond autisme wellicht nog niet zo in de schijnwerpers als tegenwoordig.
Doet qua opzet erg denken aan Awakenings maar die was op punten toch iets beter.

vandaag om 12:42 uur