• 8.254.917 stemmen

Met onder meer: Melissa McCarthy, Chris O'Dowd en Kevin Kline

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Starling

"Hope Starts Small"

Na een tragische gebeurtenis zit Lilly in een rouwproces en wordt haar huwelijk zwaar op de proef gesteld. Ze hoopt haar verdriet te verwerken door middel van het tuinieren, maar wordt voortdurend aangevallen door een spreeuw die zich nabij haar huis heeft genesteld. In een poging met de vogel om te gaan went Lilly zich tot de psychiater en dierenarts Larry.

imageimageimageimage

scorsese

Matige film over een vrouw die in haar tuin wordt lastig gevallen door een spreeuw. Een wat saaie film over rouwverwerking waarbij de man en vrouw verschillend met verlies omgaan. Helaas liggen de sentimentele scenes er te dik bovenop. Wel een fijne cast, waarbij het vooral leuk is om Kevin Kline weer eens te zien.

avatar van jippie2010

jippie2010

Niet geslaagd als drama, zeker niet geslaagd als comedy, laten we het een matige dramedy noemen. Op IMDb wordt naast drama wel comedy genoemd, en ik denk dat dat terecht is. Maar beide hoofdacteurs kunnen de diepgang in het drama niet vinden, zoals ze wel vaker bewezen hebben in hun eerdere films. Ze zijn simpelweg niet veelzijdig genoeg om een film te kunnen dragen. *2.5

avatar van Spoelworm

Spoelworm

Deze film is alsof je roti afhaalt en bij thuiskomst vind je sperziebonen ipv kousenband.

Wat ook de meerwaarde was van het spelen met een Borat accent bij Chris O'Dowd gaat aan mij voorbij of heeft die gewoon zo'n accent..

kappeuter (crew films)

Heel merkwaardige en ongewone film, die handelt over de rouwverwerking van een echtpaar, dat er ieder op een andere / eigen manier mee omgaat. Het verhaal met de vogel(s) is tamelijk vreemd, maar het vormt eigenlijk maar een dunne rode draad in deze film. Mooie rol van Kevin Kline als dierenarts.

Melissa McCarthy en Chris O'Dowd zijn een bijzonder eigenaardig koppel. Ze passen eigenlijk helemaal niet bij elkaar, maar misschien toch meer dan je in eerste instantie denkt. Melissa McCarthy is met haar 51 jaar een beetje oud voor een moeder die nog niet zo lang geleden haar jonge dochtertje heeft verloren. In de film wordt een beetje opengelaten hoe lang het geleden is, maar het kan ook niet zo lang geleden gebeurd zijn, dat zou niet kloppen met het verhaal.

Melissa McCarthy heeft met Can You Ever Forgive Me? (2018) bewezen ook uitermate goed een serieuze rol aan te kunnen. In The Starling is haar rol vrij ingetogen, maar helaas vervalt ze toch weer regelmatig in schmieren en krijsen. Het past hier misschien wel bij haar rol, maar ik vind het geen gezicht en meer passen bij onnozele komedies, dan bij zo'n film.

De birds zien er wat mechanisch en nep uit, maar gezien hun agressieve buien is het ook geen haalbare kaart om dat op een diervriendelijke manier te filmen.

De spreeuw komt er hier ook wat bekaaid af. Ik denk dat menigeen hier dichterbij spreeuwen woont, en nooit een aanval van een spreeuw zal meemaken. Al is het hier ook gewoon territoriumdrift. Ze voelen zich terecht aangevallen en bedreigd door de lompe Melissa McCarthy.

Melissa McCarthy kiest op haar riante pseudo-ranch aanvankelijk zelfs vol voor de aanval en gooit uiteindelijk zelfs met een steen naar een vogel. Erg treurig.